Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem bij aansluiten LED parren dmx

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem bij aansluiten LED parren dmx

Goedenavond,

Ik heb gister nieuwe (Showtec) LED parren binnen gekregen, met daarbij het bijbehoorende showtec scanmaster 1 dmx paneel. (Ik weet dat hier niet iedereen hier groot fan van is maar ik ben er tot nog toe best tevreden over).

Echter wanneer ik programma´s in wil gaan stellen stuit ik op de problemen. Ik heb in totaal 8 led parren. Daarvan wil ik er 4 rood-groen-blauw-geel laten kleuren en de andere 4 wil ik daar los van kunnen besturen, zonder last te hebben van de andere lampen. Ik heb echt werkelijk alles al geprobeerd. Andere kanalen, programma´s, de knoppen voor scanners veranderen, maar niets lijkt ook maar enig resultaat te hebben.

Is er iemand die nog een idee heeft hoe ik dit kan fixen?

Welkom mwiz,

Het probleem is dat een tafel als deze iets te simpel is om dergelijke dingen te kunnen doen. Hiervoor zou je moeten kijken naar een meer uitgebreidere tafel of DMX software.

Je kunt immers niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. ;) Dit is helaas niet mogelijk.

Comment

eh, zo als ik het lees toch wel:
      Doe namelijk zelf ongeveer hetzelfde met showtec ledparren

Originally posted by mwiz View Post

Echter wanneer ik programma´s in wil gaan stellen stuit ik op de problemen. Ik heb in totaal 8 led parren. Daarvan wil ik er 4 rood-groen-blauw-geel laten kleuren en de andere 4 wil ik daar los van kunnen besturen, zonder last te hebben van de andere lampen. Ik heb echt werkelijk alles al geprobeerd. Andere kanalen, programma´s, de knoppen voor scanners veranderen, maar niets lijkt ook maar enig resultaat te hebben.
      Par 1 - zet je onder fixture 1 (kanaal 1)
      Par 2 - zet je onder fixture 2 (kanaal 17)
      Par 3 - zet je onder fixture 3 (kanaal 33)
      Par 4 - zet je onder fixture 4 (kanaal 49)
      Par 5 - zet je onder fixture 5 (kanaal 65)
      Par 6 - zet je onder fixture 6 (kanaal 81)
      Par 7 - zet je onder fixture 7 (kanaal 97)
      Par 8 - zet je onder fixture 8 (kanaal 113)

Je maakt een programma waarin je fixture 1-4 (of evt. 1-8 verwerkt).

Je klikt de op de knoppen bij fixture 5,6,7 en 8 (groene ledje aan!) en je kunt nu met de faders de parren bedienen. Als je een programma maakt voor alle 8 parren en je klikt nogmaals op de knoppen bij fixture 5,6,7 en 8 (groen ledje uit!) dan doen de parren weer gewoon mee in het programma. Maar zodra je een fixture knopje aanzet EN met de faders gaat spelen dan onthoud hij die waarde en doet dus niet meer mee in het programma.

Als je een programma hebt bijv. rood-groen-blauw enz. en dat je een fixture aanklikt en alleen met de 1e fader (rood) gaat spelen dan blijven de rode leds op een bepaalde stand en de groene en de blauwe gaan door met het programma: rood - rood/groen - rood/blauw.
      Last edited by rick1993; Monday-21-12-2009, 15:01.

Comment

mwiz had het over volledig losse besturing, dit wordt lastig omdat je alleen bepaalde fixtures kunt selecteren.

De laatste 4 kun je bijna niet onafhankelijk aansturen, omdat je dan elke par los moet selecteren, wil je bij par 5-8 overal een apart kleurtje hebben. In live-toepassingen wordt dat dus lastig.

Comment

Working...
        X