Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Maar toch heeft die een wat misplaatst prijssegment. Voor de prijs van een Dynamo had je bijna een Aztek DJ Robo die ook lekker presteren en over veel meer functies beschikken.
    Aztek DJ Robo waren inderdaad hele leuke apparaten, zal binnenkort eens de fabrikant opzoeken want het is mij niet bekend of alleen de importeur gestopt is of dat de hele fabrikant niet meer bestaat...

Comment

Over de fabrikant is sowieso al weinig te vinden, heb even gezocht naar de importeur maar ik denk dat er niet veel Aztek meer geleverd gaat worden... helaas.

Comment

Ondertussen ben ik weer een stuk verder. Als frontlicht ga ik 2x4 par 56 gebruiken. Dat lijkt me voor een klein podium genoeg licht opbrengen. Ook over de rookmachine ben ik uit. Dat word de American DJ Fog Storm 1200HD. Als dimmers ga ik gewoon Showtec MultiDim Dimmerpackjes gebruiken.

Over het tegenlicht twijfel ik nog steeds. De gewone parren hebben meer lichtopbrengst en warmere kleuren en vind ik dus mooier als de LED parren. Echter ben ik wel huiverig over watts die dan weer de lucht in vliegen met 16 parren. Oké, ik kan gaan verdelen over groepen en dat zal ook wel moeten, maar zeker als ik er straks scans bij wil hebben zullen het al snel (te) veel groepen worden. (Zie onderstaande voor wat ik er in ieder geval nog bij wil hebben!) Kan ik dan misschien toch beter kiezen voor LED parren? Valt de opbrengt van LED parren echt vies tegen of wordt het ook wel door vergelijken met de andere parren een beetje overdreven? Het scheelt wel erg veel in stroom..!
        Kan iemand mij nog wat meer vertellen over deze set? Is het mogelijk de parren te dimmen in chases enz? Iemand ervaring met deze dingen?

Ook ben ik al aan het kijken naar wat de volgende uitbreidingen hierna zouden moeten worden. Ik heb het volgende bedacht: Twee goede wind-ups, een meter of 6 truss, 4 of 6 The Winner scans en eventueel twee blinders of sunstrips. Zou dit een goede stap zijn?

Comment

Die ledparren zijn niet te dimmen via een masterkanaal! houd daar rekening mee. Je kunt dus nooit live je programmaatje iets 'zachter' zetten. Natuurlijk kun je wel bij het programmeren al de parren op 'half open' inprogrammeren.

Daar zit een stuurtafeltje bij, ik ga er van uit dat je die al hebt of al een in de gedachten hebt. Een scanmaster is niet ideaal voor jou toepassingen. Dan kun je beter een showtec light desk pro 136 nemen. Dan kun je aan de ene kant je 8 parren in zetten en aan de andere kant 8 andere dingen met meer kanalen (4 voor de ledparren; bijv. 2 op hetzelfde kanaal en 4 andere dingen (bijv. de scanners))

Comment

Originally posted by Mirabilandia View Post
            Ook over de rookmachine ben ik uit. Dat word de American DJ Fog Storm 1200HD.
            Waarom geen hazer of fazer?
            Over het tegenlicht twijfel ik nog steeds. De gewone parren hebben meer lichtopbrengst
            Pas daar maar mee op... afhankelijk van je budget is de lichtopbrengst van LED érg netjes te noemen.
            Valt de opbrengt van LED parren echt vies tegen of wordt het ook wel door vergelijken met de andere parren een beetje overdreven? Het scheelt wel erg veel in stroom..!
            Daar hebben we dit lapje tekst voor.
            Kan iemand mij nog wat meer vertellen over deze set? Is het mogelijk de parren te dimmen in chases enz? Iemand ervaring met deze dingen?
            Is mogelijk, het probleem is echter dat je niet veel chases kwijt kunt in deze controller (namelijk 6). Voor LED vind ik dat persoonlijk een beetje weinig, maar het kan zijn dat jij hier anders over denkt. :)
            Ook ben ik al aan het kijken naar wat de volgende uitbreidingen hierna zouden moeten worden. Ik heb het volgende bedacht: Twee goede wind-ups, een meter of 6 truss, 4 of 6 The Winner scans en eventueel twee blinders of sunstrips. Zou dit een goede stap zijn?
            Het ontgaat me momenteel even waar je de set aan gaat hangen (of ik heb er overheen gelezen). Heb je ook rekening gehouden met bekabeling en cases? Daar gaat namelijk ook veel geld in zitten, hou daar rekening mee. ;)

Comment

Over dat tegenlicht, dat is echt prima met led te doen. Zo heeft onze plaatselijke drive in show een mooie opstelling met led als tegelicht, vind ik:

Een truss met 4 MH's eraan en daar tussenin 3 verticale stangen. Aan zo'n stang hangen aan beide kanten 2 ledparren. Je krijgt dus per zo'n stang een vierkant aan ledparren.

(ik zal eens kijken naar een fototje)

En tegenlicht hoeft niet zo fel te zijn als frontlicht....
              Hoe ga je dat frontlicht trouwens doen? 8 parren zonder kleurfilters of 4 x 2 parren met een kleurenfilter ervoor....
              Last edited by rick1993; Monday-11-01-2010, 21:50.

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
                Over dat tegenlicht, dat is echt prima met led te doen. Zo heeft onze plaatselijke drive in show een mooie opstelling met led als tegelicht, vind ik
                Dan moet je er wel voor zorgen dat je iets neemt met een leuke kleurenmenging. Persoonlijk heb ik er een hekel aan als je in een lichtgevende krentenbol aan het staren bent, als ik paars als kleur mix, wil ik ook paars in m'n fixture terugzien. Wellicht dat de meningen hier over verschillen maar ik vind dat het afbreuk aan je show doet als je opeens andere kleuren als tegenlicht krijgt (rood + blauw apart).
                Een truss met 4 MH's eraan en daar tussenin 3 verticale stangen. Aan zo'n stang hangen aan beide kanten 2 ledparren. Je krijgt dus per zo'n stang een vierkant aan ledparren.
                - Het punt movingheads hadden we al besproken. Voor deze toepassing; niet doen. Totaal zinloos omdat je voor dat geld het dubbele aan scans kunt weghangen. En met 4 scans kun je véél leukere dingen doen dan met 2 headjes. (Denk aan leuke shutterchases en bewegingschases met een kleine vertraging er in.)
                - Stangen met LEDparren... het idee is wel leuk, maar praktisch gezien is het totaal niet handig. Wat te denken met opbouw, transport en opslag? Om nog maar niet te spreken van de kabelbende die via DMX ontstaat.

En tegenlicht hoeft niet zo fel te zijn als frontlicht....
                In wat voor opzicht bedoel je dat? Ik neem aan dat je toch door het frontlicht heen wilt prikken met je scans e.d.

Comment

Frontlicht wou ik opsplitsen in 2x4. Ik denk wel dat ik er een kleurenfilter voor doe om het wat minder te laten ogen en het dus wat natuurlijker te maken. (Iemand idee welk filter goed is daarvoor?)

Zijn er enkel goed ledparren in het wat hogere budget? Dat ik bij led parren over minder groepen hoef te verdelen is natuurlijk harstikke fijn, maar ik heb geen zin in slechte lichtopbrengst. Over de kleurenmenging in de fixture, dat beschouw ik zelf niet als ergelijker. Haal je met een frostfilter ervoor (te) veel lichtopbrengst weg?

Moving Heads wou ik inderdaad al niet meer. Ik ga hierna eens kijken naar een leuke lichtbrug, paar The Winner scans en wat sunstrips :)

Comment

Wat is je maximale budget per ledpar?

Er zijn trouwens genoeg soorten frontlicht filters, kijk maar eens bij merken zoals LEE

Comment

Dat budget zal rond de 50 euro per led par liggen. Het hoeft niet het maximale vermogen te hebben, maar als er een par is in die prijsklasse die leuk is, gedimt kan worden (ook bij chases!) en een redelijk goede opbrengst heeft zou dat heel mooi zijn! Iets duurder is niet erg, als het heel veel uitmaakt, maar liever niet de extreem dure led parren.

Anders worden het gewone parren denk ik.. ;)

Comment

Zijn er enkel goed ledparren in het wat hogere budget?
                        In de LED-Vergelijkingsreview kun je precies nalezen hoe de diverse fixtures in bepaalde segmenten scoren. ;) De link hiervoor staat in een van mijn eerdere posts.
                        Dat ik bij led parren over minder groepen hoef te verdelen is natuurlijk harstikke fijn, maar ik heb geen zin in slechte lichtopbrengst.
                        Lichtopbrengst van de meeste LED-parren is in de meeste prijssegmenten netjes te noemen.
                        Over de kleurenmenging in de fixture, dat beschouw ik zelf niet als ergelijker. Haal je met een frostfilter ervoor (te) veel lichtopbrengst weg?
                        Hebben we mee geëxperimenteerd, maar kwam totaal niet goed uit voor de meeste LED-parren. De puntjes van de LEDs bijven zichtbaar en de lichtopbrengst wordt flink verminderd.

Comment

Dat budget zal rond de 50 euro per led par liggen. Het hoeft niet het maximale vermogen te hebben, maar als er een par is in die prijsklasse die leuk is, gedimt kan worden (ook bij chases!) en een redelijk goede opbrengst heeft zou dat heel mooi zijn! Iets duurder is niet erg, als het heel veel uitmaakt, maar liever niet de extreem dure led parren.

Anders worden het gewone parren denk ik.. ;)
                          Tja, een hoge lichtopbrengst en een appart dim kanaal voor €50,-

Wat vind jij een hoge opbrengst? Moet het met een par56 mee kunnen gaan of zelfs een par 64?

Ledparren zijn duur in aanschaf. Maar gewone parren word hoe meer je er neemt steeds duurder ((multi)kabels, dimmers, kleurenfilters).

Ledparren heb op dit moment ook nog als nadeel dat het ontzettend snel ontwikkeld, als je nu een ledpar koopt kan hij het jaar erop al weer achterhaald zijn (qua aanschaf prijs en output).

Ledparren waarbij je gewoon in de par kan kijken (3-in-1 led's) zijn erg duur in aanschaf

Het is maar wat je uiteindelijk wil en wat je kan betalen (mogelijkheden zijn er genoeg)

Comment

Is een showtec opvouwbare lichtset niet iets voor jou? 229 euro voor 4 "bamischijf-ledparren". De KLS-setjes zou ik niet nemen als ik jou was omdat deze volgens de vergelijkingsmiddag van bax raar ging doen bij het dimmen.

Ben je er trouwens al uit wat voor controller je er bij neemt?

Comment

De opvouwbare lichtset ziet er best leuk uit. Hebben de normale Showtec LED 56 parren dezelfde opbrengst? Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van de bamischijven, zoals jij ze zelf al noemt. De gewone normale led parren vind ik mooier. Die vorm is naar mijn mening veel natuurlijker.

Een led par zou naar mijn mening mee moeten kunnen komen met een normale par 56. Iets minder licht mag, maar het moet wel ongeveer dat zijn.

Naar de controller heb ik al wel gekeken, echter wacht ik eerst even met mijn besluit over led parren of gewone parren voordat ik daar daadwerkelijk ga vaststellen welke controller ik wil.

Comment

Een led par zou naar mijn mening mee moeten kunnen komen met een normale par 56. Iets minder licht mag, maar het moet wel ongeveer dat zijn.
                                Over het algemeen komt de LEDpar best goed mee met een conventionele PAR 56. Maar hou ook in het oog dat je met 8 LEDparren veel meer kunt doen dan met 8 conventionele spots, waaronder diverse kleuren tegelijk op meerdere spots tonen. Hierdoor gaat in theorie je lichtopbrengst al een stukje omhoog. :) Ligt er natuurlijk wel aan in wat voor perspectief je dat ziet.

Comment

Working...
                                X