Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het enige wat mij op dit moment tegen houd bij de normale par is dat de lampen in 2012 niet meer verkocht mogen worden. Bij de led par is dat de opbrengst van het licht. Kan ik dan toch maar beter voor led parren gaan?

Jullie hebben het misschien ondertussen al wel gemerkt.. Ik twijfel behoorlijk en kan moeilijk een beslissing maken! ;)

Comment

Misschien is het een idee om eens langs de showroom te gaan en zelf het een en ander te ervaren. Dat geeft altijd nog de beste indruk. ;)

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
        Over dat tegenlicht, dat is echt prima met led te doen. Zo heeft onze plaatselijke drive in show een mooie opstelling met led als tegelicht, vind ik:

Een truss met 4 MH's eraan en daar tussenin 3 verticale stangen. Aan zo'n stang hangen aan beide kanten 2 ledparren. Je krijgt dus per zo'n stang een vierkant aan ledparren.

(ik zal eens kijken naar een fototje)
        Voor de geïntresseerden die willen weten hoe het er uit ziet

KLIK

Dit is een set van onze plaatselijke drive in; Starlight De Lutte
        Last edited by rick1993; Sunday-17-01-2010, 13:20.

Comment

Het idee is leuk, maar ik denk dat het ontwerp qua transport niet zo handig is omdat je eigenlijk met een vierkante balk zit. Zeker voor de kleinere drive-ins die met een aanhanger o.i.d. werken. Misschien wel leuk als je een opvouwbaar systeem kunt maken waardoor je ruimte bespaart.

Comment

Lichtset veranderen.

Ey,

Ik wil mijn lichtset gaan veranderen.
            Ik heb nu deze lampen:
            1x movinghead
            2x led par 56
            1x t-4 bar
            1x mushroom
            1x strobescoop
            1x derby
            1x rookmachine

Ik wilde eerst een extra mushroom, en aantal lampen verkopen, maar dat is afgeraden.. Dus mijn vraag is, hebben jullie tips, hoe ik het kan aanpakken, wat slim is?

Comment

Zoals ik al had aangegeven via MSN, probeer je basisverlichting op orde te krijgen en gebruik niet teveel effecten. Liever één effect dat veel kan dan vier losse lichteffecten die geluidsgestuurd werken, maar dat is persoonlijk.

Ik had je al de LED Matrix laten zien, waar je veel leuke dingen mee kunt uithalen.

Comment

@ Rick

Het is een mooie lamp, maar valt niet echt in mijn budget. Ik denk dat ik mijn derby en strobe ga verkopen, en iets anders laat terug komen.. Ik weet niet wat, en weet ook niet wat slim is, de parren vind ik genoeg lichtgeven, alleen de filters zijn een beetje vaag..

Comment

Ik zou je hele lichtset verkopen behalve je T-4 met parren en een effect.

En dan gewoon nog een T-4 erbij aanschaffen en 2 scanners, dan heb je het zo goed al in orde!

Maar dan wel een lichtbrug he ;)

Comment

Ja en wellicht twee trusspilaren naast je meubel met mh's erop.

Jongens in andere topics zie je wat voor werk hij doet. Op dat soort kleine klusjes zet ik één t4 weg met niets.

Comment

Een enkel T4'tje vind ik altijd maar kaal. Een leuk lichteffect geeft toch een stukje sfeer en dynamiek mee aan je show en dat vind ik zelf erg prettig.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                        Ja en wellicht twee trusspilaren naast je meubel met mh's erop.
                        Maar dan zijn we alweer een stapje verder hé ;)

Er moet dan ook nog eerst een lichtbrugje komen waaraan de gehele lichtshow aan moet hangen.

Comment

@ BCDrivein, ik vermoed dat je de sarcastische hint niet helemaal hebt meegekregen in de reactie van Roderick.

Er werd al over scans e.d. gepraat terwijl dit helemaal nog niet van toepassing is.

Comment

Het liefste wil ik gewoon een klein effect erbij. Ookal kreeg ik als tips, neem geen 2e mushroom, misschien doe ik het wel. En m'n movinghead heb ik net op mijn meubel uit geprobeerd, alleen het ziet er niet echt netjes uit. Eventueel komt er 1 statief bij, waar de movinghead aan kan hangen.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                              Het liefste wil ik gewoon een klein effect erbij.
                              Moet je ook gewoon doen, ik hou er gewoon altijd één, want die geven ook een leuke disco sfeer.

En m'n movinghead heb ik net op mijn meubel uit geprobeerd, alleen het ziet er niet echt netjes uit.
                              Eventueel een 2e movinghead aanschaffen, en aan beide kanten op een flightcase zetten.

Ik zie meerdere drive-in shows die dit doen!
                              Ook bij ons op sommige (kleine) schoolfeesten doen ze dit!

Comment

Ja, dat hoor ik vaker, en is misschien wel slimmer. Alleen de movingheads passen niet op mijn flightcase. Dan zie ik niets meer op m'n display van de cdj-400.

Comment

Working...
                                X