Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ga hier even dwars doorheen. Ik ben ondertussen een stuk verder met mijn set.

Graag zou ik van jullie nog willen weten hoe parren met Ray Lights zijn en de belangrijkste vraag voor mij:
    Worden Raylights ook verboden in 2012?

Comment

Wat wil je precies weten over de Raylights? Lichtopbrengst, of wellicht werking?

Overigens denk ik niet dat deze al snel worden vervangen. Ik vermoed dat de Raylights qua hitte wel wat efficiënter zullen zijn dan de normale halogeenpar. Toch zul je er over een x aantal jaren (en dat kan ook oplopen tot een tiental, dat valt nog te bezien) mee te maken krijgen dat alles wordt overgeschakeld op LED. Of er moet tegen die tijd een nog efficiëntere lichtbron zijn, je weet het maar nooit.

Comment

Rick, uit jou verhaal maak ik dus op dat Raylights in 2012 niet verboden worden?
        Dat is voor mij de grootste zorg namelijk :P

Comment

Gloeilampen (al dan niet in halogeenversie) zullen voor de professionele markt nog wel even beschikbaar blijven. De vraag is echter wel wanneer ook dit overgeschakeld moet gaan worden op LED.

Comment

Denk jij dat dit niet veel later als 2012 gaat komen of kan ik nog gerust gewone Raylight parren aankopen? :)

Comment

Ik vermoed dat dit nog wel even gaat duren. Maargoed, het zou niet de eerste keer zijn dat er door onze regering opeens iets wordt doorgedramd... Lastig te zeggen, ik zou er voor nu nog niet teveel op letten.

Comment

Volgens de medewerkers van Flashlight worden de parren niet verboden.
                Het valt immers onder het kopje "professioneel" en word nou niet echt veel toegepast (in verhouding).

Maak je er dus geen zorgen over.

Comment

Dus zoals ik het nu hoor kan ik dus gewoon het best Ray Lights aankopen? :) Zijn er nog dingen waar ik bij Raylight-parren op moet letten?

Comment

Zorgen dat je zowel de lampjes als de reflectoren hebt. ;) En er rekening mee houden dat je wellicht iets vaker je filters moet vervangen.

Comment

Ik heb wat met jullie tips gedaan, en daarom wil ik mijn lichtset voor een deel verkopen en wat nieuwe dingen aanschaffen.

Verkopen:
                      2x led par.
                      1x derby.
                      1x strobescoop.

Wat ik dan nog heb:
                      1x dmx t-4bar.
                      1x movinghead.
                      1x mushroom.

Ik heb na gedacht, 2 scanners erbij? Welke zijn dan handig? en hebben mooie lichteffecten?

Comment

Aan 1 movinghead heb je vrij weinig, dat is eigenlijk zonde. Probeer te zorgen voor een setje van twee, of verkoop die ene. Mijn tip is, verkoop je movinghead, neem er twee scanners voor terug. Daar kun je namelijk precies hetzelfde mee voor jouw toepassing, maar je kunt er veel leukere dingen uit halen.

Denk overigens ook eens na over hoe je dit allemaal wilt gaan ophangen. Een nette trussbrug zou ook niet verkeerd zijn. Probeer hierbij wel de laddertruss-systemen over te slaan, deze zijn leuk voor wat effectjes maar wanneer je er meer aan gaat hangen voldoen ze niet meer.

Comment

Ik ben het met Rick eens over de lichtbrug, maar zowieso zou ik ook de twee T4 balken die bij je lichtbrug zitten weg laten.

Ik zou ook de movinghead verkopen, je hebt er niks aan + het is een klein mormel.

Ik zou ook gaan kijken naar 2 scanners, daar haal je veel en veel meer uit dan een movinghead (vooral die jij nu hebt)

Eventueel ook een tweede T4 met parren, en dan op 2 nette statieven.

Succes!

Comment

Originally posted by BCDrivein View Post
                            je hebt er niks aan
                            Dat is wel heel erg generaliserend. Het is een leuk, compact dingetje, maar je moet hem niet in z'n eentje gebruiken.
                            + het is een klein mormel.
                            En laat die compactheid nu érg van pas komen bij drive-in toepassingen. Kan dus zomaar in je voordeel werken. Echter neemt dat niet weg dat voor deze toepassing scanners meer geschikt zijn.

Comment

Ik dacht aan dit: de t-4 bar op een statief zetten. Dan aan het uiteinde van de ladder truss één scanner, movinghead in het midden, en mushroom erboven. Tips? Ik vind het wel zonde om de movinghead weg te doen, maar ik snap jullie reacties wel. Eventueel kan ik hem wel verkopen, en dan nog 1 scanner in het midden, en aan iedere kant van de scanner een mushroom...

Comment

Dan heb je nog niks geen symetrie

Comment

Working...
                                X