Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou, zo erg vind ik dat niet.. Ik wil gewoon een mooie lichtset. En goed voor mijn doel einde..

- Drive in show;
    - Bandjes;
    - zangers;
    ect..

Comment

Je hebt geen mooie lichtset als je geen symetrie hebt.. ;)

Zowieso vind ik dat een drive-in show symetrie moet hebben, anders ziet het er niet uit.

Comment

Dan is symmetrie juist belangrijk! Ik zou dus nooit van mijn leven een drive in huren die alleen wat effectjes op een truss zet, en ik denk dat er zo meer zijn.

Er zijn al voldoende tips hier aan je gegeven, daar kan je natuurlijk niks mee doen;)

Comment

Originally posted by mittiebol View Post
          Ik zou dus nooit van mijn leven een drive in huren die alleen wat effectjes op een truss zet, en ik denk dat er zo meer zijn.
          Ben ik met je eens, dan is het juist te druk, en er moet ook wat rust zijn.

Je moet de basislampen alleen aanhebben op de rustige momenten, en als ze wat hebben gedronken alles aanzetten, en dan gaan ze uit hun dak.

Daarom moet je op de rustige momenten geen lichteffect gaan aanzetten ;)

Comment

Maar als ik die 2 scanners erbij koop, en die spullen verkopen wat ik eerst zei, dan is dit toch voorlopig goed? Dan kan ik altijd nog uitbereiden.. Of zie ik dit verkeerd.

Comment

Wat dacht je van 2 T-4 barren, 2 scanners en 1 center effect.

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
                Wat dacht je van 2 T-4 barren, 2 scanners en 1 center effect.
                Dit heb ik zelf ook, en dit is goed genoeg.

Ik zie liever nog een T4'tje dan 2 scanners. (dan begint het nog een wat grotere kermis te lijken.)

Comment

Bedankt voor jullie berichtjes, ik ga wel een keer met een aantal mensen praten, die aantal spullen verkopen". Alleen ik heb een dmx bar met par 56. Is het erg als er ook een dmx bar met par 56 long hangt?
                  Last edited by Dj-scratch; Sunday-07-02-2010, 19:21.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                    Alleen ik heb een dmx bar met par 56. Is het erg als er ook een dmx bar met par 64 hangt?
                    Wat denk je zelf?

Als je denkt aan symetrie, moet je ook denken aan hoe jij je show neerzet, ik zou het zelf niet mooi vinden, maar dat is je eigen keuze.

Je moet gewoon bij Par 56 blijven.

Comment

Originally posted by BCDrivein View Post
                      als ze wat hebben gedronken alles aanzetten, en dan gaan ze uit hun dak.
                      Daar heb ik dus een hekel aan, zeker als het gaat om geluidsgestuurde effecten. Met je effectverlichting moet je juist je publiek kunnen verrassen op momenten dat het lekker los gaat en dan zet je één of maximaal twee additionele lichteffecten aan, afhankelijk van de soort en aansluiting op je basisverlichting.

Alles aanzetten, dat wordt hoogstwaarschijnlijk een grote kermis. Plus, het verrassingseffect voor je publiek is dan direct weg.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Daar heb ik dus een hekel aan, zeker als het gaat om geluidsgestuurde effecten. Met je effectverlichting moet je juist je publiek kunnen verrassen op momenten dat het lekker los gaat en dan zet je één of maximaal twee additionele lichteffecten aan, afhankelijk van de soort en aansluiting op je basisverlichting.
                        Dat bedoel ik eigenlijk.

Comment

Het mooiste vooris natuurlijk
                          scanner/movinghead - t4-center - t4 - scanner/movinghead. Als center kun je je movinghead gebruiken en dan aan de buitenkanten scanners.

Comment

Hmm, ik vind een MH nou niet echt een center effect... Een eurolite SCY-100 of een American DJ Quad Gem, dat vind ik voorbeelden van centereffecten, lekker veel stralen, een MH heeft er maar 1.

Comment

Plus, je weet nooit hoe je die movinghead qua pan en tilt moet instellen. Een beetje op en neer laten wapperen? Rondje doen? Dan houdt het eigenlijk al ver op als je veel verschillende dingen wilt gaan doen met dat headje.

Dan inderdaad liever een leuk (al dan niet DMX)-gestuurd lichteffect dat de volledige aandacht van je zaal en publiek kan trekken. Dat kan door middel van zaalvulling, uitgedrukt in de oppervlakte van lichtstralen, óf een 'speciaal' soort effect.

Comment

Bedankt nog voor alle tips. Uit eindelijk heb ik toch er wat mee gedaan. Ik heb 2 scanners aan geschafd, en de lichtset voor een deel verkocht. En ik heb een nieuwe lichtbrug besteld met wind-up, als ze binnen zijn, schiet ik ff een paar plaatjes.

Comment

Working...
                                X