Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Dan is symmetrie juist belangrijk! Ik zou dus nooit van mijn leven een drive in huren die alleen wat effectjes op een truss zet, en ik denk dat er zo meer zijn.
Er zijn al voldoende tips hier aan je gegeven, daar kan je natuurlijk niks mee doen;)
Maar als ik die 2 scanners erbij koop, en die spullen verkopen wat ik eerst zei, dan is dit toch voorlopig goed? Dan kan ik altijd nog uitbereiden.. Of zie ik dit verkeerd.
Bedankt voor jullie berichtjes, ik ga wel een keer met een aantal mensen praten, die aantal spullen verkopen". Alleen ik heb een dmx bar met par 56. Is het erg als er ook een dmx bar met par 56 long hangt?
Last edited by Dj-scratch; Sunday-07-02-2010, 19:21.
als ze wat hebben gedronken alles aanzetten, en dan gaan ze uit hun dak.
Daar heb ik dus een hekel aan, zeker als het gaat om geluidsgestuurde effecten. Met je effectverlichting moet je juist je publiek kunnen verrassen op momenten dat het lekker los gaat en dan zet je één of maximaal twee additionele lichteffecten aan, afhankelijk van de soort en aansluiting op je basisverlichting.
Alles aanzetten, dat wordt hoogstwaarschijnlijk een grote kermis. Plus, het verrassingseffect voor je publiek is dan direct weg.
Daar heb ik dus een hekel aan, zeker als het gaat om geluidsgestuurde effecten. Met je effectverlichting moet je juist je publiek kunnen verrassen op momenten dat het lekker los gaat en dan zet je één of maximaal twee additionele lichteffecten aan, afhankelijk van de soort en aansluiting op je basisverlichting.
Het mooiste vooris natuurlijk
scanner/movinghead - t4-center - t4 - scanner/movinghead. Als center kun je je movinghead gebruiken en dan aan de buitenkanten scanners.
Hmm, ik vind een MH nou niet echt een center effect... Een eurolite SCY-100 of een American DJ Quad Gem, dat vind ik voorbeelden van centereffecten, lekker veel stralen, een MH heeft er maar 1.
Plus, je weet nooit hoe je die movinghead qua pan en tilt moet instellen. Een beetje op en neer laten wapperen? Rondje doen? Dan houdt het eigenlijk al ver op als je veel verschillende dingen wilt gaan doen met dat headje.
Dan inderdaad liever een leuk (al dan niet DMX)-gestuurd lichteffect dat de volledige aandacht van je zaal en publiek kan trekken. Dat kan door middel van zaalvulling, uitgedrukt in de oppervlakte van lichtstralen, óf een 'speciaal' soort effect.
Bedankt nog voor alle tips. Uit eindelijk heb ik toch er wat mee gedaan. Ik heb 2 scanners aan geschafd, en de lichtset voor een deel verkocht. En ik heb een nieuwe lichtbrug besteld met wind-up, als ze binnen zijn, schiet ik ff een paar plaatjes.
Comment