Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zal maar eventjes dit topic een kick geven. Ondertussen ben ik in het bezit van 8 led parren, 4 the Winner scans en een 1500 watt rookmachine. Dit allemaal met kabels en sturing :)

Echter, gisteravond bij een optreden is er een spiegel gescheurd van één van de the winner scans bij het afbouwen van het decor. Heeft iemand een idee waar je deze spiegels het best (en vooral het snelst) kan halen?

Edit:
    Neem mij niet kwalijk! Ik heb gisteravond niet goed gezocht.. Ik zie dat er eentje te bestellen is in de webshop! :)
    Last edited by Mirabilandia; Sunday-11-04-2010, 11:42.

Comment

Bij Bax:

Reservespiegel voor The Winner II DMX scanner. Handig om als reserveonderdeel op voorraad te hebben. Geschikt voor The Winner II, Super Winner HID, Dynamo, Panther en Dual Scan

Kost €12,50

Comment

Originally posted by Mirabilandia View Post
        Ik zal maar eventjes dit topic een kick geven. Ondertussen ben ik in het bezit van 8 led parren, 4 the Winner scans en een 1500 watt rookmachine. Dit allemaal met kabels en sturing :)
        Klinkt goed, bevalt het spul tot nu toe? En heb je wellicht een foto van het spul in actie? :)

Comment

De set die ik nu heb bevalt prima. Gisteravond heb ik met deze set een kleine musical van een koor uitgelicht (met toevoeging van gehuurde apparatuur). Enkel bij het opruimen heeft iemand van de decor-ploeg een stuk decor op twee scans laten vallen. Hartstikke dom natuurlijk, maar tot mijn verbazing heb ik enkel één spiegel kapot.

Komende zondag heb ik weer dezelfde musical. Als het goed is word er dan ook gefilmd. Ik zou wanneer ik deze dvd heb ontvangen een aantal stukjes online gooien. :)

Ik heb gekozen voor de 1500 watt rookmachine van Bax. Een prima machine voor de klusjes waar ik me mee bezig houd. De output is niet meteen zeer aanwezig (in de vorm van veel rook), maar wanneer hij moet presteren lukt dit zeker. :)
          De vier The Winner scans zijn erg leuke dingen. Mooie gobo's, mooie kleuren en ze bewegen lekker vloeiend. Ze gaan dus niet 'stotteren' wanneer je ze rustig laat bewegen.
          De Showtec LED parren zijn prima dingen. Ze doen wat ze moeten doen en ze hebben redelijke lichtopbrengst. Leuke dingen voor kleinere klusjes, maar voor wat grotere klussen pak ik toch liever (nog) wat 500 watt parren mee.

Maar nu. Ik heb nu een leuk tegenlicht setje op statief en op de grond, maar wil alles eigenlijk wel eens op een lichtbrug gooien. Ik heb enkel één probleem en dat is ruimte. Ik ben op zoek naar een lichtbrug van zo'n 4 tot 6 meter. Meer als wat scans, wat parren en misschien paar effecten ga ik er niet opgooien. Wat raden jullie mij aan?

Comment

Men neme twee American DJ ST-132 statieven, twee truss-adapters en vervolgens nog een stukje truss dat je zelf uit mag zoeken. ;) Het beste is om even te letten op wat verhuurders in je buurt aanbieden, dan kan je eens een stukje bijhuren als dat nodig is.

Comment

De ADJ ST-132 had ik ook al in mijn hoofd ja. Enkel is het probleem de truss. Driehoek-truss neemt namelijk toch nog best veel ruimte in. Ik zou het graag in stukken willen hebben van 1,5 meter. Laddertruss op die statieven lijkt me niet echt een goede combi. Zijn er nog andere oplossingen?

Comment

Dan zou je moeten kijken naar het American DJ Dura Truss Systeem met een verlengstuk van 1,5 meter.

Het nadeel is wel, deze zou ik persoonlijk nooit uitbreiden naar 6 meter, 4.5 meter is de max met twee parrensetjes en twee scans. Eventueel nog één niet te zwaar effect en dan heb je het wel gehad.

Dan wordt het denk ik toch driehoektruss?

Comment

En wat als je een een 'echte laddertruss' neemt (voorbeeldje) met de ST-132 statieven en adapters eronder. Moet je wel de max. belastbaarheid natuurlijk even opzoeken.

En hiermee bedoel ik dus niet zo'n kant-en-klaar opbouw setje van showtec, american DJ oid.

Bax heeft dit soort laddertrussen niet in het assortiment.

Ik weet niet wat je budget is, maar je zou ook evt. nog een opvouwbare driehoekige truss kunnen nemen. Deze zijn wel belachelijk duur! Highlite 1,2 meter €610,-

Comment

Bax-prijs zou wat lager uitkomen dan de Highlite adviesprijzen, maar is nog steeds duur voor de opvouwbare truss.

Het nadeel met de steptruss, is dat je een boel stevigheid verliest en je een goeie bevestigingsmanier moet vinden om deze truss aan een stel statieven te bevestigen.

Verticaal? Dan heb je speciale adapters nodig.
                    Horizontaal? Dan verlies je een hoop stijfheid van de truss.

Verder kunnen we het hele Highlite-assortiment leveren als daar specifiek vraag naar is.

Comment

Zijn goede manieren om de laddertruss verticaal op de ST-123 statieven te krijgen? Dat scheelt namelijk aardig wat ruimte en mh's of andere zware lampen was ik niet van plan er aan te gaan hangen. Die opvouwbare driehoektruss ligt ver, ver boven mijn budget. Wat een belachelijke prijzen vragen ze daar voor zeg! :O

Comment

Ik kan in het Highlite assortiment alleen maar baseplates en wallmounts vinden... daar ben je denk ik niet mee geholpen.

Comment

Even gegoogled (afbeeldingen) op truss adapter:

Ze bestaan dus wel...
                          Last edited by rick1993; Monday-12-04-2010, 16:10.

Comment

Nadeel van zo'n soort adapter is wel dat je zwaartepunt volledig buiten de statiefadapter komt te liggen en dat je een spigot-gat nodig hebt in je statief.

Comment

volgens mij kan je voor laddertruss ook gewoon die st157 als adapter gebruiken.

Comment

Probleem daarbij is dat de stijfheid van je constructie dan verloren gaat, aangezien steptruss is gebaseerd op verticale belasting (getuige de dwarsspijlen).

Comment

Working...
                                X