Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
De Set die rick aangeeft is een leuke set met deco-driehoek truss, het is erg licht en redelijk te belasten, zelf heb ik het nooit verder dan 3 meter durven te gebruiken.
Voor een leuke basis show is dit een leuke set vooral de wind-ups zijn goed te noemen voor de centen die je betaald en het neemt ook amper tot geen ruimte in.
Weer eventjes een update van mijn kant.
Ondertussen heb ik weer enkele dingen aangekocht. Dit keer een aantal 300 watt parren en een fazer. Ik had al een rookmachine, maar ik vond dit toch niet echt mooi op het podium. Daarom heb ik toch nog maar een fazer erbij gekocht.
Voor een examenuitreiking had ik frontlicht nodig, omdat niet alle theaterspots het op die school doen. Daarom heb ik voor de zekerheid wat parren aangeschaft. Dit is voor mij ook handig om ze is uitgebreid thuis te testen. (Anders huurde ik ze namelijk altijd).
Een lijstje:
4x Par 56 300 watt
8x Par 56 LED
4x The Winner scan
1x Bax 1500 watt Rookmachine
1x Showtec FZ-300 Fazer
Gewone parren bevallen me erg goed. Ik denk dat ik na de zomervakantie vier fourbarren met 500 watt parren ga aanschaffen.
Verder ben ik aan het kijken naar blinders. Hebben jullie een idee wat ik het best kan pakken? Heeft iemand ervaring met bouwlampen? Het klinkt natuurlijk erg onprofessioneel en goedkoop, maar ik zat me het volgende af te vragen: Wat is leuker? Twee 2800 watt blinders of 8 bouwlampen van 500 watt?
Ik denk dat je met het tweede veel creatiever kan zijn. Wat is jullie mening?
Verder ben ik natuurlijk ook nog aan het kijken naar truss. Dit ga ik na de vakantie ook aankopen. :)
Bouwlampen geven wel een soortgelijk effect als een blinder, maar ze zijn niet bedoeld om regelmatig aan- en uitgeschakeld te worden. Hierdoor zou je wel eens problemen kunnen ondervinden met de levensduur van de staaflampen die er in zitten.
De 'echte' blinders vreten 2800 watt. Zet daar een bouwlamp van 500 watt tegenover. Wat vreet dan meer stroom? Volgens mij zijn blinders daar voor gemaakt hè..? ;)
Wat vinden jullie persoonlijk? Is het amateuristisch of een leuke oplossing?
De oplossing lijkt leuk, maar ik denk dat je dan wel vrij snel je lampen mag vervangen. Zeker als je er mee gaat chasen en soortgelijk gaan de lampen dat niet leuk vinden. Hiernaast kan je een blinder gewoon dimmen, dat moet je met een bouwlamp niet proberen.
2-4 blinders is de beste oplossing, vanochtend 4 stuks gebruikt en er komt een bak licht uit die geen enkele bouwlamp kan leveren. Wel kom je dan ook uit bij een zware dimmer (32A dimmers). Dit setje is dus alleen handig in grote zalen en buiten.
Sunstrips zijn ook een mooie oplossing, en tevens multi functioneel. Je zult zelf moeten bepalen welk type betaalbaar is.
Bij sunstrips heb je ook het voordeel dat je ze op de grond kan zetten, zodat je de mensen op het poduim verlicht. Ik heb zelf ook naar blinders gekeken, en ik vond de 2 blinders (2lampjes) net wat mooier dan de 4. Dit vind ik omdat het dan niet te veel licht in een kleine ruimte komt.
Ik vind je lichtset erg mooi. Heb je ook nog een DMX controller om alles te besturen of wat? Inderdaad, een fourbar is wel makkelijker dan losse parren.
Ik heb het op dit moment allemaal staan op een Showtec Scanmaster 1. Niet ideaal, maar het werkt op zich wel. Ik wil straks eens gaan kijken naar een dongle en misschien een showmaster 24 kanaals (of iets in die richting).
Comment