Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• We zijn aan het zoeken hoe we het beste onze lichtset kunnen ophangen. We hebben 2 HQ Power space 250 scanners, DMX t-4 bar (powercon sliding bar) en een mushroom. Dit alles hangt aan 3 meter truss.

Op dit plaatje is te zien hoe het voorlopig hangt op feestjes:

We vinden het zelf niet echt netjes. We weten geen raad wat we moeten. Of de mushroom weg, of..?

Kunnen jullie me helpen, en tips geven?

Comment

• Heb je zelf al wat mogelijke ideeën op een rijtje gezet? We willen best helpen, maar het is wel je eigen show. Stel zelf iets voor en dan willen wij er best commentaar of tips op geven.

Comment

• Wij weten eigenlijk niet wat we ermee moeten. Of de mushroom blijft, of we verkopen hem, en kopen later bijv een subwoofer.

We kunnen ook een ander lichteffect (soort spiegeling) aan de andere kant van de DMX bar hangen. Alleen dit kan dan helaas niet veel kosten.

Edit:
        Ik vind dit wél het sfeer effect, van de lichten die ik heb. Kan je eventueel met de scanners die ik heb zoiets maken?
        Last edited by Dj-scratch; Sunday-04-07-2010, 15:28. Reason: iets toevoegen

Comment

• Ik zelf zou nog een mushroom erbij kopen en dan aan beide kanten van de t-bar een mushroom hangen..

Comment

• Twee mushrooms is véél te druk. Het is een geluidsgestuurd effect, dus loopt nooit fatsoenlijk synchroon.
            Ik zou kiezen voor twee leuke DMX-LED effectjes.

Comment

• Daar zit wel wat in ja, Maar wat hij ook al zegt is dat hij ook een subwoofer wil gaan kopen dus kan je dan niet beter die mushroom gewoon verkopen en dan eerst gaan sparen voor een subwoofer.?. (niet dat al verkoop je een mushroom dat je dan het geld al hebt om een subwoofer te kopen.)

Comment

• Ik zou eerder denken aan een degelijk meubel voordat die subwoofer komt.

Comment

• We hebben hier even overlegd onder elkaar, en de mushroom blijft voorlopig. Dit omdat het écht een sfeer effect is. Mochten we later 2 nette DMX gestuurde effecten tegen komen, schaffen we die aan.

Ten eerste, bedankt voor de berichten.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                    Ik zou eerder denken aan een degelijk meubel voordat die subwoofer komt.
                    Het meubel, tja.. De DJ booth blijft voorlopig op het keyboard statief staan, en de 19 inch kist op de inklapbare tafel. In september komt er een spandoek voor om het af te maken. We zitten gewoon met beperkte ruimte..

Comment

• Nou deze flightcase is ook best compacht en kan al veel in en je hebt aan beide kanten nog twee tafels eraan waar je , je dj setje op kan zetten.

link: http://www.bax-shop.nl/combi-flightc...t-details.html

Comment

• Een degelijk meubel hoeft niet zoveel ruimte in te nemen, als je maar een fatsoenlijk ontwerp bedenkt. Zelfs alleen een voorzetscherm zou al een stuk beter staan. En daar is overigens weer een ander topic over.

Comment

• ik kan me voorstellen dat het bij jurgen in een personen auto moet passen, dan word zoon grote flightcase wel moeilijk.

Comment

• Dat is het zeker. Wij gaan in ieder geval proberen 2 cases van 4 HE te kopen, en de combi case die we hebben, verkopen. Zodat we meer ruimte over houden, en de kabel bende minder wordt. Maar hier gaan we vandaag of morgen naar kijken.

Comment

• Denk dat ik in dit topic wel verder kan gaan:

Ik ben op zoek naar 2 movingheads.
                              Nu heb ik al wat zoekwerk verricht maar toch kom ik steeds terug op de Showtec phantom 250 waarom?:
                              - Uiterlijk
                              - Prijs
                              - Gasontladingslamp (is goed toch)

Nu ben ik bijna zeker van mn zaak om 2 van deze headjes te kopen.
                              maar iemand vertelde me dat de lichtopbrengst flink tegen viel, klopt dit?
                              En zijn er nog meer plus of min punten aan de phantom 250?

Comment

• Lichtopbrengst is nog niet zo zeer het probleem. Vrij aardig te noemen zelfs.
                                Ze maken wel enorm veel kabaal. Meen dat Roderick een setje heeft? Ik heb ze pas 1x mogen gebruiken.

Comment

Working...
                                X