Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb ze pas ook in werking gezien, het geluid wat er uit komt valt in prencipe wel mee. Maar wat maakt het uit; het zaalgeluid overheerst toch wel...
    Last edited by --Djdave--; Thursday-15-07-2010, 10:43.

Comment

• maar zijn 2 showtec phantom 250 movingheads een goede aankoop?

Comment

• Je hebt ze toch in werking gezien? Dan weet je toch wat je er van kunt verwachten en of dat aansluit bij wat je er mee wilt gaan doen?

Comment

• Heb ze overdag's gezien, dus qua lichtopbrengst heb ik het ook niet echt kunnen zien.
          Voor de rest lijkt het mij wel een leuk movingheadje, toch?

Comment

• Een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst waarin ik de meningen over bouwlampen als blinders vroeg aan jullie. Aangezien ik niet een heel duidelijk antwoord heb gekregen toen heb ik maar eens voor de gein vier bouwlampen op statief aangekocht. Ik zal er eens een keer wat mee gaan chasen en doen.. eens kijken of ze het een beetje volhouden.

Ondertussen ben ik met verschillende dingen bezig. Zo ben ik aan het kijken om een lichtshow van 10 minuten in elkaar te zetten. In deze show zullen stukjes dans komen, waar ik gewoon parren en scans wil gebruiken, en echt licht-stukken. Hier wil ik voornamelijk een goede laser gaan gebruiken met wat leuke effecten zoals Streamers, bellen/bubbels en nog wat dingetjes. Het klinkt allemaal wat moeilijk en misschien wat onrealistisch voor iemand die net met licht begint, maar ik houd wel van een uitdaging!

Ook ben ik bezig om te kijken wat ik precies nog allemaal wil aanschaffen aan licht. Ik ben aan het denken hoe ik een paar multifunctionele sets kan bedenken die toch allemaal op hun eigen manier weer uniek zijn en ook makkelijk alleen op te bouwen zijn.
            Dingen waar ik aan denk om te kopen zijn onder andere nog een aantal The Winner scans, een paar moving heads voor op een trussje een een aantal T4'tjes.

Ik heb nog de volgende vragen:
            - Ik wil graag voor deze show een goede laser gebruiken. Het liefst minstens RGY, meer mag, geen full colour. Het moet echt een sterke laser zijn die zeker indruk kan maken in een wat grotere zaal en eventueel buiten. Het moet een laser zijn waar ik geen opleiding voor hoef te hebben. Zelf heb ik al eens zitten lijken naar de Laserworld lasers. Weet iemand een goede laser? :)
            - Ik wil de hele show gaan programmeren. Zijn er goede, en niet al te dure programma's waar je laser, licht, muziektrack en eventueel videotrack kunt combineren? Zo ja, welke is het meest gebruiksvriendelijk en makkelijk te snappen?

Comment

• Wanneer er gebruik gemaakt gaat worden van sterkere soorten lasers (pak 'm beet >500mW), is het wel noodzakelijk om het een en ander te gaan lezen om kennis op te doen. Je moet namelijk wel enigszins weten waar je mee bezig bent dan, lasers zijn nu eenmaal geen speelgoed en naarmate de vermogens stijgen kunnen de consequenties alleen maar groter worden.

Niet al te dure programma's voor de eisen die je er aan stelt, dat wordt lastig. Wel zou je eens kunnen kijken naar TJShow, ik denk dat je hier sowieso al een eindje mee komt.

Comment

• Hey,

Wij werken zelf met i show. Werkt heel eenvoudig en wijst eigenlijk zijn eigen. Ook werken we met lasers van laserworld en voor het geld zijn het geweldige lasers. Wij hebben de show 1500 g dit is een 1500 mw groene ilda laser met 50.000 kps scan snelheid.

Het mooie van laserworld lasers is dat je ze zo kunt kopen en er niet perse een echte opleiding nodig hebt.

Als ik me niet vergis heeft laserworld verschillende rgy lasers en kun je het dus zo gek maken als je zelf wil. We hebben zelf ook nog een 800 mw rgy laser maar voor buiten is dit eigenlijk al aan de lichte kant en zou ik eerder voor minimaal een 2 watt gaan want anders is de laser buiten gewoon echt te licht. De 1500 mw groen is wel meer dan fel genoeg voor buiten maar daar zit dan ook niet het slecht zichtbare rood in natuurlijk.

Ik weet niet wat je budget is?????

I show kost niet zo gek veel en is volgens mij zelfs 1 van de goedkoopste simpel bedienbare en programeerbare software pakketten. Hier zitten al meteen al je gevraagde mogelijkheden in.

De laser..... Jah dat word een duur grapje.

Ik zou zeggen als het om een leuke nieuwe uitdaging gaat, kijk voor een 2de handse laser.

Comment

• Bedankt voor jullie reacties! Als ik zou kijken naar een goede laser voor binnen die een vrij grote en indrukwekkende uitput heeft voor een zaal te denken aan een aula. Wat zal dan een goede laser zijn?

Comment

• als je zeker weet dat je een laser wil kan je misschien eens naar de winkel gaan want dan kan je het zelf beoordelen wat jij mooi en goed vindt

Comment

• Originally posted by drek View Post
                      als je zeker weet dat je een laser wil kan je misschien eens naar de winkel gaan want dan kan je het zelf beoordelen wat jij mooi en goed vindt
                      Zou kunnen, maar dit is een veel beter idee als ik zelf al een idee heb voor welke laser ik dan kom kijken. Ik denk dat er zeker een aantal mensen zijn die ervaring hebben met soortgelijke lasers als waar ik voor wil kijken.

Als ik een beetje laser wil. Het liefst RGY of RGB(V), aan hoeveel mW moet ik dan zeker denken om een sterk effect te hebben?

Comment

• Ik zou denken aan iets van zo'n 250mW voor een goed zichtbaar effect met een beetje nevel.

Toch wil ik je op het hart drukken om een zelfstudie op het internet te gaan doen wat betreft lasers. Het is namelijk geen speelgoed en bij verkeerd gebruik kan je het gezichtsvermogen van je publiek beschadigen of zelfs verwoesten. Hou hier goed rekening mee!

Dit lijkt me overigens een prima kandidaat voor wat je er mee wil doen, zitten ook erg nette patronen in.

Comment

• Zal een laser rond de 250 mW genoeg zijn voor de doeleinden waarin ik hem wil gebruiken? De laser moet wel echt overheersend zijn.

Om terug te komen op de veiligheid, dit begrijp ik volkomen en hier zal ik me ook zeker in verdiepen voor ik aan de slag ga met de laser. Wat ik met mijn post bedoelde is dat ik geen laser wil waar je echt een opleiding moet doen en een diploma met halen. Echter, ik denk dat dat met geen van deze lasers die bax aanbied dit hoeft?
                          Last edited by Mirabilandia; Friday-03-09-2010, 00:08.

Comment

• Voor de wat kleinere klussen en lasers is een opleiding of certificaat mijns inziens overbodig wanneer je goed nadenkt over de zaken en ten alle tijde rekening houdt met je publiek. Ga je echt grotere lasers gebruiken en wil je die ook in je publiek gaan projecteren, dan zou ik het zeker aanraden in combinatie met de juiste software waarmee je publiekszones kunt instellen.

Hiernaast, een laser bestaat uit vrij dunne stralen en is dus geen grote lichtbundel zoals je dat wel hebt bij een spot. Hierdoor prikt hij sneller door overig licht heen. Wanneer ik mijn laser aanzet tussen een viertal PAR56, 2 scans en twee lichteffecten kun je hem nog prima zien tussen het overige licht. En ik heb dan 'slechts' een 30mW laser.

Comment

• Wij zijn druk bezig met onze lichtshow. We zijn meestal een uur bezig met het licht op te bouwen, en dat vinden we toch te veel van het goede. Daarom willen wij een compacter lichtsetje maken, die in allerlei ruimtes past, en dat er nog eens netjes uitziet.. Het moet minimaal bestaan uit: 4 parren / led parren, 2 scanners (worden waarschijnlijk 2x Martin SCX500) en een mushroom (eventueel kan er nog een lichteffect bij). De lampen komen te hangen aan 2 balken, die eventueel aan de lichtbrug gehangen kan worden. Hebben jullie tips, wat we hiervoor kunnen gaan gebruiken, bijv welke ledparren ect?

Comment

• Waarom geen American DJ Profile Panels gebruiken? Kun je vrij veel mee doen qua basislicht. En die dingen zijn nog plat ook. ;)

Comment

Working...
                                X