Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil toch een beetje standaard blijven met ledparren.

Maar het idee is meer van:

bij de compact show, 4 led parren, en mushroom.

large show, 2scanners, mushroom, 4 led parren..

Alleen hoe kunnen we dit zo maken/bevestigen aan een balk, zodat onze tijd met opbouwen flink naar beneden gaat?

Eventueel moge opties (zoals rick), ook gegeven worden.

Alvast bedankt!

Comment

• Bevestiging aan een balk schiet niet op. Alleen de LED-parren zijn praktisch in gebruik als ze aan een T-bar zitten.

Verder zorgen dat je zoveel mogelijk op DMX hebt en een vast inprikpunt maken, bijvoorbeeld een 230V contactdoos in je truss monteren, zoveel mogelijk in het midden en de kabel naar de kant van je statief laten lopen. Dan kun je gewoon 230V er aan hangen en hoef je niet te rijgen met 230V. DMX wordt wat lastiger te realiseren omdat je daar geen vast inprikpunt voor kunt maken.

Comment

• Dan denk ik toch, dat we alles voortaan gewoon aan 2 wind-up statieven moet bevestigen. Alleen dan is het de vraag, hoe, zodat het er ook nog netjes uitziet?

Comment

• Wat mij het meest logisch lijkt:

Compact show:
          -Statief
          -Bar + ledparren of een KLS-setje.

Large show:
          -2 statieven
          -stukje truss
          -Bar + ledparren (of een KLS-set)
          -2 scanners
          -mushroom als centereffect

Eigenlijk niet veel anders dan je nu doet. Ik zou alleen in de compact show de mushroom weghalen en alleen een T4-bar neerzetten. Dat staat, naar mijn mening, een stuk netter.

Comment

• Bedankt voor de reactie. Bij compact show, ben ik van plan om de mushroom uit het pakket te halen.

Alleen bij de Large Show, willen we het proberen geen truss te gebruiken..? Of ziet het er dan helemaal niet meer uit? Want meestal past de truss juist niet in de ruimte.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
              Dan denk ik toch, dat we alles voortaan gewoon aan 2 wind-up statieven moet bevestigen. Alleen dan is het de vraag, hoe, zodat het er ook nog netjes uitziet?
              Ik denk dat jouw probleem vooral zit in de communicatie met je opdrachtgever en je er ter plekke achterkomt dat je het grootste deel van je spul niet kwijt kunt, ondanks probeerpogingen, waardoor het een op elkaar gepropt geval wordt.

Ik zou adviseren om hier eerst naar te kijken, aangezien je wel vaker op wel héle kleine locaties belandt waar je zoveel mogelijk probeert neer te zetten. Doorspreken met de opdrachtgever, aangeven hoeveel plek je nodig hebt, langsgaan op locatie. Dat zal al een groot deel van de problemen verhelpen en je kunt dan vooraf al bepalen wat je mee kunt nemen en neer kunt zetten.

En wil je écht een compacte lichtset, dan neem je 2x 1.5m truss met een baseplate, die zet je rechtop, daar monteer je een stuk of 8 van deze aan (4 per kant) die er vast aan blijven zitten en bovenop maak je iets waar je een effect als deze op kunt zetten. Mushroom- en spiegelbol-effect in één en je kunt je kleuren nog mooi afstemmen ook.

Comment

• Juist bij small show een mushroom gebruiken.. dan heb je nog een effect!

Comment

• Maar waar moet je die aan bevestigen? Persoonlijk vind ik een effect op een T4 bar er echt niet uit zien.

Overigens, je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je een bepaalde ruimte nodig hebt. Als de opdrachtgever daar niet voor zorgt zet je gewoon een kleine lichtset er neer voor de prijs van een grote.

Comment

• Allemaal, erg bedankt voor jullie reacties.

Het idee van rick, vind ik wel wat hebben. Alleen dan is mijn volgende vraag, Waar kan ik dan mijn scanners hangen? Want die heb ik het liefste wel bij me. En ik zit te twijfelen over 8 par / 8 LED par of 2 KLS setjes.

Ik zal een deel van deze lichtset waarschijnlijk gaan aanschaffen op de PA markt.

Comment

• Scanners kan je natuurlijk ook aan die truss bevestigen met een beetje creativiteit. Wel zorgen dat je dan een goede baseplate hebt. Echter zou ik dan wel +/- 2 meter truss nemen als je zoiets gaat maken, anders komen de stralen al helemaal niet meer in het publiek, maar alleen bij de voorste groep.

Comment

• Wat misschien ook wel leuk is, maar daar moet je dan weer ongeveer je hele lichtset voor omgooien:

Compact:
                        -2x statief met KLS-setje

Normaal:
                        -2x statief met KLS-setje
                        -2 staande trusspaaltjes met daarbovenop een effect (MH, solar of scanner)

Large:
                        -2x statief + stukje truss
                        -2x KLS setje aan truss
                        -2x effect (MH, solar of scanner) aan truss

(of iets soortgelijks)

Als je geen ruimte hebt voor de large show maak je er gewoon de normale show van.

Comment

• Leg mij eens uit waarom je een uur bezig bent met je lichtbrugje? Zo'n setje kost je nog geen kwartier.

Comment

• Bedankt voor de reacties!

Hier kan ik echt het een en ander mee. Ik zal in deze dagen even alles bespreken, dat ik tijdens de PA markt het een en ander ga inkopen, om de lichtset dan ook te vernieuwen.

Het is eigenlijk meer de bedoeling dat alle lichteffecten aan de truss blijven hangen, of de DMX en stroom kabels erin blijven. Zodat het zegmaar plug and play blijft. Is dit mogelijk? En is het mogelijk bij de KLS-800 set, dat je de LED parren verlengt, of niet?

Comment

• LED-parren verlengen bij de KLS-800? Nee. In ieder geval niet op een praktische manier.

Hiernaast is het niet zo praktisch om DMX vast aan te leggen in je truss, omdat je dan altijd half loshangende kabels vervoert. 230V kan je vastleggen wat je wilt omdat je er toch een verlengsnoertje naartoe brengt, DMX niet omdat je die moet verbinden met je lichteffecten en die aansluiting zit vaak niet in de buurt van de truss.

Comment

• Ik heb met verschillende mensen hierover gesproken. Zij gaven me als tip: koop een goede lichtbrug (3meter). KLS-800 als basis verlichting, 2 Martin SCX600 scanners en eventueel een laser.

Ik vind de mushroom zelf niet echt bijzonder meer, omdat iedereen hem bijna heeft. En ze gaven me ook als extra tip, maak een kabelboom. scheelt heel veel tijd.

Comment

Working...
                                X