Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scheelt heel veel tijd, tot je eens een andere opstelling moet neerzetten... 'oeps'.

Comment

• Als we dit gaan doen, kopen we sowieso extra XLR en DMX kabels in. Mocht er ooit eens iets gebeuren, kunnen we altijd het snel aanpakken.

Comment

• Om hier even op terug te komen. Zaterdag langs de showroom geweest, het een en ander bekeken, en de KLS-800 alvast meegenomen.

Ik had het erover met m'n ouders, en hun zeiden, dat ik regelmatig in ruimtes kom, waar het plafond niet al te hoog is, oftewel de lichtbrug past net niet (in de breedte af en toe, en in de hoogte af en toe). Maar nu probeer ik iets te verzinnen, dat dit ''verleden'' tijd is. Maar hoe? Mijn ouders zeiden zelf de lichtbrug met de scanners en de mushroom eraan, en een statief met de kls eronder.. (ik zei meteen nee, maarja). Want aan de ene kant één KLS-800, en de andere kant 1 of 2 scanners met een mushroom vind ik zelf er niet uit zien..

Wat kan ik het beste kiezen, zodat het ook in kleinere ruimtes netjes past? En hebben jullie eventueel tips hoe ik dit kan aanpakken?

Comment

• Ik weet niet precies wat voor lichtbruk je hebt maar kun je de kls 800 niet tussen je andere effecten hangen. Dan hangen de lampen misschien wel korter op elkaar maar dan hangen ze wel ongeveer even hoog.

Comment

• Ik heb een American DJ dura truss system.

Eerst hing hier een DMX bar tussen, die vernieuwd is door de KLS-800. Maar het probleem is juist dat bij sommige locaties geen lichtbrug neergezet kan worden, dus daarvoor zoek ik een oplossing.

Comment

• Wat mij als eerste opvalt:
              Waarom moet je alles meenemen bij kleinere feesten? Neem dan slechts je KLS-setje en een effect mee o.i.d., dan oogt het ook niet zo druk en rommelig omdat je dan veel te veel op een te kleine plek wilt plaatsen.

Verder heb ik afgelopen zaterdag de Eurolite Mobile Twin Top M200 ingevoerd, de LED-moonflower die je op het statief schroeft kunnen we ook los leveren.

Dan heb je een compleet setje met kleine afmetingen.

Comment

• Rick, bedankt voor de tip!

Ik zal hem hier eens in de groep gooien. Maar als ik deze koop, heb ik geen scanners meer, dus dan is er eigenlijk geen symitrie (Weet het even niet meer hoe je het schrijft) meer. Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen..? Dan toch gaan kijken naar 2e hands scannertjes of iets, en zo'n effect? Of eventueel de mushroom weg, en de Eurolite terug?

Comment

• Als jij je KLS-setje en twee scans op alleen twee statieven moet neerzetten heb je ook geen symmetrie meer, dus wat dat betreft maakt het niets uit.

Echter, KLS-systeempje met zo'n LED-moonflower oogt wat mij betreft vrij netjes en strak. Meer heb je ook niet nodig voor een klein showtje.

En wil je opdrachtgever meer, tja, dan regelen ze maar meer plek. Easy as that.

Comment

• Dus eigenlijk wil je zeggen;

Als er genoeg ruimte is, de lichtbrug met KLS-800, 2 scans en mushroom.

Te weinig ruimte, statief met de Eurolite?

Weet je eventueel wat ongeveer de bar zal gaan kosten? Want dan kan ik kijken of het zowieso iets is.

Comment

• Zal om en nabij de 160 euro zijn voor de LED-moonflower.

Comment

• Ik heb even rond gekeken, of ik ook zo'n soort effect kon krijgen voor een kleiner bedrag. Ik ben uit gekomen op een statief; showtec ( type vergeten... Wordt vaak gebruikt voor de dmx barren). En dan deze American Dj Tri Gem led moonflower die met een clamp aan het statief wordt gemaakt? Is dit mogelijk en ook nog veilig?

Comment

• Dan kun je beter kiezen voor een statief-adapter, maar dan zit je wel weer met het feit dat je weer een extra statief moet neerzetten voor één effectje.

Of je moet het effect uit je meubel halen en daar twee leuke effecten voor zien te vinden.

Comment

• We zijn weer een tijdje verder, dus ik vond het weer tijd voor een update van mijn kant.
                            Ondertussen heb ik weer wat dingetjes aan gekocht, dus weer eventjes een lijstje:

Apparatuur
                            - 4x The Winner Scan
                            - 4x Color Changer
                            - 4x Par 56
                            - 8x Par 56 LED
                            - 4x Floodlight (bouwlamp)

- 1x Antari Bubble Machine
                            - 1x Showtec FZ 300 Fazer
                            - 1x Bax 1500 watt rookmachine

- 1x Showtec Scanmaster 1
                            - 1x Elation DMX Operator PRO

Zelf ben ik nu een beetje aan het kijken wat ik allemaal wil. De laser wordt nog eventjes uitgesteld en ook met truss wil ik nog eventjes wachten. Ik wil eerst een net lijstje aan lampen hebben. Ik huur liever een lichtbrug als lampen om eerlijk te zijn.

Als ik aan volgende aankopen denk, dan denk ik aan nog een aantal led parren, twee fresnels en nog een aantal scans, dan wel MH's. Zijn er naar jullie mening nog dingen die echt goed zouden staan in dit lijstje? Wellicht een aantal sunstrips?

Om toch nog eventjes iets meer toe te voegen aan dit topic wil ik een video laten zien. Deze lichtshow heb ik enige tijd in een middagje opgenomen in mijn kamer. Wel wil ik me er voor verontschuldigen dat de camera niet netjes in het midden staat. Hierdoor lijken lampen (vooral de scans) niet netjes geprogrammeerd. Ik hoop dat jullie het wat vinden! :)

Link: http://www.youtube.com/watch?v=VQCFD7mm2so

Comment

• Je hebt je basis al qua licht. Zelf zou ik eens kijken naar mogelijkheden om het te gaan ophangen, dus toch misschien een trussbruggetje?

Comment

• Gezien het feit dat ik me absoluut niet wil richten op drive-in shows, maar op koren, bandjes en musicals, ben ik zelf van mening dat ik de basis nog niet goed voor elkaar heb. Zeker een aantal fresnels en een aantal fourbarren met led parren vind ik nog noodzakelijk om een mooie set neer te kunnen zetten.

Ik heb laatst zitten kijken naar MH washes. Zo uit mijn hoofd de YPOC 250. Als ik er twee van zou kopen ben ik rond de €1000,- kwijt. Voor ditzelfde bedrag kan ik ook aan 6 Winner scans komen. Ik heb momenteel al 4 Winner scans. Wat zal meer toevoegen aan het licht?

Kijken naar een trussbrug doe ik zeker al wel. Echter, gezien de doelgroep waar ik me op wil richten kom je al snel op een trussbrug van zo'n 8 tot 10 meter. Erg goedkoop zal het dus niet worden om dat aan te komen. Met enkele klusjes in het vooruitzicht kan ik concluderen dat een trussbrug nog niet rendabel is. Bij vrijwel al deze klusjes zal ik gewone statieven gebruiken. Wanneer er dan een keer een klus tussen zit waar ik wel truss wil gebruiken, dan kan ik het beter huren dan nu voor een groot bedrag zelf aankopen.

Comment

Working...
                                X