Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk (plexi)glas in dj-meubel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welk (plexi)glas in dj-meubel

hallo,

ik heb een zelfgemaakt dj-meubel, bestaand uit 3 flightcases op wielen. Aan de voorkant van de buitenste 2 cases zaten altijd een 16-tal gekleurde spots op een muziekgestuurd dimmerpack. Deze wilde ik vervangen door led. Nu heb ik een 3-tal defecte showtec ledpanels op de kop weten te tikken, deze heb ik gerepareerd en de led-strips verdeeld over de 2 cases. Het hele gebeuren werkt nu, maar ik heb nog een probleem: Welk (plexi)glas moet ik toepassen aan de voorkant?

Ik heb al geinformeerd bij de schilder en die had het over 4 of 5 mm dik opaal- of melkglas. Alleen deze zijn in verschillende vormen beschikbaar. Hoeveel % moet dit glas doorlaten. Even voor de duidelijkheid: om hetzelfde effect te halen als de originele panels. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand al eens zoiets gebouwd?

groeten Frank

Ik ga er vanuit dat het een aanzichts-effect wordt (net als een ledtube), of moet het ook nog een flinke bak licht richting publiek uitstralen?

Comment

nee, het moet gewoon een anzichts-effect zijn, in principe hoeft het helemaal niet te stralen, het moet lijken alsof de voorkant van kleur veranderd. Het probleem is echter dat plexiglas nogal duur is en dus niet even €100,- op de bonnefooi wil uitgeven om te proberen.....

Comment

Misschien is het dan beter om eens te kijken naar de mogelijkheden van melkgekleurd plastic. Geeft hetzelfde effect en moet tegen een leuk prijsje te realiseren zijn denk ik. Hoe groot is het te belichten oppervlak?

Comment

eigenlijk was ik daar ook al mee bezig, acrylaat wordt dat spul ook wel genoemd, maar is nog steeds niet goedkoop....het oppervlak is 70x80cm. Het probleem is welk soort ik moet hebben. Op internet heb ik platen gevonden met 70% doorlaat, maar ook met 20%. Ik moet bij elke leverancier een volle plaat kopen van ongeveer €100 á €150, dat vindt ik te duur om "maar wat te experimenteren"

misschien handig om te vermelden dat de binnenkant bekleedt is met spiegels. Ik heb het al getest met "gewoon" plexiglas, maar het probleem daarvan is dat je er ten eerste alle bedrading en printplaten gewoon doorheen kunt zien, en ten tweede de kleur niet mooi "verdeeld" wordt over het oppervlak.

Comment

Heb je niet al eens gekeken/gevraagd bij de lokale bouwmarkt? Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

Comment

Ik ben stad en land afgeweest, en heb ook veel adressen waar ik het kan kopen, maar het gaat mij er om hoeveel licht het moet doorlaten voor het gewenste effect. Bij alle winkels/webshops zeiden ze dat er maar één optie was: nl. uitproberen. Ik vroeg me af of er iemand op het forum ook zoiets had gebouwd, en welk type melkglas hij had gebruikt.

Comment

Ik heb een 4 tal van deze bakken staan.

zorg wel dat ze diep genoeg zijn anders krijg je een lelijk effect.
                ik heb er 5 mm opaal plexiglas voor zitten ook wel melkglas genoemd.

Er zijn bedrijven die ze op maat maken zelf zagen is haast niet te doen, ik was 45 ex btw per plaat kwijt.

Succes ;)

Comment

Inmiddels ruim 3 weken verder heb ik eindelijk tijd gevonden om deze bakken af te maken. Ik heb foto's gemaakt met mn mobiel van een van de kisten.

Het is niet erg duidelijk, ik zal daarom proberen om een betere foto te maken met een camera. Het effect dat ik zocht is overigens wel bereikt. Ik heb hiervoor "plexiglas 5mm opaal dual satin" gebruikt. Dat is te koop via bouwplastics.nl (erg sneller levering trouwens).

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

Comment

Ik ben erg benieuwd naar jouw foto's!

Comment

Me2

Comment

Foto werkt helaas niet, ligt waarschijnlijk aan de bijlage-toepassing van het forum. Is het mogelijk de foto tijdelijk te hosten op Imageshack o.i.d.?

Comment

hopelijk werkt dit beter......

foto

dit is een van de bakken op het moment dat ie groen licht geeft. Maar zoals ik al zei is de kwaliteit niet optimaal. Ik zal deze week proberen om een foto of filmpje ervan te maken met een goede camera.
                          Last edited by Rick; Sunday-07-02-2010, 22:07. Reason: enorme foto -> link

Comment

Ik vind het op deze foto inderdaad meer een röntgenfoto.
                            Verras ons met de betere foto's!

Comment

D'r is niets gebroken geloof ik! Ben benieuwd naar andere foto's!

Comment

Working...
                              X