Je hebt tot op zekere hoogte wel vrijheid om leuke dingen te kunnen programmeren. Je kunt er in ieder geval meer mee dan met de gemiddelde scanmaster en de prijs vond ik zelf erg meevallen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wil wat gaan beginnen met DMX
Collapse
X
-
Lekkere grote foto die van ADJ komt. Hier is het een en ander wel duidelijk op te zien, toch? :)
Comment
-
Originally posted by Fiegel5 View PostHet is sowieso voor alleen maar thuis, dus waar ben ik dan beter mee uit. Gewoon die sturing, of echt een lichtsturing die zich richt op intelligent licht. Want dat is alles waar het om gaat, dat ik gewoon hier wat kan beginnen met wat scans.Originally posted by Rick View PostLekkere grote foto die van ADJ komt. Hier is het een en ander wel duidelijk op te zien, toch? :)
Je kan dus ook geen scanners selecteren....
24 faders zitten zo vol (1 scan 6 kanalen?). Geen enkele mogelijkheid dus voor uitbereiding. Bovendien, wat heb je aan functies zoals ''Full on'' als je scans hebt aangesloten?
Dus even wat vraagjes:
Wat is je exacte budget voor een lichttafel?
Waarom geen pc sturing? Geen pc/laptop? Of gewoon om het gevoel?
Wat heb je zelf aan fixtures?
Waar wil je in gaan uitbereiden? Ben je van plan om snel meer scans te gaan kopen? Huur je vaak in?
Mijn eerste gedachten ging naar een Showtec Light desk 136 (Heb deze zelf een aantal jaren in bezit gehad tot ik hem verkocht)
Comment
-
Originally posted by Fiegel5 View PostMaar die dus net wat te duur, en als ik die zou moeten kopen koop ik liever die van easton. Daar zit namelijk precies hetzelfde op. Maar nu weet ik het dus zelf ook niet meer...
Mocht je op mijn vragen antwoord kunnen geven (zodat ik bijvoorbeeld ook weet of je parren hebt) dan kunnen we je beter helpen.
Comment
-
Maar die light 136 lijkt gewoon giga op dit.
Het moet niet al te duur worden, daarom vond ik dit wel wat hebben. Ik wil later wel nog gaan uitbreiden met meer scans, en evt wat parren. Maar nu wil gewoon wat uitstippelen waarvoor ik kan gaan sparen en kan weten wat ik dan heb. Een goede uitgebreide sturing met 2 scanners waar ik wat mee kan. En nee, ik wil echt geen PC...
Ik heb nog NIKS, maar wil beginnen met 2 scans. En evt uitbreiden tot 4-6 scans en wat led-parren voor op mn kamer. Zodat ik wat kan vorderen met mijn toekomst, waar ik gewoon veel mee kan..
Comment
-
Originally posted by Paradise View PostDe Elation is ook gewoon hetzelfde (alleen een ander kleurtje), kunnen nog wel kleine verschillen in zitten (even goed de handleiding enz. lezen).
Maar ik snap het niet, dat ding wat Rick gaf. Hoe zit het daar nou mee?
Comment
-
Originally posted by Paradise View PostEen stagesetter 24 is geen controller voor intelligent licht, maar een controller voor conventioneel.
Je kan dus ook geen scanners selecteren....
24 faders zitten zo vol (1 scan 6 kanalen?). Geen enkele mogelijkheid dus voor uitbereiding.
Bovendien, wat heb je aan functies zoals ''Full on'' als je scans hebt aangesloten?
De full-on knop zit er dan wel op, maar dan gebruik je die toch gewoon niet? Probleem opgelost. (Sommige controllers beschikken over een rookmachine-signaal-uitgang met daarbij een rook-button. Dat betekent toch ook niet dat je die persé moet gebruiken?)
Comment
-
Originally posted by Rick View PostJe hebt me dat ook nergens zien ontkennen. Ik heb ook aangegeven dat hij oorspronkelijk voor conventioneel bedoeld is, maar, dat neemt niet weg dat je er ook prima intelligent mee kunt aansturen als kleine drive-in zijnde. Er is ook leven buiten de productie- en grote drive-in wereld.
Dit werkt voor geen donder, hoe wil jij patroontjes onder de onderste 12 faders zetten? Dan kan je geen gebruik meer maken van een wide optie en heb je dus maar 12 dmx kanalen per pagina ter beschikking, dat zijn net 2 scans...
Originally posted by Rick View PostDan mijn vraag, is dat nodig voor 2 scannertjes?
Originally posted by Rick View PostHet lijkt me niet dat er in de komende tijd uitbreiding nodig is en gezien het budget van de TS leek me dit een alternatief.
Originally posted by Rick View PostDan heb je toch mijn post verkeerd gelezen, aangezien ik het had over de bump-knoppen waar je een scene onder kunt zetten, dus bijv. een blind-, strobe-, laser-, of andere scene.
Originally posted by Rick View PostDe full-on knop zit er dan wel op, maar dan gebruik je die toch gewoon niet? Probleem opgelost. (Sommige controllers beschikken over een rookmachine-signaal-uitgang met daarbij een rook-button. Dat betekent toch ook niet dat je die persé moet gebruiken?)
Het is een leuk conventioneel tafeltje, maar uitbereiden kan gelijk niet meer en er zijn betere oplossingen (maar natuurlijk is de uiteindelijke keuze voor de TS)
EDIT: Rick en Fiegel waren me iets voor..
Comment
Comment