Het is met deze controller ook mogelijk om meerdere chases tegelijk te laten lopen, zo laat de handleiding zien. Hier heb je 12 chases, maar geen bump-knoppen die wel op de Stage Setter zitten. Het ligt er dus een beetje aan waar je waarde aan hecht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wil wat gaan beginnen met DMX
Collapse
X
-
Maar ik denk niet dat ik dat nodig heb, ik denk dat ik dat bovenstaande ding wel een leuk ding vind. Maar nu dus nog 2 scanners..
Stel, ik heb hier alles uitgeteld. En ik weet precies wat ik hebben wil, kan ik dan de sturing + scanner zelf in de winkel komen testen?
Comment
-
Originally posted by Rick View PostDe bump-knoppen zijn, zoals ik al eerder had uitgelegd, de knoppen op de Stage Setter onder de faders waar je een scéne onder kunt plaatsen. Bijv. stroboscoopscenes, laserpatronen, enz.
Wat ik wel een beetje raar vind dat de Elation wel meerdere scenes tegelijk kan laten lopen terwijl de scanmaster het niet kan, ik zou toch zweren dat het exact dezelfde apparaten zijn...
Wat ik vind van de scanmaster 2MKII(ik heb hem zelf):
Originally posted by Review webshop van mijzelfWaardering: ****
Ideale lichtmixer voor kleinere toepassingen:
VOORDELEN:
-Goedkoop
-Compact
-Veel kanalen (192)
-Je kunt een programma laten afspelen en tegelijkertijd 8 kanalen live bediening
-Ideaal voor ledparren
NADELEN:
-Je kunt niet meerdere chases tegelijk afspelen
-Geen master-fader
-Niet geschikt voor live gebruik (meer dan 8 kanalen)
-Joystick is niet erg stevig (pan/tilt tegelijk bedienen is moeilijk)
-Pan / tilt doen raar als fade time niet op 0 staat
Ik heb zelf een chase voor de ledparren en dan heb ik nog 8 kanalen over voor live gebruik (momenteel 4 kanalen in gebruik voor een showtec multidim MKII).Last edited by rick1993; Saturday-23-01-2010, 10:51.
Comment
-
Originally posted by rick1993 View PostEh, de scanmaster 2 MKII heeft toch echt boven de faders 8 scene knoppen...
Bij alle scanmasters en varianten bestaat die uit de scene-knoppen die je afhankelijk van de bank waar je op dat moment in zit kunt aanroepen. Het is dus geen vaste scene die je altijd kunt aanroepen.
Comment
-
Je hebt op de meeste scanmasters en varianten 30 banken tot je beschikking waarbij elke bank vaak een capaciteit heeft van 8 scenes. Hierdoor kun je in totaal 240 scenes opslaan.
Een chase kun je koppelen aan een bank met scenes, waardoor een bepaald aantal scenes (steps) in die bank elkaar automatisch opvolgen in de chase. Dit kan variëren van 2 tot de volle 8, dit kun je helemaal zelf bepalen.
[edit]Hier nog een stukje leesvoer dat ik geschreven heb over de Koollight versie van de scanmaster en SM-1612. Komt voor een erg groot deel allemaal overeen.Last edited by Rick; Saturday-23-01-2010, 11:47.
Comment
-
Ik ben er over de sturing uit, maar nu nog 2 scanners. Daarbij heb ik nog een eis:
Dat ik de keuren van de efecten los kan aanpassen. Dus laat het een rondje zijn, dan wil ik dat rondje in geel en rood kunnen doen. Of in paars, en dus niet een globo die voorgeprogrammeerd is. 2 wielen dus, eentje met kleuren. en eentje met het ding..
Comment
Comment