Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil wat gaan beginnen met DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op het moment dat je stappen hebt gecreëerd, moet je deze nog wel toewijzen aan een chase. ;) Nu heb je alleen losse scénes die je kunt oproepen, dit wordt vaak gebruikt voor theater-toepassingen waar een vast lichtbeeld per act moet zijn.

Je moet van je verzameling scenes dus nu nog een 'show' maken, wat het volgende onderdeel is in de handleiding, te vinden op pagina 16. Succes!

Comment

• Oow, dus het is niet zo dat je gewoon de senes buiten beeld kunt laten en gewoon die stappen met de faders kun creëren?

Comment

• Het is mogelijk om direct een show te maken waarin je direct de stappen definiëert, maar de handleiding raadt aan om eerst scenes te maken die je vervolgens aan een show toewijst, om wegwijs te raken met de controller en te snappen hoe het systeem in elkaar zit. :)

Comment

• Ja, nee. Net deed ik het volgens het boekje, dus gewoon met senes. Alleen ik snap dat speed/fade gedeelte niet :P .

Comment

• Speed en fade kan je niet toewijzen aan een losse scene, deze moet je pas definiëren als je 'shows' (chases) gaat maken. Dan wordt het pas interessant om vloeiende bewegingen en afwisselingen te maken met pan, tilt en kleurenchases. Bij een losse scene heb je daar vrij weinig aan, zo moet je het zien. ;)

Eventueel kan je ook de speed en fade tijdens het programmeren van je shows (chases) op '0' houden en deze live instellen, waardoor je altijd je chases kunt afstemmen op de maat van de muziek, nadeel is wel dat je dan nooit een vast ritme hebt.

Dit live afstemmen op de muziek doe je door de 'tap'-toets tweemaal in te drukken op de maat van de muziek, bij de derde keer indrukken gaat de tafel terug naar zijn eigen oorspronkelijk geprogrammeerde instellingen.

Comment

• Dat weet ik, maar toch doet hij het niet met dat tap.

Maar even dus als stappen, verbeter me als ik het goed heb..

1. Record/chase kiezen
              2. Sene toewijzen/ record
              3. speed en fade op 0
              4. zorgen dat er mini 5 senes instaan

Maar dan toch krijg ik geen bewegend beeld, maar als je speed en fade gaat vertalen. wat krijg je dan. Het boekje heb ik wel geraadlpeegert, maar das engels. Dus dat is wat moeilijker voor me.

Comment

• Speed = snelheid
                Fade = letterlijk: vervagen, maar hier: vertragen tussen twee stappen

Comment

• Ik ga er morgen nog echt even goed voor zitten, wat ik me nu nog afvraag. Op mijn sturing zit ook een functie die Channel bank heet. Wat doet dat?

Comment

• Elke fixture button bevat 16 kanalen en er zijn 8 faders. Met de channel bank kun je kiezen of de faders kanaal 1-8 "zijn" of kanaal 9-16.

Comment

• Kijk, oké. Dankje :P .

IK zit nog steeds met de chases, het wil maar niet lukken hoe ik wil. Maar ook nog even, tap snync dus dat het de senes voorbij gaat doet het niet op een of andere manier.. :S Weet iemand wat?

Comment

• Tap sync lukt alleen als je al shows (chases) hebt geprogrammeerd, in feite zorgt Tap Sync er voor dat je op de maat van de muziek de scenes uit een show (chase) kunt adwisselen op een bepaalde snelheid (die je dus aangeeft, door middel van Tap Sync).

Comment

• Ow, ik dacht dus dat het was om gewoon de eerste rij dus de senes door te skippen..

Comment

• Het is dan ook een afkorting voor Tap Synchronise (dus, synchroniseren van je licht met de muziek door te 'tappen' op die knop)

Comment

• Ikzelf gebruik die functie nooit op mijn scanmaster. Ik klik op een chase en dan op auto/del. Dan kan ik met de speedtime fader de snelheid bepalen (en met de fade time de overgangstijd). Als ik klik op music/... dan speelt de chase af op de muziek.

Is je dit al wel gelukt op jouw tafel? Volgensmij zitten al deze functies ook op jouw tafel.

Comment

• Even kijken, ik heb enkel ernaast zitten: Page, Tap sync, Stap/mix/seq, audio, group en blackout. Wat ik wel raar vind, is dat het bij het convertionele stuk wel werkt.. Maar ook nog altijd het inproggen van een chase lukt niet helemaal :P .

Wat voor scanmaster heb jij dan rick19...?
                                Last edited by Fiegel5; Thursday-25-02-2010, 23:13.

Comment

Working...
                                X