Ik heb een scanmaster 2 MKII (de scanmaster met de meeste functies...)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wil wat gaan beginnen met DMX
Collapse
X
-
Programmeren gaat me nu al wat beter af, heb al wat leuke dingen kunnen knutselen :) . Ik had nog wel een vraagje over verlichting. Ik was gister in een theater, en daar zag ik ze vanuit achter een lampje en dat was gewoon ingeklikt op een aansluiting op de sturing. Nu is mijn vraag, kan ik ik zon lampje er ook op kwijt?
Comment
-
Bepaalde tafels hebben inderdaad een aparte XLR aansluiting waar je een lampje op kunt aansluiten. Die van jou heeft dat helaas niet.
Je zou eventueel wel kunnen kijken voor een los lampje in een 19" behuizing of een lampje op een los voetje.
Rack of gooseneck light kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Rack of gooseneck lights koop je online bij Bax Music
Edit: Istie me weer voor.. Addicted? :D
Comment
-
Oké, dan denk dat ik dat eens die van reloop neem. Wel wat later, ik hoorde trouwens van iemand die ik afgelopen vrijdag sprak. Dat je op je PC een podium kunt ontwerpen en daar chases e.d kunt maken en dat dat ook kun ZONDER dat je de lampen thuis hebt e.d. Dus dat je dan een klein controllertje hebt met software waar je dat allemaal kunt ontwerpen e.d. Kopt dit, en hoe zit dat?
Comment
-
Freestyle heeft een ingebouwde 3D modus, daar zou je in principe ontwerpen en chases mee kunnen maken.
Het probleem is echter wel, die chases krijg je niet zomaar naar je lichttafel getransporteerd, dat betekent dus dubbel programmeerwerk. Het is wel leuk om er een keer mee te experimenteren natuurlijk, want het kost je niets. ;)
Comment
-
Elke pc-controller heeft zo'n beetje die functie. Maar alle waar naar je geld natuurlijk:
Bijv.
Freestyler (gratis software, wel zelf open-source dongle nodig), Mydmx, sunlite, daslight enz...
Maar je hebt dan wel een laptop/PC + dongle nodig en dan kun je je tafel niet gebruiken (tenzij je tafel een midi output heeft, dan kun je hem misschien gebruiken als midi paneeltje).
Er is hier op het forum al veel over geschreven, zoek eens, kijk eens rond :cool:
EDIT: Rick je was me net voor.
Comment
-
midi in of midi out?
Je tafel dient dan juist als midi controller.
Maar om te weten of het werkt moet je kijken of de desbetreffende software dit midi paneel ondersteunt.
Je kunt wel gewoon gaan experimenten met de software (download een gratis/demo) versie ergens. Je kunt dan zelf lichtshows ontwerpen met je computer alleen je kunt ze niet met dat programma aansturen op dat moment.
EDIT:
Ik zie net dat het alleen bedoeld is om mee te experimenteren (dus zonder de lampen), dus dan kun je gerust ergens een demo versie van freestyler, sunlight, daslight, mydmx oid downloaden.Last edited by rick1993; Monday-08-03-2010, 21:57.
Comment
-
MIDI in is bedoeld om een extern MIDI-controllertje aan je lichttafel te hangen en zodoende je lichttafel te kunnen triggeren. Een uitkomst bijvoorbeeld voor kleine bandjes die vlug willen switchen tussen lichtscènes met een druk op de knop. Ook scanmastertjes beschikken hier vaak over.
Comment
-
Originally posted by Fiegel5 View PostWat moet ik daar voor kopen om dus iets met die midi in te kunnen en wat kost dat?
Op een evt. midi uitgang (die jij dus niet hebt) kun je een externe midi controller op aansluiten die met je software communiceert. Dit is alleen handig voor "echt" gebruik. Als je de shows alleen ontwerpt en toch de appratuur niet hebt, heb je hier niets aan.
Originally posted by Fiegel5 View PostDat je op je PC een podium kunt ontwerpen en daar chases e.d kunt maken en dat dat ook kun ZONDER dat je de lampen thuis hebt e.d. Dus dat je dan een klein controllertje hebt met software waar je dat allemaal kunt ontwerpen e.d.Originally posted by rick1993 View PostJe kunt wel gewoon gaan experimenten met de software (download een gratis/demo) versie ergens. Je kunt dan zelf lichtshows ontwerpen met je computer alleen je kunt ze niet met dat programma aansturen op dat moment.
Comment
Comment