Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil wat gaan beginnen met DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Je kunt in ieder geval kijken naar de mogelijkheden, maar of het gaat werken weet ik niet.

Comment

• Dat weet ik dus ook niet, dat is het jammere. Een baseplate zou kunnen ja, maar het probleem is dus dat het plafond ook het looppad op mijn kamer is. Das wel klote..

Comment

• hey ik ben zelf ook een jonge van 14 en ga nu ook voor het eerst beginnen met dmx maar ik heb gehoort dat ik de Bax ITA02 SD110 30mw groene DMX laser op de Elation SDC-6 zes kanaals DMX lichtsturing maar is dmx zo iets van dmx draat kopen in pluggen in dmx in put en in lichtsturing en klaar of komt hier nog meer bij kijken?
        gr sander

Comment

• In principe is dat alles wat je nodig hebt ja.

Meer informatie over DMX kun je in dit topic vinden. Erg leerzaam leesvoer.

Comment

• maar ik moet dus alleen de draad in dmx in put doen en andere kant in de licht besturing waar voor is dan dmx output? meschien stomme vraag maar weet nog niet zo veel over dmx

Comment

• controller - xlr kabel (dmx kabel) - ontvanger (de laser).
              Je kunt de kabel aansluiten op de uitgang van de controller en op de ingang van je laser. De eventuele 2e kabel sluit je aan op de uitgang van je laser en op de ingang van de 2e ontvanger (laser, scanner, ledpar, maakt niet uit). enz. enz. enz.

Deze laser gebruikt 5 kanalen, de elation SDC-6 stuurt 6 kanalen uit. De laser 'past dus op de tafel'.

Je kunt met deze sturing geen programma's maken. Je kunt de laser alleen live bedienen. Eigenlijk heb je er dus nog niet zo heel veel aan, je wilt waarschijnlijk wel zelf programma's maken. In dat geval kun je beter naar iets duurders kijken: bijv. een scanmastertje. Deze hebben 192 kanalen, dus je houdt nog genoeg kanalen over voor uitbreiding.

Bijv.
              Showtec scanmaster 8/2 - €77,50
              (dit is een erg goedkope tafel als je bekijkt wat hij kan)
              Last edited by rick1993; Tuesday-06-04-2010, 15:24.

Comment

• Een DMX output is er voor om te zorgen dat het DMX signaal van je lichtsturing kan worden doorgezonden naar andere DMX-gestuurde apparaten, je maakt dus een soort lange ketting.

Comment

• oke bedankt jongens ons pap zei ook al dat ik waarschijnlijk toch later bijvoorbeeld nog een scanner ging kopen die ook dmx werkt en voor die paar 10tjes extra heb je weer een hoop kanalen er bij

Comment

• Stel ik zou dat houte middenstuk verwijderen, en daar dan truss hangen. En zou dus het begin van de truss met een baseplate doen in mijn kamer en het eindigen zonder paal dus monteren aan het dak. Zou dat safe zijn?

Comment

• Hangt er vanaf wat je bevestigingsmogelijkheden zijn.

Comment

• Dit zit dus nog achter de gipsplaten die balk, kan ik daar wat mee? En heeft het zijn om dat middenstuk eruit te bashen en er (deco)truss in te hangen?

Comment

• Heb je een paar overzichtsfoto's? Het is voor mij in ieder geval lastig in te schatten vanuit wat voor perspectief ik dit nu moet zien.

Comment

• Wat bedoel je met overzicht foto's, hoe wil je ze :P ?

Comment

• Maak eens een foto op afstand, dat zorgt voor meer overzicht.

Comment

• Je link is dood.

Comment

Working...
                                X