Je kunt in ieder geval kijken naar de mogelijkheden, maar of het gaat werken weet ik niet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wil wat gaan beginnen met DMX
Collapse
X
-
hey ik ben zelf ook een jonge van 14 en ga nu ook voor het eerst beginnen met dmx maar ik heb gehoort dat ik de Bax ITA02 SD110 30mw groene DMX laser op de Elation SDC-6 zes kanaals DMX lichtsturing maar is dmx zo iets van dmx draat kopen in pluggen in dmx in put en in lichtsturing en klaar of komt hier nog meer bij kijken?
gr sander
Comment
-
controller - xlr kabel (dmx kabel) - ontvanger (de laser).
Je kunt de kabel aansluiten op de uitgang van de controller en op de ingang van je laser. De eventuele 2e kabel sluit je aan op de uitgang van je laser en op de ingang van de 2e ontvanger (laser, scanner, ledpar, maakt niet uit). enz. enz. enz.
Deze laser gebruikt 5 kanalen, de elation SDC-6 stuurt 6 kanalen uit. De laser 'past dus op de tafel'.
Je kunt met deze sturing geen programma's maken. Je kunt de laser alleen live bedienen. Eigenlijk heb je er dus nog niet zo heel veel aan, je wilt waarschijnlijk wel zelf programma's maken. In dat geval kun je beter naar iets duurders kijken: bijv. een scanmastertje. Deze hebben 192 kanalen, dus je houdt nog genoeg kanalen over voor uitbreiding.
Bijv.
Showtec scanmaster 8/2 - €77,50
(dit is een erg goedkope tafel als je bekijkt wat hij kan)Last edited by rick1993; Tuesday-06-04-2010, 15:24.
Comment
Comment