Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil wat gaan beginnen met DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voor niets gaat de zon op. Het is ook niet zomaar een bonk ijzer, het is een complete constructie die op een bepaalde manier gevormd en gelast is zodat hij veilig een bepaald gewicht kan dragen. En ja, dat kost geld. ;)

Comment

• En de alutruss, kan die het bovenstaande ook aan? Want die is toch wat meer binnen mijn buget..

Comment

• Heb net even een stukje 500mm uit het magazijn gehaald om even te kijken en voornamelijk naar de kwaliteit van het laswerk.

Het is in ieder geval duidelijk dat je er geen zware dingen aan moet hangen, aangezien het echt decoratiemateriaal is.

Ik weet niet wat voor afstand je moet overbruggen, maar probeer zoveel mogelijk in één stuk te pakken. Uitgaande van een 3 meter lange constructie, neem 2x 1.5m of iets dergelijks.

2 scanners en een stel kleine parretjes moet lukken, zorg er wel voor dat je om de 30 tot 50cm een bevestiging tegen je plafond/balk maakt en voorzie het geheel van de nodige safeties.

Comment

• Oké, tof dat je even er naar hebt gekeken :D . Is dit wel aan te raden? En kan ik het dan bevestigen aan alleen de balk, of moet ik alsnog gaan werken met een paal naar beneden aan 1 zijde?

Comment

• Aanraden is een groot woord. ;) Persoonlijk zou ik namelijk kiezen voor een paar leuke RGB inbouwspots, maar ieder heeft zijn eigen smaak en dit is ook gewoon een optie.

Ik zou wel adviseren om aan één kant inderdaad het geheel nog naar beneden te laten lopen, zodat niet het volle gewicht aan de balk trekt. hier kun je altijd nog een spotje insteken en naar boven richten voor de sier, gebruiken om je kleerhangers aan te hangen, enzovoorts.

Comment

• Ik bedoel deze truss hé: Klik

Ik heb deze set gekocht: Klik

Maar voor school heb ik ook een aantal verlengstukken aan het plafond bevestigd. (1e link).

Comment

• Is er een verschil dan? Want die ik gaf is wel goedkoper, en waarvoor ik hem zal gaan gebruiken is het jammer om dan pauperveel te gaan betalen als het ook minder kan..

Wat kost het totaal plaatje eigenlijk? Want er moet ook nog een baseplate komen toch?

Comment

• De Duratruss heeft meegeleverde koppelingen, bij je Alutruss Decotruss moet je M8 moeren en bouten gebruiken om de truss te monteren.

Het totaalplaatje zul je zelf moeten berekenen en uitmeten, dat kan niemand zeggen zonder afmetingen. Pak een rolmaat, meet dingen op, kies je truss-delen uit in de shop en laat hier weten wat je resultaat is.

Comment

• Bovenstaande moet ik even opmeten, maar ik heb geen lange meetlat. Alleen maar linialen, dus die ik moet ergens vandaan skoepen.

Wel had ik een vraagje, vandaag op school weer eens bezig geweest met dezelfde tafel als ik heb. Maar ik vraag me af, in een convertionele chase. Hoe bouw ik dan een chase die dimt? Dus niet gewoon die stappen dat ze wegflitsen, maar dat ze bv van rood naar blauw dimmen. Moet ik dat gewoon echt in stappen doen, of is daar iets bijzonders voor?

Comment

• Hiervoor moet je fade time gebruiken, die zorgt er voor dat er een vertraagde beweging plaatsvindt tussen de stappen.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                        Hiervoor moet je fade time gebruiken, die zorgt er voor dat er een vertraagde beweging plaatsvindt tussen de stappen.
                        Thanks, dit zocht ik ook ;')

P.s ik wil me 2 scanners tegen elkaar in zetten, is er een knopje voor zodat ze tegen elkaar werken, of moet ik ze echt zo gaan programmeren?

Comment

• Hangt van de scanner af. De handleiding geeft hier altijd wel uitsluitsel over als hij hier over beschikt, staat het er niet in, dan zul je ze apart moeten programmeren en 'handmatig' de waardes moeten inverteren.

Comment

• Het nadeel is dat ik van de scanners geen handleiding heb, en ik snap bijna niets van de dmx controller die ik heb.. Dat word eens uitvogelen dan.

Comment

Hiervoor moet je fade time gebruiken, die zorgt er voor dat er een vertraagde beweging plaatsvindt tussen de stappen.
                              Het lekkere is dat op het conventionele gedeelde geen Fade zit.. :p

Comment

Hangt van de scanner af. De handleiding geeft hier altijd wel uitsluitsel over als hij hier over beschikt, staat het er niet in, dan zul je ze apart moeten programmeren en 'handmatig' de waardes moeten inverteren.
                                Bij sommige tafels kun je dit ook op de tafel instellen. Zo kun je bij een scanmaster de pan/tilt op reserve zetten. Dan doet hij het net andersom. Maar ik weet niet of dat bij deze elation tafel kan...
                                Last edited by rick1993; Tuesday-20-04-2010, 15:51. Reason: typfout

Comment

Working...
                                X