Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil wat gaan beginnen met DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Of een LEE filtervel dat je op maat knipt, of één van de anderen die je op maat knipt/snijdt. Principe is overal ongeveer gelijk.

Comment

• neem de lee white frostfilter die gebruiken wij daar ook voor werkt zeer goed

Comment

• Is dat 9 euro voor 1 filter, of meerdere? Want bij volgens mij die van JB kreeg je er meer? Dus stel ik neem 2 parren, moet ik dit 2 keer kopen?

Comment

• die moet je op maat snijden met 1 vel kom je normaal gezien voor meer dan 2 parren toe

Comment

• 1 Vel is dus meer als voldoende voor 2 parren? Dat is wel mooi, 2 parren is 80 euro. Samen met de filter is dit dus 90, en dan dus 2 keer kabel is ongeveer 30 euro. Dat maakt 120 euro, want kortere of goedkopere kabels zijn er neem ik aan niet?

Comment

• hoe bedoel je kortere kabel neem gewoon de lengtes die je nodig hebt

Comment

• Originally posted by Fiegel5 View Post
                http://www.bax-shop.nl/filters-/-gel...t-details.html

Is dat 9 euro voor 1 filter, of meerdere? Want bij volgens mij die van JB kreeg je er meer? Dus stel ik neem 2 parren, moet ik dit 2 keer kopen?
                JB filters zijn geen vellen, maar op maat voor PAR64. Moet je dus nog op maat maken voor 56.

De 'kabel' die je bedoelt ontgaat me, zonder merk, type en lengte kan ik daar niks zinnigs over zeggen..

Comment

• Ik moet toch eigenlijk eens gaan leren dat ik meteen die informatie moet geven .

3 Polig, ongeveer een halve meter, merk maakt me niet zo uit als het maar kwaliteit is.. Is het nu ook verstandig om er een termiater aan het eind te gooien?

Comment

• dus 2x een halve meter
                    das wel kort dus je gaat er ook nog een dmx paneeltje bij gooien ?

Comment

merk maakt me niet zo uit als het maar kwaliteit is..
                      Ik kan je nu de REF-serie van Procab aangeven, de 953-reeks speciaal voor DMX, dan heb je zo'n beetje het beste van het beste in huis. Kost je wel ongeveer 12 euro voor een enkel kabeltje van 0.5 meter. Misschien dan maar de CAB901 die wat goedkoper is? Kan je ook prima DMX doorheen jagen.
                      Is het nu ook verstandig om er een termiater aan het eind te gooien?
                      Zou hem wel meebestellen, als het niet nodig is kan je hem altijd nog in je toolkistje gooien. Je weet maar nooit wanneer die van pas komt en als je hem eens nodig hebt en je moet hem bestellen, worden de verzendkosten hoog.

Comment

• dat kost je in totaal voor 2 led par 56 ,1 frost filter vel , 2 kabels(0.50m) en een terminator
                        volgens mijn berekeningen €105.70 valt goed mee he
                        Last edited by malstrommusic; Saturday-08-05-2010, 00:17.

Comment

• Hoe ervaar je dan dat een terminater nodig is? En welke kan ik dan het beste nemen?

Over de bekabeling, ik zal vanmiddag even kijken naar welke kabel ik hier door jullie meegeleverd heb liggen. Nu ga ik slapen :P .

Comment

• ok goede nacht !

Comment

Hoe ervaar je dan dat een terminater nodig is? En welke kan ik dan het beste nemen?
                              Mocht je een storing ondervinden in je signaal, (wat zich uit in vreemd gedrag van je LED parretjes, ) dan is een terminator het eerste wat je probeert. De kans is zeer groot dat het spul gewoon werkt, maar je kunt nooit zeker zijn. ;)

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                                Volgens mij nog master dimmer, strobe en macro's (simpele voorgeprogrammeerde kleurtjes e.d.)
                                1. Rood
                                2. Groen
                                3. Blauw
                                4. Macro (verschillende kleuren)
                                5. Strobe
                                6. Modi (0-63 is RGB control, 64,127 is 7 colorfade enz.)

Deze ledparren hebben geen masterkanaal., dat is wel een minpuntje vind ik zelf.

Over de frostfilters:
                                Ik heb zelf de JB frost filters, maar ik vind ze nog niet geweldig... Ik had eerder op een forum al eens het advies gekregen om er plastic insteekhoesjes voor te doen, en dat effect was redelijk hetzelfde.

Comment

Working...
                                X