Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil wat gaan beginnen met DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen dimmer, dat is wel k*t eigenlijk, en er is qua prijs natuurlijk ook niks in de buurt die dat wel heeft :P ? Maar het RGB gedeelte kun je toch wel dimmen e.d?

Ik heb hier door jullie meegeleverd bij de scanner procab MC305 kabels.
    Last edited by Fiegel5; Saturday-08-05-2010, 13:32.

Comment

• Het RGB deel kun je uiteraard wel dimmen, door alledrie de faders dicht te zetten. Dan geven ze ook geen licht.

Comment

• Nouja, dat is niet zon probleem. Ze kunnen toch ook gewoon open wit? Alleen de kabel die ik hier van jullie kreeg kan op de webshop niet vinden.

Comment

• Open wit = RGB vol open. ;)

de kabel die ik hier van jullie kreeg
          Zat die in de doos van je scanner of heb je die los gekocht? Als hij al in de doos zat heeft de fabrikant hier voor gezorgd. En als hij meegeleverd werd met je scanner, is hij ook geschikt voor DMX.

Comment

• Je kunt de kleuren wel dimmen. Maar je kunt niet als je een programma laat afspelen dat programma dimmen met 1 master dimmer. En dat is wel een beetje een nadeel.

Je kunt even kijken of er ledparren in dezelfde prijsklasse zijn met een dimmerkanaal, maar ik vermoed van niet...

Comment

• Originally posted by Rick View Post
              Open wit = RGB vol open. ;)

Zat die in de doos van je scanner of heb je die los gekocht? Als hij al in de doos zat heeft de fabrikant hier voor gezorgd. En als hij meegeleverd werd met je scanner, is hij ook geschikt voor DMX.
              Die kabel was dus van jullie, en dat was een Procab MC305. Maar ik dacht, misschien is het verstandig om dan het zelfe type kabel te kopen. Maar ik kan hem niet vinden in de shop.

@hieronder: Ik zal eens rond gaan bazuinen.

Comment

• Zaten hier dan ook al pluggen aan? De losse kabel hebben we nog wel, maar de kant-en-klare kabels niet (meer).

Je kunt ook gewoon de door mij eerder voorgestelde kabels nemen, het gebruik van verschillende kabels zou voor twee LED-parretjes niet veel uit moeten maken.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                  Zaten hier dan ook al pluggen aan? De losse kabel hebben we nog wel, maar de kant-en-klare kabels niet (meer).

Je kunt ook gewoon de door mij eerder voorgestelde kabels nemen, het gebruik van verschillende kabels zou voor twee LED-parretjes niet veel uit moeten maken.
                  Ja, was gewoon XLR. Maar dit kan dus gewoon die zijn? Ook als ik later nog er nog meer als 3 neem? Ik weet niet hoe groot ik ze moet schatten. Anders kan ik er nog altijd meer aanschaffen en op de grond zetten..

Comment

• Tegen de tijd dat je nog meer LED-parren aan gaat schaffen kun je óf een stapeltje CAB901 kabels aanschaffen of REF953 (die speciale DMX-kabel).
                    Op het moment dat je alleen maar dezelfde kabel gebruikt wordt het al kleine risico op storingen alleen maar kleiner. Een DMX terminatortje er achter en het zou zorgeloos moeten werken.

Comment

• Maar als ik er meer ga bestellen moet ik dan dus alle kabels gaan vervangen?

En dan gewoon zo een?
                      Last edited by Fiegel5; Saturday-08-05-2010, 18:20.

Comment

• Originally posted by Fiegel5 View Post
                        Maar als ik er meer ga bestellen moet ik dan dus alle kabels gaan vervangen?
                        Je kunt ook gewoon vanaf nu DMX kabels gaan kopen en ooit nog een keer alles vervangen. Maar met alleen XLR hoef je geen problemen te hebben hoor, ik heb altijd 4 ledparren en 1 multidim (zo'n 45 meter kabel totaal, zonder terminator) zonder enige problemen.

Originally posted by Fiegel5 View Post
                        En dan gewoon zo een?
                        Ja, dat is een terminator.

Comment

• Heb jij ook gewoon RGB parren, of welke heb jij dan?

Ik zal wel eens nadenken, want als het kan wil ik het liever voorlopig voordelig houden.

Comment

• Naam Art.Nr. Prijs Aantal Subtotaal
                            Neutrik DMX terminator
                            BA-TERMINATOR € 9,95
                            € 9,95
                            Showtec LED Par 56 kort zwart
                            HI-42421 € 39,95
                            € 79,90
                            Procab CAB901 XLR male - XLR female 0.50 meter
                            AU-CAB901/0.5 € 3,95
                            € 7,90
                            LEE filter 120 x 50cm 220 white frost
                            F-820220 € 8,95
                            € 17,90
                            Subtotaal: € 115,65
                            Verzendkosten: € 0,00

BTW: €
                            Totaal: € 115, 65

Dit is wat ik nu heb, is het aan te raden als ik binnenkort (over een maandje of 2) ga bestellen om er dan nog wat bij te nemen wat echt elke LJ nodig heeft ofzo?

Comment

• Originally posted by Fiegel5 View Post
                              Heb jij ook gewoon RGB parren, of welke heb jij dan?
                              Ik heb 4 stuks showtec led par 56 kort zwart (42421), die jij ook wil gaan bestellen. Ik heb de eerste 2 zo'n anderhalf jaar geleden gekocht (toen waren ze nog 80 euro per stuk). Maar tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden met Led (en het is een stuk goedkoper geworden), als ik nu voor dezelfde keuze zou staan zou het denk ik een KLS-800 worden...

Originally posted by Fiegel5 View Post
                              Procab CAB901 XLR male - XLR female 0.50 meter
                              AU-CAB901/0.5 € 3,95
                              € 7,90
                              LEE filter 120 x 50cm 220 white frost
                              F-820220 € 8,95
                              € 17,90
                              Waarom 2 XLR kabels van 0,5 meter en niet 1 langere? Of komen ze zo dicht bij je scanner(s) te hangen?

Die frost filters zijn 120x50 cm. Aan eentje heb je er echt wel genoeg voor 2 ledparren hoor! Zelfs wel voor 8 of meer ledparren.

Totaal: € 115, 65
                              Met een beetje google zoekwerk kun je daar zo een paar procent van af halen
                              (EDIT: ik bedoel geen andere webshop, alleen een kortingscode van Bax)
                              En als je naar de open dag komt krijg je zelfs 7,5% korting.
                              Last edited by rick1993; Sunday-09-05-2010, 12:06.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                                Ik heb 4 stuks showtec led par 56 kort zwart (42421), die jij ook wil gaan bestellen. Ik heb de eerste 2 zo'n anderhalf jaar geleden gekocht (toen waren ze nog 80 euro per stuk). Maar tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden met Led (en het is een stuk goedkoper geworden), als ik nu voor dezelfde keuze zou staan zou het denk ik een KLS-800 worden....
                                Ja, maar de KLS 800 zijn dan ook wel een stukje duurder )

Originally posted by rick1993 View Post
                                Waarom 2 XLR kabels van 0,5 meter en niet 1 langere? Of komen ze zo dicht bij je scanner(s) te hangen?
                                Omdat ik ze inderdaad voorlopig alleen maar 2 hier aan de muur hang, en dat dat nooit langer als een halve meter zou worden. En hoe meer kabel ik koop, hoe meer ik moet wegwerken..

Die frost filters zijn 120x50 cm. Aan eentje heb je er echt wel genoeg voor 2 ledparren hoor! Zelfs wel voor 8 of meer ledparren.
                                Nouje, bestel er nu maar 2 denk ik. Dan heb ik zeker genoeg, want ik wil nog wel eens scheef knippen of iets dergelijks. Daarnaast is het altijd handig meer te hebben voor het geval dat..

Met een beetje google zoekwerk kun je daar zo een paar procent van af halen
                                En als je naar de open dag komt krijg je zelfs 7,5% korting
                                Ja, maar vind het zo lullig om me eigen hier helemaal te laten informeren het vervolgens ergens anders te gaan kopen. Daarnaast bevalt me de service van Bax prima, en zou ik op een aantal sites na niet weten waar ik anders safe kan bestellen.

Helaas kan ik ook niet naar de opendag komen ben ik bang, daarnaast heb ik dan het geld ook nog niet :p .

Comment

Working...
                                X