Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil wat gaan beginnen met DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Paradise View Post
    Volgorde van je DMX kring maakt niks uit. Wat wel belangrijk is is je DMX mode, en je DMX adres.

Dus, over welke ledparren hebben we het? En over welke lichttafel? Welke DMX adressen heb je toegewezen? En in welke mode staan je LEDparren?
    Elation DMX operator Pro

De parren zijn van Skytec, 56.

Ze staan geadresseerd op fixuture 3 en 4, met behulp van het topic in de kennisbank.

Comment

• Zit er toevallig een handleiding bij je parren? Zoja, dan is de kans groot dat de DMX-indeling hierin wordt uitgelegd. Ik gok op mode-selectie.

Comment

• Ik denk dat DMX kanaal 1 van deze parren dan op geluid af gaan.
        Dus als je kanaal 1 open zet dat die dan op de muziek reageert.

Comment

• Enkel een uitleg hoe je deepswitches kunt instellen.

Comment

• Originally posted by Fiegel5 View Post
            Enkel een uitleg hoe je deepswitches kunt instellen.
            Nuttige handleiding....

Verbaas mij eigelijk ook over de indeling van de ledjes. Heb deze ledparren ooit in Duitsland zien liggen in de winkel van de C*nr*d maar wist niet dat dat ze gemaakt werden door skytec..

Comment

• Handleidinkje gegoogled.
              Kanaal 1 is de algemene master van de spot. (Dus, over de RGB-kanalen heen)

Was overigens een handleiding die van Skytronic afkomt, deze.

Comment

• Oftwel:

Kanaal 1 moet helemaal open (0-125 is strobo, 126-255 is master).
                Als je kanaal 1 onder de 125 hebt staan dan zullen kanaal 3/4/5 (RGB) stroben (is dat een woord?).

Dus kanaal 1 helemaal open, kanaal 5 helemaal dicht (master strobo) en dan kun je met kanaal 3/4/5 de kleuren bepalen.

Een beetje raar is het wel...

Comment

• Inderdaad, het is niet logisch in elkaar gezet met de DMX kanalen.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                    Oftwel:

Kanaal 1 moet helemaal open (0-125 is strobo, 126-255 is master).
                    Als je kanaal 1 onder de 125 hebt staan dan zullen kanaal 3/4/5 (RGB) stroben (is dat een woord?).
                    ?

Even snel de handleiding ingekeken en ik lees:
                    kanaal 1 Master dimmer 0-255
                    Kanaal 5 Master strobo 0-255

Vind de kanalen erg logisch, verbaas mij er zelfs over dat er een apart dimmerkanaal is.

EDIT: Begrijp nu wat je bedoelt. Je het hiermee dus de mogelijkheid om alleen de rode ledjes te stroben en de groene vol aan te laten staan (lekker kermis achtig). Dat is inderdaad vreemd.

EDIT2: Nog maar eens verder gekeken en er klopt helemaal geen bal van. Als de dimmer (kanaal 1) onder de helft zit (125) dan kan je met de kleuren stroben? De zin daarna word niet afgemaakt maar het lijkt mij dat ze in plaats van kanaal 1, kanaal 5 bedoelen (al klopt het dan nog niet...0
                    Last edited by Paradise; Friday-14-05-2010, 17:07.

Comment

• Ja dat klopt, ik heb nu kanaal 1 niks. En kanaal 2 de dimmer, en dus in die dimmer zit ook de strobe ja.

Comment

• Gewoon eens spelen met de faders en kijken wat er gebeurt en hoe het zit, lijkt mij.
                        (Of jij moet die handleiding wel fatsoenlijk snappen )

Comment

• Of de shop in kwestie even opbellen, neem aan dat zij er wel meer mee gewerkt hebben.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                            Of de shop in kwestie even opbellen, neem aan dat zij er wel meer mee gewerkt hebben.
                            Heb ze net gebeld, en die zeggen dat het de fout van de chinezen ofzo is en dat het gewoon een verandering in het product is.

Comment

• Da's wel een heel slappe smoes om onder lastige vragen uit te komen..

Comment

• Dat vond ik dus ook, ik moet er dus mee leren leven neem ik aan :P ?

Comment

Working...
                                X