Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke DMX lichtsturing aanschaffen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Waarom moeilijk en ingewikkeld doen met patchen op de controller? Je kunt toch ook gewoon de T4 barren dezelfde kanaalindeling geven? Zelfde principe, minder werk, minder moeilijk en standaard staan ze op kanaal 1 t/m 4. Ik zou het wel weten.. ;)
    Ja, maar dan kun je ze niet symetrisch laten lopen (1234-4321 ipv 1234-1234). Of je moet één balk omdraaien en dan kijk je weer tegen de ledjes op de balk aan, waar je alles kunt instellen, het kanaal enzo.

EDIT:
    Originally posted by Bax-shop.nl Behringer eurolight LC2412
    - tot 3 DMX kanalen kunnen bestuurd worden per preset kanaal
    Volgensmij kun je hiermee kanalen patchen, dit werkt voornamelijk voor de ledparren veel handiger omdat je niet meer 12 kanalen nodig hebt voor 4 ledparren (2 x 2 op hetzelfde kanaal), maar dat had ik uitgelegd in een vorige post ;)
    Last edited by rick1993; Thursday-28-01-2010, 16:40.

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
      Ja, maar dan kun je ze niet symetrisch laten lopen (1234-4321 ipv 1234-1234). Of je moet één balk omdraaien en dan kijk je weer tegen de ledjes op de balk aan, waar je alles kunt instellen, het kanaal enzo.
      Ehh... zo'n beetje elke DMX T4 heeft een menu-display waarin je de diverse DMX-instellingen kunt veranderen, ook per kanaal!. Je kunt dus héél eenvoudig de kanalen van de T4 veranderen tussen 1 en 256.

Comment

Oh, sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen, heb zelf geen T4 bar maar met mijn showtec multidim kan het in iedergeval niet.

Toch blijf ik erbij dat als je met deze tafel meer wilt gaan aansturen (waaronder scanners en evt. de ledparren alle 4 apart) toewijsbare kanalen toch wel makkelijk zijn (zeker als je bedenkt dat je er maar weinig meer voor betaalt).
        Last edited by rick1993; Thursday-28-01-2010, 17:00.

Comment

Met mijn Showtec dmx bar, kan ik ze inderdaad per kanaal instellen. Mijn instellingen:
          Ficture 1: Movinghead.
          Ficture 2: Led par 1.
          Ficture 3: Led par 2.
          Ficture 4: T-4bar (iedere schuif 1 par).

Comment

Fixture :cool:

Het gaat hier over een heel andere sturing dan waar jij over praat. Een 2412 heeft geen fixture knoppen. De SM1612 die jij hebt wel, die lijkt wel redelijk veel op mijn scanmaster. Een scanmaster is leuk voor als je dezelfde effecten gebruikt (bijv. een aantal ledparren of een aantal scanners), maar dat heeft de TS niet. Als je verschillende effecten / lampen hebt wordt live ingrijpen moeilijk bij een scanmaster.

Comment

Ja, het is fixture. Sorry. Maar ik heb een aantal keren voor school een musical moeten maken, met live aansturing, dat is opzich makkelijk te doen. Schuifjes omhoog of alles programmeren, wat je wilt per ''scene''.

Comment

Working...
              X