Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX Scan Computer Ontwerp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX Scan Computer Ontwerp

Beste mensen,

Allereerst,
    Ik ben nieuw op het forum en hoop hier een prettige tijd door te maken zonder dat ik iedere "heb je al gezocht" mag lezen of andere dingen. Ik doe dit standaard al. Soms kan ik dingen gewoon niet vinden.

Mijn vraag:
    Ik werk al een tijd in een jongerencentrum en daar is dus ook een discotheek. Dat is mijn plaats :cool:. Er hangen daar onder andere 2 Robe DJscan 250's. Deze worden aangestuurd door een scanmaster 1. Kan het perfect programmeren etc omdat ik de handleidingen door heb gelezen. Ik wil nu graag via de computer een nieuwe lichtshow voor deze scans ontwerpen omdat een tijd terug 2 barrel scans stuk waren gegaan en nu het programma niet meer klopt. Ik zou dit graag via de PC willen doen. Ik wil ze niet via de pc aansturen. Ik wil gewoon zonder al te veel moeite de scenes in de verschillende banken laten zien aan de eigenaar als referentie materiaal. Heeft er iemand tips voor mij,

Met vriendelijke groeten,

Jules Graus.

Beste Jules,

Je zou eens kunnen kijken naar de gratis software Freestyler. Deze software biedt de mogelijkheid om een extra 3D visualizer mee te installeren, waarmee het gewenste resultaat te bereiken is.

In principe kun je hiermee zelf een 3D zaal maken, waar je vervolgens naar wens diverse fixtures uit de fixture lijst kunt plaatsen. Ook is het mogelijk om trussconstructies en decoratie (zoals personen) toe te passen. Een enorm groot voordeel is dat ook de lichtbundels geprojecteerd worden in de 3D zaal, waardoor je kunt spelen met verschillende lichtinvallen. Enig nadeel kan zijn dat de gobo's niet getoond worden, maargoed, voor gratis software kun je in ieder geval al erg veel dingen doen! ;)

Om Freestyler te kunnen downloaden verwijs ik je door naar deze website.

Comment

Bedankt

Beste Rick,

Ik heb freestyler geprobeerd gehad. Mijn excuses dat ik niet erbij heb gezegd.
      Alles lukte wel. zelfs het 3d ontwerp. Maar ik kwam er niet wijs uit van hoe ik freestyler zelf met die 3d visualizer aan het werken moest krijgen. Ik hoef zelfs nog niet eens virtueel banken daarin te kunnen progammeren ik alleen maar scenes laten zien. zou wel mooi zijn als ik wist hoe je een hele bank kon programeren. Dus.....hoe kan ik met freestyler het 3d gebeuren bedienen?

Comment

Jules,

Zelf heb ik nog niet geprobeerd met de 3D visualizer te werken, omdat momenteel mijn eigen rackpc project met Freestyler even stil ligt. (Pc draait ook niet op het moment)

Via de Freestyler website heb ik in ieder geval wel een filmpje over de 3D Visualizer gevonden. Ik kan nu niet meekijken op mijn eigen PC wat er gebeurt met de 3D visualizer, maar probeer eens dezelfde handelingen uit te voeren als in het filmpje vanaf ongeveer 7:15.

Comment

[V]Gelukt

Beste Rick,

Het is me gelukt!
          Bij mij moest ik de interface op "virtual" instellen. Uitgevonden door te proberen. en je filmpje liet me een lampje branden en heeft me geholpen met instellen.

Bedankt :cool:

(wat mij betreft mag deze topic gesloten worden)

Comment

Gaan we wel lekker openhouden, er is namelijk nog kans dat in de toekomst nog additionele vragen zullen komen, die kunnen dan ook in dit topic gesteld worden om de informatie centraal te houden.

Comment

Working...
            X