Ik heb zelf een flash site in elkaar gezet, niet alleen voor mij, en hijs nog niet af, maar wel al online..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Het verschil tussen de Par 56 en 64 lamp en behuizing
Collapse
X
-
-
Ik heb ook een site: www.djreemz.com of www.djreemz.nl en natuurlijk kan iedereen mij toevoegen op www.myspace.com/djreemzplace.
Comment
-
-
Comment
-
Ik heb net een nieuwe site geupload
dus deze is nog best wel kaal
http://www.ricardo-v.nl dat is mijn site
Greetz
Ricardo V
Comment
-
Het verschil tussen de Par 56 en 64 lamp en behuizing
Hallo,
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen par 64 en par 56 ook zou ik graag willen weten of er nog verschil zit in de lange en korte versie van beide soorten. is de lange alleen mooier of heeft het ook nog andere voordelen en misschien nadelen?
alvast bedankt,
Olger
Comment
-
Korte versie; Is handiger qua vervoer, nadeel is dat je er niet zulke zware lampen in kunt zetten. In de PAR 56 short kun je 300 w lampen steken, in de par 64 short 500 w (naar ik meen).
Lange versie; Doordat de afstand tussen lamp en kleurenfilter groter is, kun je er zwaardere lampen in plaatsen. Hierdoor kunnen bij de PAR 56 long 500w lampen geplaatst worden en bij de PAR64 long 1000 w. Nadeel is wel dat deze meer ruimte innemen, dus niet zo geschikt voor kleinere drive-in-shows met een kleine transport- en opslagcapaciteit.
Je hebt ook de bekende Raylights, hierbij wordt een kleinere (qua formaat) lamp geplaatst, tezamen met een reflector waar normaal de rest van de PAR-lamp zit. Met Raylight kun je lampen met nog grotere wattages in je behuizing steken, waardoor je lichtopbrengst nog groter is.
Het ligt er maar net aan welke versie er voor jouw toepassing beter geschikt is. Zelf heb ik 4x PAR 56 short black, omdat deze ruim voldoen voor een kleine drive-in-show en handiger zijn in vervoer.
Comment
-
er zit wel degelijk verschil in de behuizing van de pars, niet alleen welke lamp je erin steekt(ik dacht dat je overal(buitenpar64long)een evenkrachtige lamp kon insteken), de korte versies zijn eigenlijk geschikt voor in showrooms, winkelinrichting of beginnende dj's. het verschil zit hem in de lichtbundel van de par, bij een korte is deze direct verzadigd zodat je over een groot vlak dezelfde lichtopbrengst krijgt, bij een lange versie zal je merken dat de lichtbundel beter geconcentreerd blijft doordat deze eerst een afstand moet afleggen in de "buis" van de par waardoor deze niet verzadigd raakt en je beter de stralen ervan ziet op de dansvloer. als je een hoop par56kort bijeen hangt(8stuks) en je zet ze allemaal aan zal je zien dat je gewoon heel de ruimte verlicht, als je dit met de long versie zou doen zie je dat je op verschillende plaatsen(waar je de par naartoe gericht hebt) je een cirkel zal zien met een kleur en je niet overal een mengeling van kleuren hebt.
het verschil tussen de 2 is eigenlijk de long versie =de short versie met een buis opgezet waardoor je beter licht hebt.
Comment
Comment