Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het verschil tussen de Par 56 en 64 lamp en behuizing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

en kun je par 56 lampen in een 64 behuizing stoppen??

Comment

nee dat kan niet ander formaat

Par 56 Beschikbaar in 300 watt en 500 watt.
      Par 64 Beschikbaar in 500 watt en 1000 watt wanneer met par lampen gebruikt en verschillende wattages wanneer men raylights gebruikt (maar nooit meer dan 1000 watt dit komt door de behuizing en de gebrekkige koeling, waardoor de lamp heel snel zal slijten). (ook verkrijgbaar in 110 volt versie, de lampen zijn stukken goedkoper, maar moeten wel per 2 geschakeld zijn

- Long en short versie. Heeft totaal niets met spreiding van het licht te maken, dit doet je lens al. MFL, NFL, WFL.

- Dat van de afstand naar de kleurenfilter is onzin. Bij een 1KW of 2 KW spot zit de filter er net zo ver vanaf

- RAylights zijn in aanschaf iets duurder, maar zijn goedkoper door de lamp, echter je hebt geen lens meer, waardoor je heel afhankelijk ben van je reflector.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen

- Long en short versie. Heeft totaal niets met spreiding van het licht te maken, dit doet je lens al. MFL, NFL, WFL.

- Dat van de afstand naar de kleurenfilter is onzin. Bij een 1KW of 2 KW spot zit de filter er net zo ver vanaf
        -heb ik soms iets over de afstand naar de kleurenfilter gezegd :? ?

-zit er in een gewone par 56 dan soms een lens? anders mag je die mij eens komen wijzen in mijn parren.

-de long en short versie heeft wel met de spreiding van het licht te maken, bij een short is de stralingshoek veel groter waardoor je eerder een groter oppervlak belicht en minder goed het vlak ziet waar je de par naar toe richt, bij een long is die hoek veel kleiner waardoor de stralingshoek verkleint en je de bundel lichtstralen beter zichtbaar is op de dansvloer.

Comment

-zit er in een gewone par 56 dan soms een lens? anders mag je die mij eens komen wijzen in mijn parren.
          Voor de lamp zit een lens die de uitval van de lichtbundel bepaald. Dit kan van VNSP tot WFL. Oftewel van very narrow spot tot wide flood.

Wat betreft het filter verhaal gaat het niet om de afstand, maar de brandpunt afstand. Dit bepaald of deze of het filter gaat smelten ja/nee. Wanneer deze te dicht of op het filter komt heb je zelfs met LEE filters heel snel een vuurtje.

-de long en short versie heeft wel met de spreiding van het licht te maken, bij een short is de stralingshoek veel groter waardoor je eerder een groter oppervlak belicht en minder goed het vlak ziet waar je de par naar toe richt, bij een long is die hoek veel kleiner waardoor de stralingshoek verkleint en je de bundel lichtstralen beter zichtbaar is op de dansvloer.
          Uiteraard een par56 long met een VNSP is veel gebundelder dan een Par 56 short met VNSP. Al maakt dit niet zo heel veel graden uit.

Standaard bij uitlichten gewoon shorts pakken en bij meer disco, drive-in en show werk long`s pakken.

vb. Gebruik je het in een schoenenzaak om echt vlakken uit te lichten is een short beter. Gebruik je het voor het design is een long weer mooier.

Voor drive-in shows en rental bedrijven wordt sneller naar short gepakt ivm het vervoersprobleem en de grote ruimte die die stukjes blik innemen.

Tot slot in een par64 of par56 kan je eventueel ook een raylight plaatsen met een 300 watt lamp. De welbekende M38 van philips. Ik kan me alleen niet voorstellen waarom iemand een par 64 met 300 watt zou willen, maar het kan wel :D

Comment

Badankt! ik snap het nu helemaal :lol:

Comment

blij om je wat kennis te kunnen bijbrengen :)

Comment

[quote="dreezer"]

-heb ik soms iets over de afstand naar de kleurenfilter gezegd :?

Nee je voorganger wel!

Originally posted by dreezer
                ?
                Je par lamp zelf is de lens, want het is niet meer of minder dan een halogeen lamp met een lens ervoor

Originally posted by dreezer
                Dit is dus echt onzin, nooit heeft de behuizing wat met de stralingshoek te maken. Alleen het brandpunt of te wel de lens bepaald de stralingshoek.

Comment

Working...
                X