Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scanmaster 8/2 programmeren met scanner.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scanmaster 8/2 programmeren met scanner.

hey
    Ik heb een tijdje geleden de showtec scanmaster 8/2 gekocht.
    En een schowtec multiswitch dimmer. nu wil ik de dimmer op de scanner programmeren en er 1 scanner bij doen van skytec de titan maar het wil maar niet lukken weet iemand hoe ik dit moet doen.Want ik heb de stappen van de handleiding gevolgd maar het lukt maar niet.

mvg DJ FR

Probeer het eens aan de hand van deze handleiding. Principe is hetzelfde voor jouw tafeltje, kijk maar even of het lukt. ;)

Comment

bedankt heb ik zeker wat aan

Comment

hey heb net geprobeert het is al gelukt met de scanner maar nog niet met de dimmer en hoe moet ik alles weer terug in fabrieks modus zetten.

mvg djfr

Comment

Heb je de dimmer en scanner toch wel op een apart kanaal gezet én ze geselecteerd in de 'scanner buttons'?

Comment

klopt heb ik niet gedaan hoe doe je dat ook al weer.

Comment

Je hebt achterop elke fixture dipswitches of een menu. De ene stel je in op startadres 1, de ander op startadres 17.

Comment

je bedoeld het dmx signaal maar ik heb maar 16 kanalen op mijn dmx controller dus ik kan hem niet ontvangen of bedoel je dat niet.
                mvg djfr

Comment

Nee, je hebt 192 kanalen op je controller zitten.

Aan de linkerkant zie je je scanner buttons. Dit zijn er 12 stuks.
                  Voor elke 'scanner button' heb je 16 kanalen, verdeeld over 2 pagina's van 8 kanalen.

12x16 = 192

Wellicht is het interessant om ook dit lapje tekst eens door te nemen. Hierbij gaat het wel om het instellen van LED-parren, maar op zich kan je dit ook toepassen voor elk DMX-apparaat waarbij je een scanmaster of soortgelijk gebruikt.

Comment

Dankje wel het is nu gelukt alleen staan er een paar scenes al in die ik er uit wil hebben maar dat lukt niet hoe moet ik dat doen.

mvg dj fr

Comment

In de eerste handleiding die ik heb gepost staat hoe je losse scenes kunt verwijderen, probeer daar even mee te oefenen. Succes!

Comment

hey
                        rick ik denk dat ik het verkeert hebt uitgelegt ik moet de scenes verwijderen en niet de chases. want ik wil een chase maken met mijn scanner maar al de scenes zitten vol met dingen van mijn spots die ik in een andere chase heb gebruikt.ik hoor het graag.

mvg dj fr

Comment

Je kunt ook gewoon een nieuwe bank selecteren als je een apart programma wil maken voor je scanner, dan kun je weer 8 scenes vullen.

Op het moment dat je een nieuwe chase wil met zowel de dimmer als de scanner, zul je nieuwe scenes moeten maken.

Comment

nou ik heb deze mixer ook en vind hem ook maar een beetje raar

Comment

En wat is er dan precies raar? De lay-out, het programmeren, DMX op zichzelf?

Comment

Working...
                              X