Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led Par op speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led Par op speaker

Hoi,

Ik had een vraagje over led parren.
    Ik was van plan om 2 Showtec LED Par 56 kort zilver te gaan kopen. Kan ik die dan later als ik ze heb, een op de linkse speaker leggen en de tweede op de rechtse speaker. Of trillen ze dan kapot of vallen er dan vlugger ledjes weg. (geluidsinstallatie van 2 x 300 W)

Mvg Dennis

LED parren kunnen absoluut wel tegen een stootje, al is het natuurlijk altijd mogelijk dat er een LED'je wegvalt. Je hebt er dan echter nog genoeg over voor een normaal lichtbeeld. Eraf trillen zullen ze niet snel doen, dat ligt een beetje aan de basdruk die vrijkomt. Bij 2x 300W zou ik dit best aandurven.

Misschien ook interessant om naar te kijken: de Lightbear Lightframe. Deze is echter niet mee leverbaar, misschien nog ergens aan te komen?

Comment

Wat ik interessanter vind, hoe ga je ze bevestigen? Je moet wel uitkijken dat ze er niet zomaar afrollen, dat zou zonde zijn van je LEDparretje.

Comment

Geen enkele lamp op een speaker leggen. Gewoon niet doen.

Koop een degelijk statief en je zult er veel langer plezier aan hebben.
        Waarom het risico nemen als je net zo goed gewoon een statiefje erbij kan kopen?

Paar voorbeelden die kunnen gebeuren:
        Wat als iemand er per ongeluk tegen aan loopt?
        Wat als je de bas wat verder opendraaid (een dj die ik ken heeft 2 speakers van 15kg die op elkaar op een subwoofer van 400w zeer makkelijk op de grond weten te trillen). Gewoon nooit losse spullen op boxen plaatsen, of het nu wel of geen subs zijn.

Comment

Als er van die moeren in je box bevestigd zitten, moet je gewoon een balkje maken waar de 2 led parren aankomen, en de balk met een bout erin schroeven. (heb ik ook gedaan)! Ik heb 2x 400watt, en er gebeurde zeg maar niets, alleen als je ze op muziek zet, gaan ze heel hyper reageren, en daar kan je nogal gek van worden..

Comment

Nee, ook al zit er bovenin je speaker een M8 bout, je schroeft NIETS bovenop je box.

Een speakerkast is ontworpen om een speaker te houden. En niet om daar nog complete constructies op te plaatsen.
            Het gaat weliswaar 9 van de 10 keer goed, maar die ene keer dat het fout gaat, hoeft er maar iemand langs te lopen die de par op zijn hoofd krijgt en er iets aan overhoudt.
            Dan ben JIJ als plaatser van die par verantwoordelijk. Verzekering zal NOOIT uitkeren als blijkt dat jij onverantwoord bezig geweest bent. Als het een beetje tegen zit ben je dan dus tot je pensioen maandelijks aan het betalen voor die ene fout.

Het kan dus wel, maar DOE HET NIET!

Comment

Een beeldscherm dan wel ?

En als ik er nou op een van de twee speakers een beeldscherm plaats, voor bijvoorbeeld karaoke. Kan dit dan wel het is nog wel zo oud beeldscherm. Of kan ik dan beter een plankje op de speaker leggen en daarop het beeldscherm zetten

Comment

Dat zou ik echt niet doen. Door de trilling kan het beeldscherm vallen!

Comment

Het beeldscherm heeft wel een goede steun op de speaker. De speaker zelf is groter dan het beeldscherm. Alleen ik weet niet als die niet kapot trillt

Comment

Wij hebben op school wel eens beeldschermen op de speakers en er is niets fout gegaan alleen kan je beter 2 beamers en 2 schermen (2 voor symetrie) kopen dan is je beeld groter en heb je geen kans dat ze eraf vallen.

Comment

Dennis?

Een speaker is niet gemaakt om "zomaar" andere dingen op te plaatsen, zonder dat daar verdere berekeningen aan vooraf zijn gegaan.
                      Op het moment dat iets NIET verantwoord is, moet je het gewoon NIET doen.
                      Een par op een speaker is nog tot daaraantoe. Maar ik zou toch echt geen TV van een kilo of 20 bovenop een speaker willen zien.

Naast het feit dat de beeldbuis eraf kan vallen, heb je ook nog het risico van het omkiepen van een speakerstatief. Die zijn meestal ook maar tot een kilo of 30-40 berekend. Een speaker en een TV zijn vaak al meer dan die maximum last.

Het is dus samengevat NOT DONE!

Comment

Ik snap niet dat men voor apparatuur ter waarde van >100 euro niet even een enorm simpel statiefje van nog geen 30 euro koopt...

Wees verstandig en maak nu geen vreemde constructies bovenop je luidsprekers. Daar zijn ze niet voor gemaakt.

Comment

Gewoon standaard aanleren: niets op de speaker bevestigen, geen lamp, geen ketting, geen scherm, helemaal niets! Als het fout gaat is het jouw probleem, ook al denk je dat je het goed voor elkaar hebt, gewoon niet doen, er kan altijd iets fout gaan.

Comment

Wat ik nou wel eens wil weten, van al deze mensen die nu gereageerd hebben dat je dit never nooit niet mag doen, dat je er altijd voor aansprakelijk ben, kortom: elkaar alleen herhalen: hoevaak heb je dit zelf niet gedaan in het begin? Natuurlijk zijn jullie allemaal grote drive-in shows (sommige misschien wat kleiner), maar als een klant iets wil en je mist op locatie even een statiefje, hoe vaak zou je het dan oplossen door iets neer te leggen, raar te bevestigen of misschien zelfs een avondje los op een speaker te zetten?

2x 300W zal niet heel hard gaan. Misschien wel hard, maar de basdruk zal niet ongelooflijk hoog zijn. Natuurlijk is het altijd beter om een statiefje te kopen, en ik snap ook niet waarom je überhaupt dat ding op een speaker wil bevestigen, maar als het een keertje niet anders uitkomt, zou je het dan laten? Eerlijk gezegd, ik niet. Veiligheid gaat boven veel, maar de ideale situatie dat het altijd voor alles gaat: nee. Nog nooit tegengekomen. En zeker niet als je begint, kan het best eens voorkomen. Improviseren heet dat. Risico's moet je niet uitbannen, jullie ondernemers weten toch wel dat ondernemen juist risico's nemen is?

Oh, en de disclaimer: dit is niet kwetsend bedoelt, voor niemand niet. Het is mijn directe mening, en niets anders dan dat.:)

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                              Wat ik nou wel eens wil weten, van al deze mensen die nu gereageerd hebben dat je dit never nooit niet mag doen, dat je er altijd voor aansprakelijk ben, kortom: elkaar alleen herhalen: hoevaak heb je dit zelf niet gedaan in het begin? Natuurlijk zijn jullie allemaal grote drive-in shows (sommige misschien wat kleiner), maar als een klant iets wil en je mist op locatie even een statiefje, hoe vaak zou je het dan oplossen door iets neer te leggen, raar te bevestigen of misschien zelfs een avondje los op een speaker te zetten?
                              Daar kan ik heel kort in zijn.

Ik heb mijn gezond verstand gebruikt. Bovedien, al zou iemand het vroeger zo gedaan hebben, betekend dat dat wij het dan maar hier op een forum moeten aanprijzen? Hoop dat hier een iets professioneler niveau word nageleefd.

Ondernemingsrisico is toch echt iets héél anders dan het risico om je apparatuur te gaan mollen, of nog erger, iets van iemands anders mollen (de vaas die er vlak bij stond, de hond, de peuter van de jarige achter buurjongen, ect.)

Comment

Working...
                              X