Announcement

Collapse
No announcement yet.

led par auto uit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• led par auto uit?

zoals de titel het al zegt

vraag ik mij af als ik mijn pars laat in de stroom steken maar mijn dmx controler uit zet staan die pars dan ook uit of moet ik echt de stroom af zetten om ze uit te zetten?

want heb al gezien dat het rode ledje achter op de pars ook mee uit gaan als de controler uit staat

en verbruiken die veel stroom als ik ze laat in steken met de controler uit?
    en beinvloed dat de levens duur?

Originally posted by mavrickmp View Post
    vraag ik mij af als ik mijn pars laat in de stroom steken maar mijn dmx controler uit zet staan die pars dan ook uit of moet ik echt de stroom af zetten om ze uit te zetten?
    Je zult dan echt de elektriciteit er af moeten halen, omdat er nog steeds spanning staat op de diverse onderdelen. Je ziet het alleen niet omdat de LEDs van je LED par niet aanstaan.
    want heb al gezien dat het rode ledje achter op de pars ook mee uit gaan als de controler uit staat
    Dat komt omdat dat waarschijnlijk een indicatieLED is voor het DMX-signaal. Als hij een DMX-signaal ontvangt, knippert dit LEDje als het goed is. Ontvangt hij dit niet, dan staat hij uit.
    en verbruiken die veel stroom als ik ze laat in steken met de controler uit?
    en beinvloed dat de levens duur?
    De hele LEDpar neemt sowieso al vrij weinig vermogen op, dit wordt alleen maar minder als alleen de printplaat (en evt. andere onderdelen) gevoed wordt. Of dit invloed heeft op de levensduur, lastig te zeggen. Voor de LEDs in ieder geval niet omdat deze niet worden ingeschakeld en sowieso een lange levensduur hebben, maar de printplaat wordt wel constant gevoed.

De meest chique oplossing zou zijn om alle LED parren aan te sluiten op een vast stroompunt met een elektriciteitsschakelaar. ;)

Comment

dank u voor het goed antwoord ik wist het niet.

sommige toestellen zetten zich in slaapstand of standby als ze geen singaal ontvangen en ik was niet zeker of deze dat wel of niet zouden doen.

en in de handleiding staat er ook niets over in.
      dus dacht ik vragen aan de pro's die zullen dat wel weten ;)

neen dan zet ik er idd een verdeel doosje met schakelaar tussen en is het ook simpel op gelost ipv elke keer die stekkers te moeten uit trekken

nog maals dank u en nog een goede dag verder .

Comment

Prima, graag gedaan. ;)

Comment

Working...
        X