Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke lichttafel is het makkelijkst?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke lichttafel is het makkelijkst?

66 min minimal mix van een Belgisch DJ duo (eEf vs El Tigro) opgenomen een tijdje terug en nu beschikbaar op:

tracklist

Guido Schneider meets Jens Bond: Oh my Buffer (Poker Flat)
    Shaka: Erfolgsgeblubbr (Morrisaudio)
    Sten: Stalker (Sender)
    Gabriel Ananda: Süssholz (Treibstoff)
    Tim Wright: Oxigen (Abe Duque remix) (Mute)
    Mandy: Oh Superman (...)
    Dole & Kom: New Disco (Neutonmusic)
    John Tejada and Justin Maxwell: Madness (Palette)
    Metope: Drachma (Areal)
    H-Man: Manga (Giant Wheel)
    Ben-G: Flamingo (Funkdango)
    Misc,: Status Now (Speicher 24 – Kompakt)

Geniet ervan en laat komen die comments!

Greets,

El Tigro

welke lichttafel is het makkelijkst?

Ik ben op zoek voor een relatie naar het volgende:

Een dmx lichttafel waar op snelle en makkelijke manier 16 dimmers mee te bedienen zijn, en in de toekomst eventueel een beetje inteligent licht.
    Bedieningsgemak is erg belangrijk, het liefst met zo weinig mogelijk bedieningsknoppen.
    Het programmeren doe ik zelf, maar het bedienen moet door iemand anders gedaan worden. Dus redelijk simpel wisselen van een chase is belangrijk.

Ik zie in de shop diverse dmx tafeltjes, maar die hebben hun beperkingen als het gaat om conventioneel licht (denk ik) en dan een ook nog een beperkt aantal kanalen daarvoor beschikbaar hebben.
    Kan ik bijvoorbeeld/werkt het handig om een aantal scannerkanalen voor dimmerpack's te gebruiken?Of is dat in de praktijk niet fijn te regelen?
    De 1224 (van botex bijvoorbeeld) heeft weer het nadeel dat inteligent licht onhandig werkt (denk ik)
    Conventioneel licht werk ik vaak genoeg mee, maar met inteligent licht heb ik (nog) geen ervaring.

Ik ben benieuwd wat jullie visie en of idee hierover is.
    Groeten, John.

Comment

een makkelijke stuurtafel voor pars (om mee te beginnen) is een behringer lc2412, deze heeft 24 dimkanalen en is makkelijk in gebruik na een tijdje programeren.
      het verschil tussen de kanalen voor scans en dimmers is er niet, lees voor de uitleg op het forum de topic's over dmx eens door.

de sturing is beperkt tot 24 kanalen, indien je er meer nodig hebt kijk eens naar een showmaster 48 van showtec.
      je kan ook een scanmaster nemen, daar kan je meer kanalen mee sturen maar vind ik niet zo handig voor te programeren.
      heb je nog meer kanalen nodig moet je naar de grote professionele sturingen gaan kijken.

Comment

De Behringer LC2412 is met de kanalen hetzelfde als de 1224 van Botex en alle andere merkuitvoeringen.
        Maar het gaat er mij om, dat ik over een tijdje ook een paar moving heads kan besturen op een makkelijke manier. Want tijdens een show met een LC2412 een moving head met 20 kanalen besturen houd in dat ik nog maar een paar dimkanalen over houd.
        Bij een scannertafel wordt met een groter aantal kanalen gewerkt (dmx is standaard 512 kanalen), en is het waarschijnlijk makkelijker om live een andere setting te maken.
        Met een 1224 wordet dat moeilijker.
        Op het moment zijn de gewone dimkanalen het belangrijkst, maar in de toekomst komt er ook inteligent licht bij.

Comment

koop dan een elation dmx operator pro, kan je scans, parren en movingheads mee sturen.
          een behringer lc2412 is zeer geschikt voor personen die beginnen met licht en geluid

Comment

Die elation heeft maar 8 kanalen voor par lampen, en ik wil er minstens 16 hebben.
            Ik ben zelf absoluut geen beginner, maar eenmaal geprogrameerd moet de tafel makkelijk te bedienen zijn door een (bijna) leek.

Comment

Ik zou persoonlijk de bekende 12/24 tafeltjes eerder nemen dan de Behringer LC 2412. Die Behringer bevat zoals ik het in kan schatten al teveel toetters en bellen die John niet nodig heeft.

Verder zijn er nog wel tafeltjes met touch panels, maar die zijn wel gelijk een klap duurder. Je komt die nog veel tegen in discotheken en clubs waar er nogal eens lj`s staan die alleen maar domweg om verschillende knoppen kunnen druken met diverse scenes eronder. Volgens mij van Pulsar of Zero88. Wie helpt me. (zilveren toetsen met lichtjes erin)

Comment

Working...
              X