Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtsturing 180 euro voor conventioneel en intelligent

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtsturing 180 euro voor conventioneel en intelligent

Hallo beste forum leden,

Ik ben opzoek naar een dmx controller (budget rond 180 euro) Waarmee ik 8 par lamepen kan aansturen. En ik wil in de toekomst voor mijn muschrooms enz. Nog een switch kopen dat ik ze kan uit en aan kan zetten. Inplaats van nu met Klik aan Klik uit set. En ik wil ook nog in de toekomst. 2 moving heads dj spot 250 kopen. Ik zat denken aan deze http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Maar kan ik die ook zo progameren dat tijdens een muscial per fader 1 par kan aansturen? Nu huur ik meestal de glp-lichtoperator. Fijn ding. Maar ik wil graag mijn movingheads met een joystick kunnen aansturen.

Wie helpt mij verder?

Na het lezen van je teskt is de showtec light desk 136 iets wat jij zoekt. Maar deze is wel duurder dan €180,-

Comment

Ik heb de topictitel wat aangepast, zodat dit meer specifiek gericht is en dus handiger kan zijn voor mensen die in de toekomst iets soortgelijks zoeken. ;)

Comment

Hij is wel mooi maar ligt wel ver boven mij budget. Miss ga ik toch wel een secnesetter kopen. Maar dan kan ik wel minder uit een movinghead halen.

Comment

Hou er dan ook rekening mee dat een scenesetter niet zoveel kanalen heeft, kan dus tegenvallen als je een paar intelligente fixtures wilt aansturen.

Comment

Tip: Reken eens uit hoeveel kanalen je precies nodig hebt of gaat hebben .

Het is wat in mij opkomt is ook de Showtec Light desk Pro 136 of de Elation DMX operator PRO. Vanaf 259 euro, dus iets boven je budget. Deze tafel is alleen geschikt als je 'echte' parren hebt, dus geen ledparren met meer kanalen, dan kun je net zo goed een scanmastertje oid kopen.

De meeste tafels kunnen maar 1 chase tegelijk afspelen, dus dan heb je 1 chase voor conventioneel EN intelligent. Bij de tafels die ik aangaf kun je 2 chases afspelen.

Of je zou natuurlijk kunnen kiezen voor een software sturing...
            Last edited by rick1993; Wednesday-05-05-2010, 19:33.

Comment

Ik heb freestyler geporbeert. en DMX control. ik vond het niet zo werken. de dongle had ik gebruik van iemand anders. een tafel vind ik prettiger en is makelijker vind ik zelf.

Ik wil graag 8 parren gaan aansturen normalen parren aan een t-balk. Daarbij wil nog wat effecten aan en uit zetten aan een switch met 4 kanalen. en nog twee movingsheads van 6 kanalen. dat is totaal 24. Maar tijdens een muscial etc wil ik alleen de parren kunnen aansturen. en dan 8 schuifjes voor elke par 1.

Gr Walter

Comment

Vindt je aparte chases voor conventioneel en intelligent noodzakelijk? Of neem je er genoegen met 1 chase waar je alles op zet? Als je op de laatste vraag 'ja' hebt geantwoord en je wilt in de toekomst niet veel uitbreiden (op het gebied van live bediening met de 8 faders) dan kun je een scanmaster nemen. Hier mijn review over de scanmaster 2MKII, dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten...

Comment

Ik denk dat ik later nog wel ga uitbreiden. met bijv. nog meer pars als tegen licht. Maar liefst wel meer 1 chase.
                  Last edited by waltervanpeene; Thursday-06-05-2010, 21:37. Reason: iets vergeten

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
                    De meeste tafels kunnen maar 1 chase tegelijk afspelen, dus dan heb je 1 chase voor conventioneel EN intelligent. Bij de tafels die ik aangaf kun je 2 chases afspelen.
                    Zelfs meer, conventioneel kun je 1 chase afspelen. En intelligent tot maximaal 8 tegelijk! Wat dus zeker handig als je bijvoorbeeld ook een laser e.d hebt en daar chases voor gebruikt. Zo zou je dus op intelligent je scans, heads, laser en alles daarom heen tegelijk met gebruik van chases kunnen afspelen .

Ik heb zelf de elation versie van de tafel, omdat ik de showtec variant lelijk vond en de faders niet naar mijn zin waren. En de tafel is echt een aanrader, zeker als je dus je conventionele belichting en intelligente apart wil aansturen.

Gezien je musical, komt deze tafel zeker niet te kort. Meestal bundel je sowieso je kleuren, als je de kleuren blauw en rood gaat hebben heb je meestal toch rood bij rood. Zo kun je dus met je 8 faders, leuke dingen neerzetten. Ookal heb je 25 parren, dan kun je ze bundelen :) .
                    Last edited by Fiegel5; Thursday-06-05-2010, 23:24.

Comment

Okej dankje wel! allemaal er kan een slot op hoor denk ik rick!

Comment

Slotjes doen we niet aan, kan nog interessant zijn voor anderen in de toekomst.

Comment

Waar is je keus nu op gevallen dan?

Comment

Toch gegaan voor deze http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html mijn budget wat vergroot moet er wel wat meer voor sparen. aan het einde van de zomervakantie ongeveer kan ik heb kompen. Maar wil graag weten welke ik het beste kan nemen dat ik daar voor kan sparen. Maar ik ga eerst voor de behringer's speakers uit het andere topic van mij

Comment

Working...
                            X