Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke usb dmx dongle aan kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke usb dmx dongle aan kopen?

ik ben aan het denken om uit te breiden met een paar scanners / moving heads

en ben aan het denken om als sturing mijn pc te gaan gebruiken die ik ook voor mijn muziek gebruik die heeft reserves genoeg voor de 2 te draaien

maar weet niet juist welke usb sturing te kopen en was aan het hopen dat jullie wat raad zouden willen geven

budget dat ik voor ogen had liefst onder de 200€ en liefst goede ondersteuning voor freestyler daar heb ik wat mee liggen experimenteren
    en dat licht mij wel

dank u groetjes marco

Ik zou niet licht én geluid op één PC nemen. Niet alleen is het irritant met het scherm (switchen), keyboard en muis, maar op het moment dat er iets fout mocht gaan, gaat zowel het geluid als het licht uit. Staat een beetje lullig. ;)

Er zijn verschillende DMX dongles op de markt, DMX4ALL, JMS, ik zou gewoon de goedkoopste dongle nemen die Freestyler ondersteunt.

Een leuke 19 inch 4HE hoge computer kun je al scoren voor een paar tientjes bij goed zoeken, ik heb de mijne gescoord voor 35 euro.

Comment

heb je de link daarvan nog? rick?

Comment

Wij verkopen wel een vergelijkbare dongle, hier te vinden, maar als je 'DMX4ALL dongle' intikt in Google kom je al een heel eind. ;)

Comment

Ik bedoel eigelijk de link van de 19 inch 4e hoog computer :)

Comment

Daarvoor moet je Marktplaats en cosoorten in de gaten houden tot er iets leuks op je pad komt. Mijn rackpc'tje is ook tweedehands maar werkt als een zonnetje.

Comment

das ook de bedoeling in de toekomst 2 aparte H4 rack pctjes
              en ik zal die wel zelf ineen steken

en dus de goedkoopste dongle heeft die duurdere model geen meer waarde voor hun geld?

toch bedankt voor het eerlijk antwoord zoon antwoord krijg je ni rap van een winkel de goedkoopste ;)

Comment

Die prijzen variëren van tijd tot tijd, er worden andere marges aangehouden, andere versies aangeboden, enz. enz.

Er zijn ook nog speciale roadproof versies met stevige behuizingen, maar als je je dongle binnenin je PC of case monteert met een stukje dubbelzijdig tape, een XLR verlengkabeltje en een XLR-chassis, is er niks aan de hand.

Comment

ik was van zin heel het geheel in een flichtcase te monteren daar kan ik dan de verserkers en pc's mengpaneel cd speler en midi controler vast in monteren zodat ze het een beetje beschermd zit en de juiste cooling altijd aan wezig is. dan moet ik gewoon de stroom in steeken, licht en boxen aan kopelen en klaar niet altijd zoeken naar een tafel in de zaal en prutsen om de juiste hogte te krijgen zodak ni te hard moet bukken

Comment

Dat is wel handig plug & Play

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
                      ik was van zin heel het geheel in een flichtcase te monteren daar kan ik dan de verserkers en pc's mengpaneel cd speler en midi controler vast in monteren zodat ze het een beetje beschermd zit en de juiste cooling altijd aan wezig is. dan moet ik gewoon de stroom in steeken, licht en boxen aan kopelen en klaar niet altijd zoeken naar een tafel in de zaal en prutsen om de juiste hogte te krijgen zodak ni te hard moet bukken
                      Hoofdletters en punten op?

Typ eens wat leesbaarder en met wat minder typfouten....

Comment

Ik heb ook een pc gebouwd met daarin een dmx4all dongle vast gemonteerd.Die gebruik ik alleen voor het licht, en eventueel voor een achtergrondmuziekje.

Comment

en ben je tevreden van die dmx4all?

Comment

Ja hoor, werkt super! Ik gebruik hem met TLC en met Freestyler, en dat gaat feilloos.
                            Ik heb deze: DMX - USB STAGE-PROFI MK2 - 3pin XLR

Comment

Working...
                            X