Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dimmerpack met lichteffect.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dimmerpack met lichteffect.

Hallo allemaal!

Ik ben nog niet zo ver op het gebied van licht, en heb even een vraagje.

Ik ga misschien binnenkort op schoolfeesten draaien bij ons op school.
    Wij hebben in de kantine vast een truss hangen met 12 parretjes. Dit is aangesloten op een dimmerpack (denk ik) wat we kunnen aansturen met een DMX mengpaneel.

Als ik nou die truss gebruik om lichteffecten in te hangen die niet dmx gestuurd zijn, kan ik dan de stekker in de dimmerpack doen en dan deze aan en uit zetten met het dmx paneel?

Groeten,
    Tom

licht eraan welke.
    Over het algemeen wel maar ja als jy een lichteffect aan uit aan uit doet dan word het soms ook wel te veel...
    Ik zelf gebruik alleen dimmerpacks voor parretjes duss ik denk dat het zo is:p

Comment

we zouden het alleen doen zodat wij geen extra kabel naar het plafond moeten laten lopen en zodat we niet de stekker dr uit moeten halen als we even het effect uit willen hebben. ben niet van plan om ermee te gaan knipperen enzo

Comment

Alleen dingetjes die aan en uit kunnen (par): dat moet wel kunnen.

Bij scanners etc.: Dimmerpack op switchmodus zetten.

Als het DMX gestuurd is: Het kan nooit.

Comment

Originally posted by TheSoundSensation View Post
          Als ik nou die truss gebruik om lichteffecten in te hangen die niet dmx gestuurd zijn, kan ik dan de stekker in de dimmerpack doen en dan deze aan en uit zetten met het dmx paneel?
          Om een concreet antwoord te geven op je vraag: ja, dit is zeker mogelijk. Alle licht- en effectapparatuur die alleen aan/uit kunnen, zoals bijvoorbeeld parren, lichtslangen, moonflowers, derby's (zonder DMX besturing uiteraard), kunnen worden aangesloten op een dimmer- of switchpack.

Als een apparaat echter DMX aangestuurd kan worden, is het inderdaad niet mogelijk deze op een dimmerpack aan te sluiten.

Succes!

Comment

Met led effecten zou ik het niet proberen...

Ook met van die effecten die geen DMX hebben, maar wel Master-Slave, geluidsgestuurd etc. betwijfel ik of het goed gaat.

@TheSoundSensation:
            Welke effecten wil je er precies op aansluiten?

Comment

Het is een mushroom. Weet niet of hij muziek gestuurd is want hij is van een klasgenoot waarmee ik samen schoolfeesten ga doen. Hij is in iedergavel niet DMX gestuurd

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                Om een concreet antwoord te geven op je vraag: ja, dit is zeker mogelijk. Alle licht- en effectapparatuur die alleen aan/uit kunnen, zoals bijvoorbeeld parren, lichtslangen, moonflowers, derby's (zonder DMX besturing uiteraard), kunnen worden aangesloten op een dimmer- of switchpack.
                Succes!
                HO!
                Nee. Lichteffecten zoals mushrooms, derby's, kortom, alles wat beweegt (extern of intern) mag je nóóit op een dimpack aansluiten!
                Een dimmerpack werkt namelijk niet als een schakelaar, een dimmer zal zijn waarde van 0 naar 100 gooien, wat betekent dat er nog een hoop tussen die waardes zit en dat kan funest zijn voor je lichteffect. In het meest gunstige geval wordt de levensduur van je lichteffect drastisch verkort.

Comment

Ja maar als je hem op switch zet toch niet? dan is het toch voll aan of gelijk voll uit?
                  Last edited by waltervanpeene; Monday-10-05-2010, 20:04.

Comment

Als hij daar de mogelijkheid voor heeft wordt het een switchpack en daar kan je dus wel een lichteffect op schakelen.

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
                      Ja maar als je hem op switch zet toch niet? dan is het toch voll aan of geluid voll uit?
                      Geluid?

Het is gewoon aan (evt. geluidsgestuurd) of uit. Net zoals je de stekker in het stopcontact hebt of niet.

Comment

Ja ik bedoelde eigelijk gelijk ik typ nog wel eens iets te snel ;) zal het even veranderen...

Comment

Working...
                        X