Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blinder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blinder

Hallo,

Ik moet waarschijnlijk draaien op een hockeyfeest, (waar ik zelf hockey). En omdat het een redelijke grote zaal is, dacht ik aan 2 leuke blinders, voor toch een leuker effect. Ik heb een tijdje lopen zoeken, en bij bax was het allemaal iets te duur, dus ik ben verder gaan kijken. Ik kwam bij Showtec op de volgende uit: Showtec Compact Blinder 2. Deze zou ik dan op mijn switcher kunnen aansluiten. En een lokale verhuurder heeft deze ook in het assortiment, wat erg handig kan zijn.

Wil je er nu eentje aanschaffen of wil je ze nu huren?

Comment

Kijk ook eens naar deze blinder (http://www.highlite.nl/index.php/hig...p_stageblinder), geeft in mijn ogen een erg goed blind effect en gaat hier bij iedere grote klus mee. De blinder van jou link ben ik nog niet tegengekomen, weet dus ook niet exact hoe het effect eruit ziet.

Comment

De blinder die djscratch aangeeft zijn zeker leuk. Hier in het Paard van Troije hangen er een stuk of 16.

Het effect komt het beste tot zijn recht wanneer er meerdere hangen, wat ook wel echt nodig is om publiek te kunnen verblinden.

Degene die Paradise laat zien is zeker wel leuk, maar ik vind het persoonlijk nogal jammer dat waneer er zoveel lampen op 1 balk aangaan, dat je niet echt dingen kan maken, zoals een blinderloop. of verschillende sterkte van blindereffects. Natuurlijk is er de DMX versie, maar dan komt nog steeds het licht vanuit 1 balk.

Door meerdere van die dubbele blinder op te hangen kun je hele mooie effecten geven.

Alleen een bak licht die aan en uit kan wordt zo saai op ten duur.

Comment

Een blinder is dan ook een effect en hoort net zoals een stroboscoop niet de hele avond aan te staan.

Comment

Zeg ik dat je dat welmoet doen dan?

Maar zelfs een effect dat slechts enkele keren gebruikt wordt is saai als het steeds hetzelfde is.

Vandaar dat je in een serieuze opstelling nooit 1 strobo hebt hangen.

Een randomstrobe of een loopstrobe is zoveel mooier dan alleen even je strobo laten knipperen.

Hetzelfde geldt voor je blinders. Wees creatief. Een blinder aanzettten kan iedereen, een wow effect creeeren waar weinig.

Comment

Let wel dat het gaat om een 'kleinere' klus, dus een hele set blinders zit er waarschijnlijk niet in. Wel kun je leuke loops maken als je vier van de aangegeven sunstrips hebt die je in je truss achter de DJ hangt, maar ik denk dat dit voor de toepassing van de topicstarter iets teveel wordt.

Comment

@ rick. De topic starter heeft het anders over een redelijk grote zaal. Ik neem aan dat het dan gaat om een zaal waar op z'n minst een mannetje of 400/500 komt.

Comment

Dan wachten we de reactie van de topicstarter even af om uitsluitsel te geven. :)

Comment

@ Rick,
                    Het gaat eerst over 1 keer (waarschijnlijk) huren, en daarna kopen.

Ten eerste, Bedankt voor de reacties!
                    De zaal is voor ongeveer 350 personen, of in ieder geval, zoveel waren er in het vorige feest. De blinder die paradijs aangaf, het zijn nette dingen, alleen als ik er zo eentje koop wil ik hem dmx, anders vind ik het er niet echt netjes uitzien. Zo'n blinder die ik aangaf, geven een bak met licht, wat ik soms wil aanzetten. De blinder die ik aangaf bestaat ook in de DMX vorm, maar dat is voor mij toch niet echt nodig??

Comment

Als je een losse dimmerpack wilt kopen heb je dat niet nodig inderdaad..
                      Weet zo 1,2,3 niet het prijsverschil tussen de blinder met en zonder dmx maar is het de moeite waard om dan een losse switch te kopen. (of je moet nog ruimte overhebben op je huidige switch)
                      Toch blijf ik fan van DMX gestuurd materiaal. 1/2 stroomkabels de truss in en een DMX lijntje.

Overigens betwijfel ik of 1 zo'n lampje wel genoeg effect heeft in een zaal met 350 personen. Vergis je er niet in hoeveel mensen dit zijn..

Comment

Ik ben dan ook vanplan om 2 van die blinders te kopen. Eigenlijk is het wel slim dat je het zegt, ik ben steeds al bezig met het zeggen van: ik wil alleen DMX gestuurde lampen, en ik wil zelf het niet gaan doen..

Bijv, als ik een blinder koop zonder DMX besturing, welke dimmerpack / switchpack heb ik nodig om het van DMX te voorzien?

Comment

ik zou zowiezo geen switchpack kopen.

Een blinder wil je kunnen dimmen, dat geeft een veel mooie effect en is tevens belangrijk voor je levensduur.

Comment

Ik heb toch overwogen om een Dmx gestuurde te nemen. Het duurt nog wel even voordat ik hem bestel, want ik wil al mijn lijstjes in 1 keer bestellen, waardoor ik geld bespaar. Bedankt voor de reacties!

Comment

Dat snap ik niet helemaal, waarmee bespaar je dan geld? Verzenden is toch gratis bij Bax?
                              Inhuren kost je denk ik meer.

Comment

Working...
                              X