Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX controller voor Laserworld EL-400RG

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX controller voor Laserworld EL-400RG

Hallo,

Als beghinnend lighteffects enthousiastelling wil ik ook graag wat meer grip
    op mijn EL-400RG laser hebben.

Het is een 4 head met 2 kleuren , rood en groen.

Welke dmx controller is hierover aan te raden om te beginnen ?

Zijn de pan en tilt bij dit soort effecten ook erg handig ? Heb verder totaal geen ervaring wat handige opties of must haves zijn.

Welke zijn makkelijk te programmeren enz ?

Mij leken de controllers van Elation wel wat, maar zijn 24 kanalen niet wat overdone ? (Stage Setter 24, of Scene Setter) Wat zijn de verschillen bij een scene of stage setter ?

Wie helpt ?

Alvast bedankt,

Roger.
    Last edited by BillyGates; Thursday-20-05-2010, 18:59.

Beste Roger,

Wat ben je allemaal van plan om aan te gaan sluiten op de DMX-controller? Ga je verder nog in de toekomst uitbreiden? En wat is je budget voor een sturing?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Beste Roger,

Wat ben je allemaal van plan om aan te gaan sluiten op de DMX-controller? Ga je verder nog in de toekomst uitbreiden? En wat is je budget voor een sturing?
      Nou ja, de El-400RG moet zowieso aangesloten worden, daar komt hooguit de ADJ Mystic LED bij en eventueel in de toekomst nog iets van een laser.

Voorlopig alleen de EL-400RG.

Budget ? 100-200,- euro.

Grt Roger.

Comment

De Stage Setter 24 is een erg nette sturing, enige nadeel is dat deze niet 19 inch is. Voordeel is wel dat je kan ingrijpen met 24 faders, je 10 chases vooraf kan programmeren en dat je 10 bump-buttons hebt waar je een scene onder kunt plaatsen (dus een bepaald laserpatroon bijvoorbeeld). Dat is voldoende om een één of twee lasers en een lichteffect goed aan te kunnen sturen. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          De Stage Setter 24 is een erg nette sturing, enige nadeel is dat deze niet 19 inch is. Voordeel is wel dat je kan ingrijpen met 24 faders, je 10 chases vooraf kan programmeren en dat je 10 bump-buttons hebt waar je een scene onder kunt plaatsen (dus een bepaald laserpatroon bijvoorbeeld). Dat is voldoende om een één of twee lasers en een lichteffect goed aan te kunnen sturen. ;)
          Dat 19" is neem ik aan als je hem in een rack wilt bouwen of zo ?
          Je krijgt er neem ik aan wel een case voor om hem in te plaatsen en te bewaren/beschermen ?

Als ik het goed begrijp zijn de schuiven (faders heten ze denk ik) per stuk bedoelt voor elk een functie ? Een schuif voor het kiezen van een animatie, eentje voor de strobe, een voor de beweging horizontaal, een voor verticaal enz ?

Deze kun je dan als je de schuiven goed heb staan vast leggen onder een knop ?

De EL-400RG heeft 50 elementaire patronen, en 500 effecten, die passen toch nooit onder 2 schuiven ervan uitgaande dat een schuif toegewezen wordt voor patronen en een voor de effecten......

Grt Roger.
          Last edited by BillyGates; Thursday-20-05-2010, 20:51.

Comment

19 inch is inderdaad de standaard maat om apparaten in flightcases te bouwen. Een flightcase krijg je er echter niet bij. ;)

De schuiven zijn inderdaad om bepaalde functies op te roepen, wellicht interessant om eens het DMX-verhaal in de Kennisbank van Verlichting & Decoratie door te lezen. Staat veel nuttige informatie in over DMX.

Je programmeert je afspeelprogramma onder de 'chase' en 'bump' knoppen. Je moet dus een selectie maken uit de standen die je het meest wil gaan gebruiken. Je kunt 'live' ingrijpen door de faders tijdens de show te bewegen.

Comment

Working...
            X