Announcement

Collapse
No announcement yet.

touchscreen / multitouch lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• touchscreen / multitouch lichtsturing

Hallo allemaal,
    Ik had misschien een idee om een touchscreen / multitouch lichsturing te maken. ( Over tijdje wellicht, misschien, weet het nog niet zeker).
    Maar zou dit dan goed te doen zijn of niet?
    Mijn idee was zoiets:
    Quad Core pc
    Paar touchscreens / multitouchscreens.
    En dan een dmx interface van entec pro bijvoorbeeld.
    en Dashlight als software.

Dat leek me mooie setup omdat je dan simpel alles kan selecteren en veel kanalen hebt voor relatief weinig geld?

graag reacties :D

Over de software zou ik zeggen: download heb eens en bekijk of je het goed vind werken met een touchscreen (niet teveel kleine knopjes etc.). Cuelux werkt overigens ook zeer touchscreenvriendelijk.

Ik zou persoonlijk wel gaan voor een 19" PC, dan kun je hem mooi inbouwen.

Comment

software heb ik alleens geprobeerd, alleen nog niet met touchscreen.
      Of zou ik beter gewoon een normale dmx tafel kunnen nemen?

Comment

Ik ken iemand, die had 1 touchscreen, pc, en een OPEN DMX interface, en hij had gewoon gratis een dmx software gedownload, daar heeft hij allerlei shows mee gehouden.. Eventueel kan ik de e-mail doorsturen naar jou, met je vraag?

Comment

Met software heb je meer mogelijkheden dan met een tafel, dat is een feit. Maar wat wil je er allemaal aan licht achter gaan hangen? Bijv. 8 parretjes kunnen makkelijk met een hardware tafeltje...

Je kunt wel zien of software touchscreen vriendelijk is. Cuelux heeft bijv. geen standaard menu's enzo en wel een schermtoetsenbord als dat nodig is.

Comment

In het begin zou het wellicht paar simpele lampen zijn, maar om dit op de pc te doen is het wel heel uitbreidings-vriendelijk. En aangezien ik nog weinig ervaringen heb met lichttafels en wel tijdje gespeeld heb met software leek dit me fijner,
            Ik ken iemand, die had 1 touchscreen, pc, en een OPEN DMX interface, en hij had gewoon gratis een dmx software gedownload, daar heeft hij allerlei shows mee gehouden.. Eventueel kan ik de e-mail doorsturen naar jou, met je vraag?
            Als dat zou kunnen zou dat heel fijn zijn.
            Ik zou dan namelijk nog wel wat meer hierover willen vragen..

Bedankt voor alle reacties,

Comment

Ik heb de man gemailt, dus als ik meer informatie heb, post ik het even, of stuur een privé mail.

Comment

hartelijk bedankt :D

Comment

Ik heb een elo touchscreen (15 inch)
                  een pentium 4 met windows xp pro en als software chamsys magiq.
                  Als interface heb ik een ENTEC kastje in gebruik van dmx naar usb. (de goedkoopste werkt prima)

Dit schreef hij terug. Die software (chamsys magiq, kan je gratis downloaden, en kan je altijd mee werken).

Comment

Chamsys te gebruiken met een Entec dongle van €60,-?

Eerste keer dat ik dat hoor..

Comment

Oke bedankt voor alle reacties.
                      Eerst even wat software uitproberen, en nog gaan kijken wat de mogelijkheden kunnen worden met touchscreens ( het liefst heb ik namelijk multitouch omdat je daar met meerder vingers tegelijk kan werken).
                      Maar op sommige controllers zitten ook een joystick, dit leek me ook zeer fijn. Maar zulke dingen bekijk ik nog wel even.
                      Chamsys magicQ zal ik ook nog even uitproberen.
                      Bedankt voor alle reacties!
                      Last edited by PowerSource-sound&light; Wednesday-26-05-2010, 13:07.

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                        Chamsys te gebruiken met een Entec dongle van €60,-?

Eerste keer dat ik dat hoor..
                        Ik heb het ook pas van die man gehoord..

Comment

ik kan mijn GrandMA on pc ook draaien op een interface van velleman van 60 euro, net zoals je champsys op een GMA interface kunt draaien: een woord hiervoor: ART-NET

Comment

Working...
                          X