Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem Showtec Microspot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem Showtec Microspot

Hallo,

Ik heb een probleem met 1 van mijn microspots.
    Hij doet het volgende:
    Als ik hem aanzet(stand alone) doet hij het gewoon. Maar na een tijdje stopt hij met bewegen en gobo's wisselen. Na hem van de stroom te halen en er weer stroom op te zetten blijft hij dit doen. Nadat ik de Dmx kabels(waar hij wel op aan zit gesloten, maar hem nog niet op dmx heb staan.) doet hij nog hetzelfde maar na hem weer van de stroom af te gooien en er weer stroom op te zetten doet hij het gewoon weer. Maar zodra ik DMX kabels er weer in stop en dan weer een tijdje wacht begint dit probleem van vooraf aan.

Weet u wat het probleem, laat me het weten aub!

Met Vriendelijke Groet,

Rene Smael

Als je DMX-kabels inplugt is er de mogelijkheid dat hij een DMX-signaal ontvangt. Biedt de microspot de mogelijkheid om de fixture te resetten?

Probeer anders de volgorde van spots in je DMX-kring eens te wisselen of de DMX-kabels volledig weg te laten om dingen uit te sluiten.

Comment

oke, Rick bedankt! zal het vanavond is proberen.
      Als het is gelukt laat ik het weten.

Comment

het kan zijn, zoals rick hierboven zegt dat hij via de aangesloten kabels zonder signaal op storingen ontvangt waardoor deze hierop reageert.

tevens kan het ook zijn dat hij via de andere microspots een signaal krijgt dat hem vertelt niets te doen, een soort master - slave functie

Comment

ja maar ze staan allebei stand alone en dan op stand 'Fast'

Comment

Heeft de spot het probleem ook op een andere stand?

Comment

moet ik even uitproberen, laat je het zo weten.

Comment

Gebruik je een dmx afsluiter voor je kring? helpt ook nog wel eens...

Comment

Dmx afsluiter? ik gebruik kwa DMX gewoon een controller en kabels. Meer eigenlijk niet. Wat ik volgens jou doen, walter?

Comment

Afsluiter is niet de correcte term.
                    Walter bedoelt een DMX terminator. Bij DMX problemen is het niet gebruiken van een terminator de oorzaak van 9 van de 10 problemen. Is zelf te maken of te kopen bij bax, hoeft zeker niet duur te zijn!

Comment

En deze moet ik dan op het begin en het einde zetten? of alleen op het einde? en welke zou je me aanbevelen? of maakt dat totaal niks uit?

Comment

DjRRRenetjuh;73822]maar dit is de volgorde van mijn spullen(de kring dus): Showtec scanmaster 2 mk2(dus de DMX controller),Showtec Fogjet(DMX),Showtec Microspot(DMX, dit is ook degene met het probleem), Showtec Firestorm(DMX), Showtec Gobobeam(stand alone en op geluid) Shogun G30 laser(DMX), Botex multipar balk 500watt, hierlangs weer een Shogun G30 laser(DMX), Showtec Auqatic(stand alone en op geluid) en daarnaast weer een Showtec Firestorm(DMX), Showtec Microspot(DMX), Showtec Fogjet(DMX).

Dus hij zit midden in de kring, dus kan het probleem dan wel? van die afsluiter? + alles is nog niet ingesteld dus kan hij dan wel een signaal afgeven? volgens mij niet of heb ik het mis??

Comment

René, let even op je posts. Als je je post wilt aanpassen gebruik je de 'edit' knop, niet de 'quote'-knop.

Verder, hoe wil je een DMX terminator aan het begin van je kring zetten? Deze kan alleen aangesloten worden op de uitgang van een DMX-gestuurd apparaat, dus hou je automatisch de laatste in de kring over.

De DMX terminator zorgt er voor dat er geen reflectie van het signaal teruggestuurd wordt wat de storingen kan veroorzaken.

Probeer verder eens om de spot in de kring op een andere plek te zetten (dus ergens anders in de kring bij te prikken, op het begin of op het eind), en probeer hem ook eens in zijn eentje aan je lichtsturing te hangen.

Ik heb in ieder geval een vermoeden dat de DMX terminator een oplossing kan zijn, omdat je vrij veel licht hebt aangesloten op je controller.

Wat bedoel je overigens precies met 'alles is nog niet ingesteld' en 'kan hij een signaal afgeven'?

We hebben verder maar één DMX-terminator in de webshop staan en dat is deze. Die steek je in de uitgang van het laatste apparaat en is niets minder dan een XLR-plug met een weerstand van 110 ohm.

Comment

Rick@

sorry voor de posts. Maar ik ben nog niet zo super bekend met dit forum omdat ik mijn accounts van forums bijna nooit gebruik.

Wat ik bedoel met: 'alles is nog niet ingesteld'.
                            Alles staat op DMX aangesloten maar nog niet ingesteld. Dus alles is al bekabeld maar staat dus nog op stand alone mode.

Wat ik bedoel met: 'kan hij een signaal afgeven'
                            Iemand had gereageerd op mijn probleem en zei: dat hijn weleens een signaal af kon geven.

Dit kan toch niet als hij niet ingesteld staat, wel?

Comment

De mogelijkheid bestaat dat je microspot een DMX-signaal wil ontvangen omdat hij 'ziet' dat er DMX doorheen gaat.

Overigens snap ik momenteel even niet waarom je de microspot wel op DMX aansluit maar in de stand-alone modus laat staan. Wat is het idee hier achter?Probeer hem eens op DMX-adres 1 te zetten en speel eens wat met de faders op je controller. Is het probleem er an nog? En is het probleem er ook als je de DMX-kabels gewoon afkoppelt?

Comment

Working...
                              X