Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem Showtec Microspot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mijn advies: stel alles eerst in op DMX en kijk dan weer...
    (op de goede startadressen: 1-17-33 enz. (steeds 16 er bij op).
    Werkt het dan nog niet? Koop een terminator.

Hoeveel kabellengte heb je trouwens? Bij langere kabellengtes kun je misschien beter DMX kabels nemen. Wat heb je nu? DMX of XLR (gewone microfoon/signaal kabels)?

Als dit alles dan nog niet werkt kun je misschien en splitter kopen en er 2 DMX lijntjes van maken.

Comment

Waarom een splitter en waarom 2 lijnen? Er moeten tot 32 apparaten (uit mijn hoofd officiëel) op één DMX lijn kunnen.

Comment

Als al dat andere niet werkt, is dat een soort van noodoplossing. Er zijn ook losse signaalversterkers maar die zijn duurder dan een complete splitter.

Overigens zit ik te twijfelen of je er nu zonder versterking theoretisch gezien 32 fixtures op kunt aansluiten of 32 kanalen...

Comment

32 fixtures.
          Waar het vooral om gaat is dat het signaal passief word opgesplitst. Op een gegeven moment word je signaal zo zwak dat het bij een 33e lamp niet voldoende is om iets aan te sturen.

PS. Zijn er ook splitters om van 2x dmx uit naar 1x dmx in te gaan? Nog niks gevonden om mijn daslight en een lichttafel te combineren.

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
            32 fixtures.
            Waar het vooral om gaat is dat het signaal passief word opgesplitst. Op een gegeven moment word je signaal zo zwak dat het bij een 33e lamp niet voldoende is om iets aan te sturen.
            Oke, maar dit is wel theoretisch gezien. In de praktijk zal het niet zo duidelijk zijn bij 32 en 33 fixtures.

PS. Zijn er ook splitters om van 2x dmx uit naar 1x dmx in te gaan? Nog niks gevonden om mijn daslight en een lichttafel te combineren.
            Je bedoelt een merger.

Een merger kun je op 3 manieren instellen:
            -HTP mode (op dezelfde lijn, hoogste waarde heeft prioriteit)
            -back-up mode (als je lichttafel het opgeeft kun je het met dashlight overnemen)
            -merge mode (bijv. lichttafel kanaal 1-24 en dashlight begint dan bij kanaal 25. Elk kanaal in dashlight dan +24)

Ik vermoed dat jij de onderste oplossing bedoelt...
            Last edited by rick1993; Thursday-03-06-2010, 16:40.

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
              Oke, maar dit is wel theoretisch gezien. In de praktijk zal het niet zo duidelijk zijn bij 32 en 33 fixtures
              Juist, verschilt per fixture.

Originally posted by rick1993 View Post
              Je bedoelt een merger
              Juist, dankje!

Comment

wanneer je in de praktijk 32 fixtures op 1 kring hangt zal je opmerken dat je signaal een vertraging heeft opgelopen onderweg, dit komt enerzijds door de kabellengte en anderzijds doordat het zoveel toestellen zijn.
                een dmx booster of "actieve splitter" kan hierbij de oplossing bieden.
                zelf heb ik al shows opgebouwd in zalen als het sportpaleis en de regel die we hanteren is niet meer dan 20 fixture op 1 lijn.

wij gebruiken bijna nooit dmx stops, we hebben ons wel dmx kabel aangeschaft met een beschermende mantel.

Comment

waarschijnlijk is het probleem nu opgelost. Alleen nu krijg ik nog iets, ik zit met de DMX instelling van allebei de microspots in de knoei. Kan iemand mij hierbij helpen?

Comment

Paradise had inmiddels al een dipswitch-calculator gepost in je topic over de fogjets, waarschijnlijk kom je er dan al vrij goed uit. Verder is het ook interessant om eens de basiskennis DMX door te lezen en het kennisbank-item hoe je je LED-parren instelt (laat ook veel zien over DMX-instellingen)

Comment

Nu heb ik een volgend probleem met een van mijn nieuwe microspots(heb er 2 bijgekocht). De LED doet het gewoon, alleen is hij niet aan te sturen.
                      Weet iemand waar dat aan ligt? ik denk zelf aan de print.

Comment

De instellingen zijn precies hetzelfde als bij de andere?

Heb je het probleem alleen met DMX of ook in de auto-modus?

Comment

Wat als je nu eens precíes dezelfde instellingen aanneemt op je microspots? Allemaal op DMX-kanaal 1 en bewegen met de faders op je controller.

Comment

Dat weet ik nog niet, heb ze namelijk nog niet binnen! Maar er is mij door de verkoper vertelt dat er 1 niet goed werkt: LED gaat aan maar de rest doet hij niks!

Comment

Is het dan niet verstandig om als je ze binnen hebt eerst alles te testen?

Overigens lijkt het mij niet verstandig om een tweedehands defect spotje te kopen als je geen idee hebt hoe je het zou kunnen maken.

Comment

@Rick,

Ja, maar ik dacht dat jullie misschien wel een idee hadden over het probleem.

En ja, dat klopt, maar ik kon ze zo spot goedkoop krijgen dat ik het gedaan hebt. + de andere werkt wel gewoon fatsoenlijk, zegt hij.

Comment

Working...
                                X