Announcement

Collapse
No announcement yet.

aztek dj robo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Haha nee, krengen word hier veel gebruikt ipv dingen of andere zelfstandige naamwoorden.
    Ik vind de scan's voor de prijs geweldig.

Comment

Ik denk dat ik er al over uit ben.
      Ik koop de kistjes die jochanan adviseerde.
      gr

Comment

iemand ook een advies voor een kist voor een i-rock 6s van isolutions?

Comment

Hallo,
          Ik heb mijn Dj robo`s nu al een tijdje en ook al een paar showtjes mee gegeven, alleen ik ben niet zo creatief of een mooie scene te maken. Heeft iemand nog leuke ideen? ( flimpjes online zetten of dmx waardes) alvast bedankt:)

Comment

Kom op, gebruik je fantasie.
            Daar draait het in dit vak toch om?
            Kijk anders eens rond op youtube, als je écht creativiteitsloos bent. Staan genoeg lichtfilmpjes op.

Comment

Dat is een goede tip, dankjewel alleen is het daar soms moeilijk te zien. En ik ben ook wel benieuwd naar jullie creaties;):)

Comment

Tja, creaties...
                Ik heb er een tweekleurige chase in zitten die per scene van kleur wisselt, en rondjes draait.
                Ik heb ook een soort zoeklicht-chase, die over het publiek heen en weer schijnt.
                Kortom, gebruik je eigen fantasie. De DJ Robo's bezitten over genoeg kleuren, gobo's en functies, maak daar gebruik van!

Comment

hopla
                  zitten gelijk meerdere chases in die je kan gebruiken. Over het algemeen is hiernaast echter alles wat synchroom gaat, of juist tegengesteld, met dezelfde kleuren, al meer dan geschikt (indien je weinig creatieve ideëen hebt).

Comment

Ik vind 't af en toe een beetje druk kleurengewapper... maar da's mijn mening.
                    Dat tegengestelde op/neer is dan wel weer leuk.
                    Als het bij mij druk moet ogen, heb ik een strobe-chase, waarbij er wit geknipper door de hele zaal gaat ;)
                    En creativiteit is ook niet zomaar wat gobo's, wat kleuren en veel gewapper in een chase proppen, maak er iets moois van. Gebruik ook eens de fade time (voorzover die aanwezig is op je paneel). Hier kun je ook hele mooie effecten mee maken, wanneer de bundels rustig door de zaal bewegen.

Comment

Een gouden tip:
                      Haal de snelheid niet uit de beweging van je spiegel maar uit het kleurenwisselen, strobo en gobo's. Dit is echt de basis. Probeer gewoon een cirkeltje te maken en/of ook een dat ze tegen elkaar in draaien. En dan dat in verschillende kleuren.

Comment

Originally posted by Rick
                        Ik vind 't af en toe een beetje druk kleurengewapper... maar da's mijn mening.
                        Dat tegengestelde op/neer is dan wel weer leuk.
                        Als het bij mij druk moet ogen, heb ik een strobe-chase, waarbij er wit geknipper door de hele zaal gaat ;)
                        vond ik zelf ook, vooral irritant dat deze programmeur het kennelijk leuk vond om beide hetzelfde te programmeren, met bij de ene net een vertraging van ongeveer een halve seconde af en toe, om dan opeens weer gelijk te gaan. Gaat ook iets te snel heen en weer, kennelijk had de beste man geen strobo idd :P

Volgens mij kan je best leuke dingen maken, wat veel rustiger is. De filmpjes die bijv. bij de Martin SCX reeksen zit, zijn ook wel aardige voorbeelden.

Comment

Originally posted by roderickk
                          Een gouden tip:
                          Haal de snelheid niet uit de beweging van je spiegel maar uit het kleurenwisselen, strobo en gobo's. Dit is echt de basis. Probeer gewoon een cirkeltje te maken en/of ook een dat ze tegen elkaar in draaien. En dan dat in verschillende kleuren.
                          ZIe dat mijn tips toch ten harte worden genomen. Altijd leuk om te horen

Comment

Originally posted by Meijer
                            Gaat ook iets te snel heen en weer, kennelijk had de beste man geen strobo idd :P
                            Sommige camera's (zoals mijn webcam) kunnen de flitsen van de strobe niet bijhouden... of de scanner kan de beelden van de webcam niet bijhouden, k weet niet precies hoe het zit ;)
                            In ieder geval, strobes zijn in het filmpje niet goed te zien, was bij mij ook niet toen k strobe wou opnemen op een filmpje.

Comment

Originally posted by Rick
                              Originally posted by Meijer
                              Gaat ook iets te snel heen en weer, kennelijk had de beste man geen strobo idd :P
                              Sommige camera's (zoals mijn webcam) kunnen de flitsen van de strobe niet bijhouden... of de scanner kan de beelden van de webcam niet bijhouden, k weet niet precies hoe het zit ;)
                              In ieder geval, strobes zijn in het filmpje niet goed te zien, was bij mij ook niet toen k strobe wou opnemen op een filmpje.
                              PAL en NTSC hebben beiden rond de 25 frames per seconde (NTSC, Amerikaans/Canadees formaat 24 meende ik). Webcams (of de camera in je mobieltje), als ze niet in PAL/NTSC formaat kunnen filmen, zitten ze waarschijnlijk meer rond de snelheid van bijv. Flash-animaties, wat rond de 14 frames/s is. Moet wel in te stellen zijn dat je met de webcam een fimpje maakt van een stroboscoop, terwijl de webcam geen flitsen waarneemt :P (wordt wel lastig)

Comment

Je ziet 't soms wel, alleen niet in het ritme waarmee je strobe de flitsen maakt.
                                Waarschlijnlijk pakt de webcam alleen een beeld waar hij een fel licht waarneemt, en dat een keer of 7, waarna hij een beeld pakt waar de shutter net voor de lamp zit.

Ik heb verder geen verstand van videotechnieken, dus pin me d'r niet op vast :P

Comment

Working...
                                X