Announcement

Collapse
No announcement yet.

aztek dj robo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aztek dj robo

Hallo daar,

Elke vrijdag tussen 23.00 en 05.00uur is er Boom Breakin' Beats een 6 urr durent dance programma op de lokale omroep in Huizen (www.radiophohi.nl) . In dit Programma draaien elke week weer de vetste Dj's live en vandaag18-03-05 zijn dat de Digital Clones @heren uit Belgie die een vet lekker muziekje neerzetten met daartussendoor dikke effecten. Hun muziekstijl varieert van Groove tot Jungle met daartussen een grote diversiteit aan Drum "n Bass. Ik zou zeker de moeite nemen om eens te gaan luisteren en zeker weten dat je je tafewl aan de kant schuift om eens lekker los te gaan. Dit Alles kan beluistert wordden vanaf 23.00 via www.shoutcast.com zoek hier dan naar Boom Breakin' Beats, Digital Clones of Party-Rico.

Stay Tuned and move your feet,
    Greetings Party-Rico

Hey Rico,
    Het klonk goed, ik heb even geluisterd naar je programma via de stream.
    Ga zo door!

Comment

aztek dj robo

hallo,
      ik heb zojuist mijn aztek dj robo`s gekregen. Alleen als ik ze aan zet maken ze een krakend geluid in het begin. de spiegeltjes staan al helemaal naar links altijd maar ze willen dan nog mee naar links volgens mij? naar een paar seconden stopt het weer. maar hoort dat zo?
      en had ik nog een vraag. ik heb mijn joystick van mijn jb systems sm-1612 ingesteld, alleen als ik mijn joystick naar links beweeg gaan de lampen naar recht als ik mijn joystick naar rechts beweeg naa de lampen naar links. en als ik naar boven beweeg gaat de lamp naar beneden en als ik naar beneden beweeg gaat mijn lamp naar boven:S? weet iemand hoe ik dit goed kan instellen?
      gr Folkert

Comment

dat is waarschijnlijk het resetten van de gobo, beweging en etc

Als een MH en/of scanner zich opstart of reset, dan maakt hij hetzelfde geluid

Comment

volgens mij hoort dat inderdaad standaard bij opstarten, hierna gaat hij als het goed is in een centrale positie staan. En die omgekeerde beweging van je joystick heeft mischien ook te maken met manier waarop je je robo's hebt geplaats (recht of ondersteboven)

Comment

Bij de Azteks is dit 'krakende' geluid normaal. De spiegel wil zich in ieder geval resetten op beide 0-waardes en zoekt zijn uiterste waarde op.
            Het gobo- en kleurenwiel zou hoor je waarschijnlijk kraken/ratelen, aangezien deze zich ook resetten. Dit is normaal.

Waarschijnlijk heb je bij de joystick je X- en Y-waardes omgedraaid, en zul je die kanalen op je joystick moeten omdraaien.
            Hierna zou je joystick het op de normale manier moeten doen. :wink:

Comment

Ik heb het geprobeerd om de dmx kanalen om te draaien maar het is niet gelukt. want mijn ene scanner gaat nu omhoog en mijn andere omlaag als ik mijn joystick naar boven beweeg en ze moeten allebei naar boven..
              kan iemand me uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
              alvast bedankt;)
              gr Folkert

Comment

je hebt ergens in in het menu een instelling omdit aan te passen

Comment

welk menu?

Comment

het menu van je scanner (waar je ook je dmx signaal instelt)

Comment

dus moet ik die witte dingetjes die je on of off kan zetten daar moet ik dus wat aan doen?

Comment

Hoe dmx units in te stellen
                        Ieder dmx unit dient ingesteld worden op het kanaal waarop het aangesproken dient te worden. Oudere en goedkoper dmx effecten maken gebruik van de zogenoemde dipswitches en de duurdere dmx effecten kunnen digitaal ingesteld worden.

De instelling van dipswitches brengt nog weleens problemen met zich mee. Wanneer je vanuit de stuurtafel kanaal 7 wenst aan te spreken aangezien kanaal 1 tot 7 al bezet zijn met een dmx scanner met 6 kanalen dienen de dipswitches ingesteld worden zodat de dmx unit reageert wanneer op de stuurtafel kanaal acht wordt aangeroepen.

De switches 1 tot 10 staan gelijk aan een oplopende rij die zichzelf verdubbeld.

Dipswit nr. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

instelling 1 2 4 8 16 32 64 128 256 512

Wanneer de dmxunit dus aangesproken dient te worden vanaf kanaal 7 dienen dus dipswitches 3,2 en 1 op `on` te worden geschakeld. Wanneer deze scanner 8 kanalen heeft dient de volgende dmx unit ingesteld te worden vanaf kanaal 15. Stel dit is een dimmerrack dan dien je op het dimmerrack dipswitch 1,2,3 en 4 op `on`te worden geschakeld. Een dimmerrack heeft meestal 4 tot zes kanalen. De volgende unit dien dan te worden ingesteld op 19 of 21. Dit zijn dus dipswitch 5,2 en 1 of 5,3 en 1.
                        hier is heel het DMX verhaal na te lezen

Comment

Heb je ze wel allebei op hetzelfde kanaal ingesteld? Of wil je ze juist op 2 aparte kanalen hebben.
                          Ik heb ergens in een gebruiks aanwijzing een keer gelezen dat je dan beter scanner 2 op kanaal (uit mijn hoofd 17) kan zetten omdat dit een "reeks" is. Weet het zo ook niet meer precies maar je zou het eens kunnen proberen.

Comment

Het opstarten van je scanners is heel normaal. De scanners bekijkt op dat moment wat de uiterste DMX waarden zijn en zal dan naar zijn nul punt teruggaan. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om kapotte scanners.

Sommige scanners doen dit heel rustig en sommige scanners maken wat meer geluid. Dit zijn vaak de iets goedkopere scanners.

Comment

bedankt ze doen het eindelijk hoe ik het wil:) alleen ik heb nog een klein vraagje ik heb een wit lijntje tussen mijn duo colours hoe krijg ik dat weg?

Comment

Working...
                              X