Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen met besturing DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met besturing DMX

Hallo,

Ik heb pas geleden 4 parren (LED) gekocht en deze aangesloten op een DMX controller. Allen van de 4 parren doet 1tje het goed en de aandere staan verschillend van elkaar te knipperen. Kan ik dit oplossen met een eindweerstand??
    Of zijn er 3 parren stuk?

kijk eerst eens dat je dmx adressen juist staan en is het ledpar met adres 1 die raar doet of een andere.

geef overigens ook eens aan hoeveel dmx kanalen je led pars hebben?

Comment

Probeer ook eens de volgorde te veranderen in de DMX-kring.

Heb je misschien een schema of duidelijke foto's waar we de instellingen kunnen zien?

Comment

Welke sturing (en welke ledparren) heb je en op welke kanalen heb je de ledparren staan?

Comment

ik heb de scanmaster 8/2 van showtec en de parren zijn van de Bax-shop
          ik heb ze allemaal op 1 gezet en op auto (ze hebben 5 kanalen)

Comment

En hoe heb je het geheel aangesloten?

Comment

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

vanop deze pagina: Door de meerdere preset instellingen kunt u deze lampen inzetten zonder dat u een DMX signaal nodig heeft.

heel waarschijnlijk zul je de switches verkeerd hebben staan waardoor je ledpar in een preset instelling staat.

kijk in de handleiding eens na of je voor dmx modus niet bijvoorbeeld switch 10 moet opzetten.

en geef overeigens zoals hierboven reeds gevraagd een sshema weer hoe je deze op dmx hebt aangesloten (maak dat effe simpel in paint)

Comment

Plaatje invoegen lukt helaas niet daarom maar een omschrijving
                ik heb een dmx kabel vanaf de controller naar een scanner, par, scanner, par, par, scanner, par en scanner
                1e en laatste scanner op kanaal 1+5 (17) 2e en 3e scanner op 1+5+6 (33) parren staan op 1
                de kleuren gaan allemaal goed tot je met schuif 1 tussen 128-191 (7 color change, CH5=speed control) zet en schuif 5 tussen 151-255 (speed control by unit, by music or var)
                schuif 2,3 en 4 laat ik helemaal naar beneden
                kan het ook aan de speed knop liggen???

Comment

Scanner 2&3 staan met dipswitch 1+5+6 niet op adres 33, maar op 49!
                  Voor wat betreft de led parren, lijkt het veel op een probleem dat ik ook met led parren heb. Sluit ik ze aan zonder scanners en andere apparatuur, dan werkt alles normaal. Wanneer ik er andere fixtures tussenprik gaat het helemaal mis.

Ik heb al veel geprobeerd, tot het vervangen van de dmx bekabeling binnen in de led parren toe. Maar geen verbetering.

Werken de led parren bij jou wél als je alleen die op je sturing hebt hangen?

Comment

wanneer deze onderling interfereren met elkaar kan je het eens proberen door een booster er tussen te steken en een kring ledpars en een kring scans te maken.

er is kans dat het probleem dan opgelost is

Comment

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar het effect bleef hetzelfde. Zou het te maken kunnen hebben met de refresh rate van de sturing?

Comment

ik heb maar 1 aansluiting op mijn controller
                        Booster??? is dit een eindweerstand

Comment

Ik zie nog nergens de term 'terminator' voorbijkomen. Probeer dat eens als eerste, dat kost je nog geen tientje en kan al veel problemen verhelpen als je dat hebt. Hiernaast is deze sowieso altijd handig om in je laatste fixture te steken, kan alleen maar storingen verhelpen/voorkomen.

Comment

Ik gebruik altijd een terminator, zelfbouw voor € 4.....

Comment

gewoon een xlr stekker met tussen pin 2&3 een weerstand van 110 ohm gesoldeeerd

Comment

Working...
                              X