Announcement

Collapse
No announcement yet.

handleiding Showtec Fog jet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja, ik heb een scanmaster 2 mk2.
    Dus als ik hem op kanaal 97 zet staat hij bij fixture 6?

Comment

6x16=96
      96+1=97
      Klopt. ;)

Formuletje dan maar voor de wiskundeliefhebbers:
      1+(Fx16)=A
      F = fixture
      A = adres

Comment

Originally posted by Rick View Post
        1+(Fx16)=A
        Dus fixture 1 is bij jou startkanaal 17?

De goede formule is natuurlijk: 1+((F-1)x16)=A

6x16=96
        96+1=97
        Dus fixture 6:
        is 1+(6-1)x16
        is 1+5x16
        is 81

Fixture 1 - 1
        Fixture 2 - 17
        Fixture 3 - 33
        Fixture 4 - 49
        Fixture 5 - 65
        Fixture 6 - 81
        Fixture 7 - 97
        Fixture 8 - 113
        Fixture 9 - 129
        Fixture 10 - 145
        Fixture 11 - 161
        Fixture 12 - 177

Comment

Oepserdefloeps, klopt inderdaad.
          Volgens mij zit ik al te lang op kantoor, begin d'r van te raaskallen. ;)

Comment

@Rick.

Dit heb ik ook met mijn microspots. de een doet het nog niet. de andere stuurt alle kanten wel op en doet het 'rondje'. Maar hoe kom ik nu bij mijn andere figuren? of moet ik deze microspots ook net zo instellen als mijn fogjet?(als een ander adres dan)

Comment

Wat als je allebei de microspots op hetzelfde kanaal zet?

Comment

ja dat wil ik dus vanavond doen. Alleen moet ik dan wel weten hoe jullie hem in zouden stellen.

Comment

Je geeft aan dat één van je microspots niet doet wat jij wil dat hij doet. En wat als je precies hetzelfde doet met beide microspots?

Comment

dat weet ik nog niet! want ik doe altijd lamp voor lamp. Anders moet je weer helemaal van vooraf aan beginnen, als het mis gaat.

Comment

Je kunt ze toch even live bedienen om te testen? Gewoon je scanmaster aan, op dezelfde fixture gooien en met je faders bewegen.

Comment

oke, ga ik zo proberen

Comment

ik heb gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit!
                          Bij de fogjets moet ik dus de schuifjes(achterop de rookmachine) goed zetten en dan via mijn DMX controller laten lezen en verder instellen.

Maar hoe moet ik mijn microspots zetten? op 5 of 13 kanalen? Want bij 5 kanaals past het wel op mijn DMX controller maar met 13 kanaals(wat mij beter lijkt) moet ik met bank 1/8 EN 8/16(zo even uit mijn hoofd) gaan werken. Is dit niet lastig?

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
                            ik heb gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit!
                            Bij de fogjets moet ik dus de schuifjes(achterop de rookmachine) goed zetten en dan via mijn DMX controller laten lezen en verder instellen.
                            Je bedenkt eerst op welke fixture je hem wilt zetten, dan bedenk je het bijpassende kanaal (zie mijn vorige post), vul dat kanaal hier in en je ziet hoe de dipswitches (schuifjes) moeten staan. Het kan zijn dat het laatste 'schuifje' ofzo om hoog moet staan voor DMX mode, dit staat wel in de handleiding dan. Let trouwens ook goed op hoe ze op 'on staan', bij omhoog of omlaag, in de link is het bij omlaag, is omhoog bij jou 'on' dan moet je alles net andersom aflezen (dus hoog->laag en laag->hoog).
                            Maar hoe moet ik mijn microspots zetten? op 5 of 13 kanalen? Want bij 5 kanaals past het wel op mijn DMX controller maar met 13 kanaals(wat mij beter lijkt) moet ik met bank 1/8 EN 8/16(zo even uit mijn hoofd) gaan werken. Is dit niet lastig?
                            Als je alles live wilt gaan bedienen is het inderdaad lastig. Waarschijnlijk maak je gewoon chases, in dat geval is het wel iets meer werk maar dat is het waarschijnlijk wel waard.

Comment

Dit is gelukt, dus kan gesloten worden!

Comment

Nope, kan nog handig zijn voor de toekomst.

Comment

Working...
                                X