Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIDI controle i.c.m. Freestyler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Stagesetter heeft alleen MIDI in en thru, had ook al gekeken naar die mogelijkheden. En MIDI thru is toch anders dan MIDI out, maar bedankt voor het meedenken. ;)

MIDIcon heb ik ook nog naar zitten kijken, maar kwam er na wat gegoogle achter dat de prijs wel érg hoog is... dus ook dat gaat'm niet worden.

Comment

@Rick,
      Heb je hier al een (midi) oplossing voor gevonden?
      Ben naar ongeveer hetzelfde op zoek als jij, nl op een knop kunnen meppen om een sequence of quick button te starten in Freestyler.

Ik ben benieuwd of je hier al iets op gevonden hebt.

Gr.
      M.

Comment

Heb van Freestyler uiteindelijk ShowEditor gemaakt omdat ik gestopt ben met drive-in shows en naar lasershows e.d. ben gegaan. :)

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Icon Istage MIDI controller zwart, die zou je ook in Freestyler kunnen gebruiken. Is in principe een MIDI-knoppendoos, maar wel erg makkelijk én erg goedkoop. Deze zou je kunnen gebruiken voor het aansturen van je override buttons. ;)

Comment

ok, dat lijkt me wel wat. Had ook deze: http://www.bax-shop.nl/midi-studio-c...html?showall=1 gezien, ziet er gaver uit, maar die is ook net ff iets duurder....

Je hebt het over de override buttons, weet jij of je ook sequences kunt starten met midi? (ik weet nog geen fluit van midi, en hoe je dit in kunt stellen/koppellen)

Comment

Ik heb zelf de iStage gekozen omdat hij eenvoudiger te gebruiken is bij een 19 inch setup. Maak je echter een systeem met los scherm en daar onder je MIDI controller dan kan het andersom handiger zijn. Het concept komt wel redelijk overeen. ;)

MIDI kun je vergelijken met DMX, diverse kanalen die een waarde uitsturen. Sequences starten met MIDI is mogelijk, als je op een knop duwt zal hij een waarde naar je PC sturen. Freestyler ziet dan dat er een MIDI signaal binnenkomt en zal vervolgens een actie verrichten (sequence starten).

Comment

Working...
            X