Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten dmv DMX van Parren en scanners op één paneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten dmv DMX van Parren en scanners op één paneel

Waarom heb je voor BPM Studio twee geluidskaarten nodig :?: Ik hoor van veel dat het ook met een lukt!

In princiepe kun je met 1 toe maar de meeste mensen gebruiken 2 geluidskaarten omdat ze dan allebei de "players" los op hun mixer kunnen aansluiten en dus ook kunnen voorluisteren etc...

Comment

het mixprogramma traktor van native instruments is veeel gebruksvriendelijker als je maar 1 geluidskaart hebt, daar kun je visueel erg goed zien of die beat gelijk zit of niet

Comment

Originally posted by DJCASE
        In princiepe kun je met 1 toe maar de meeste mensen gebruiken 2 geluidskaarten omdat ze dan allebei de "players" los op hun mixer kunnen aansluiten en dus ook kunnen voorluisteren etc...
        Oke dankje!

Comment

Nou, om met 1 geluidskaart toch twee kanalen aan te sturen moet geen probleem zijn. Als je bv. een simpele soundblaster hebt kun je PC-DJ van Numark gewoon over twee kanalen sturen en dus zeg maar 2 cd spelers draaien en gewoon voorbeluisteren. PC-DJ blijft voor mij gewoon het meest veelzijdige programma om van het bedieningsgemak maar te zwijgen...

Comment

Het gaat hier om BPM studio... :!:

Al kijk je ff hoe dit topic heet zou deze post overbodig zijn.... :?

Comment

Ehm, Case...

Dus als hier over bv: Tractor word gepraat heb je geen comment???
              Vreemd, toch ook maar ff opletten misschien?

(Dus kijk voor de duidelijkheid ff wat Gonzo te melden had voor je begint te balken)

Comment

wie zegt dat ik dat ik het alleen tegen jou heb :wink:

Comment

Zucht.... oke, jij je zin. Blijven we bij BPM!

BPM studio zuigt, dat is alles wat ik er over te zeggen heb. Leuk voor achtergrondmuziek maar niet voor dj's. Ook niet met 2 geluidskaarten.

Comment

Aansluiten dmv DMX van Parren en scanners op één paneel

Ik ben van plan een T4-bar en twee scanner dmv DMX aan te sluiten op een mixer. Kan ik dan alles doorlussen (van scanner naar T4 bar, naar scanner naar mixer)?
                    Want ik snap wel dat je scanners niet kan dimmen, maar hoe sluit je dan scanners en parren op één mixer aan?
                    En stel dat ik een stroboscoop ook wil aansluiten hoe gaat dat dan?

Bedankt alvast!

Comment

gewoon doorlinken met de XLR en alles gewoon een adres geven.

Waarom zou je de lamp van een scanner niet kunnen dimmen (zolang het maar geen gasontlading is)

je kunt bijna eindeloos lampen doorlinken. totdat je op adres 512 komt.
                      (tenzij je een scancontroller hebt, deze gaan maar tot 192)

Lees dit stukje van Jochanan maar eens, dant snap je het beter

Comment

De lamp van je scanner kan je volgens mij alleen dimmen wanneer er een dimkanaal op je scan aanwezig is.
                        Als deze er niet is, probeer alsjeblieft niet je complete scan te dimmen door deze bijvoorbeeld op een dimpack aan te sluiten. Dit is zéér slecht voor de scan. Dimpacks zijn er dan ook voor conventionele verlichting (spots, parren, eigenlijk alles wat alleen een behuizing en een lampje heeft).
                        Sound-to-light-effecten kun je eventueel aansluiten op een switchpack. Let er wel op dat je je effectverlichting niet constant laat knipperen, dit is met name slecht voor de elektronica (printplaten e.d.) die zich in deze effecten bevinden.

Comment

zeer belangrijke en duidelijke aanvulling dank je wel

Comment

kijk ook eens in het onderwerp Koollight DC-1216 daar staat ook wel nuttige info.

Comment

Want ik snap wel dat je scanners niet kan dimmen, maar hoe sluit je dan scanners en parren op één mixer aan?
                              En stel dat ik een stroboscoop ook wil aansluiten hoe gaat dat dan?
                              eerst iets duidelijk maken: een lichtsturing is geen mixer(die gebruik ik namelijk in mijn keuken).
                              als je parren en scans op 1sturing zet moet je de dmx lijnen gewoon van sturing naar dimmer en dan naar scans laten gaan ( andere volgorde of gebruik van een booster is natuurlijk ook mogelijk).
                              De scans mag je nooit!!!! op een dimmer insteken om te dimmen
                              een strobo aan de volgorde toevoegen gaat natuurlijk ook (als deze over een dmx functie beschikt, de meeste strobo's zijn analoog of zet je gewoon aan of uit)
                              als er nog vragen zijn stel je ze maar gerust

Comment

Working...
                              X