Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten dmv DMX van Parren en scanners op één paneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Even terug te komen op wat er hierboven vermeld werd over het dimmen van een scanner met gasontladinglamp dit is echter wel mogelijk bij een aantal scanners om even een voorbeeld te geven de Martin Mania SCX700...

Let ook even op bij het adresseren van je ledparren, dimmer,- en switchpacks (dus ook je T4 barren) dat je ze vooraan in je adressen reeks zet en niet ergens achteraan. uit ervaring weet ik dat ledparren en dimmerpacks boven de 300 wat conflicten kunnen gaan vertonen......waaronder als je een strobo oproept dat je ledparren mee beginnen te knipperen of gaan kleuren.

Comment

Dat gaan je scanners toch niet leuk vinden hoor, gedimd worden! Zelfs niet als het gasontladingslampen zijn.. De servos die erin zitten hebben gewoon de volledige spanning nodig, als je de stekker van je scanner in een dimpack stopt, dan voed je je scanner met andere specificaties, waar hij niet voor gemaakt is...

Comment

Originally posted by NBeat
        De servos die erin zitten hebben gewoon de volledige spanning nodig, als je de stekker van je scanner in een dimpack stopt, dan voed je je scanner met andere specificaties, waar hij niet voor gemaakt is...
        ik heb het ook niet gehad over het aansluiten van een scanner op een dimmerpack ;)

Bij deze scanners gaat het om "Mechanical dimming" zoals martin dit met een mooi woord noemt.

Comment

Originally posted by NBeat
          Dat gaan je scanners toch niet leuk vinden hoor, gedimd worden! Zelfs niet als het gasontladingslampen zijn.. De servos die erin zitten hebben gewoon de volledige spanning nodig, als je de stekker van je scanner in een dimpack stopt, dan voed je je scanner met andere specificaties, waar hij niet voor gemaakt is...
          Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat hij het alleen over de lamp heeft.

Alleen conventioneel licht kun je dimmer met een externe dimmer. De rest wordt gedimd met een ingebouwde dimmer.

Gasontlading kun je nooit dimmen, waarschijnlijk werk je hier met een iris of een schuif die voor de lamp komt.

edit: jeffrey is me net voor.

Comment

Heb het meteen even opgezocht:

Dynamic Effects
            Color wheel: 9 interchangeable colors + open, full and split color selection
            Rotating gobo wheel: 7 interchangeable rotating gobos (4 metal, 3 coated glass), gobo selection, continuous rotation and shake
            Mechanical dimmer/shutter: 0 - 100% continuous dimming, strobe effects, music triggered shutter, instant open & blackout
            Motorized mirror: 198° pan and 72° tilt

Comment

Ik vond het ook al vrij doelloos klinken, aangezien er (via de DMX kanalen) meestal toch wel een dimmer ingebouwd is..

Dat misverstand ook weer de wereld uit geholpen..

Comment

sorry dan als ik wat onduidelijk was voor jullie haha :lol:

Ik ben hier bij bax-shop.nl met meerdere dingen tegerlijk bezig en ik probeer in opdracht van de jongens het forum ook tussendoor nog bij te houden....dus zal letten op mijn helderheid van uitleggen. ;)

Comment

Working...
                X