Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mag een laser ondersteboven worden gebruikt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mag een laser ondersteboven worden gebruikt?

Mag een laser ondersteboven worden gemonteerd als dat zo het best uit komt? En mogen ze ook loodrecht omhoog wijzen? Of is het dan zo dat er schade kan onstaan in de aandrijving van de spiegels?

Ik vraag dit omdat de ophanging aan de bovenkant zit en de laser een graad of 40 voorover of achterover kan als hij aan de balk hangt.

Zal niet zoveel verschil maken als je een wat goedkopere laser gebruikt.

Ga je echter professionele shows maken, hou wel altijd rekening met je publiek en je zult dan op een of andere manier je publiekszone moeten aanpassen als je hem in het publiek wil laten gaan. Loodrecht omhoog zou ook gewoon moeten kunnen zonder problemen, die spiegeltjes zijn zo ongelofelijk klein dat gewicht niets uitmaakt.

Of het ondersteboven hoort? Nee. Kan het? Ja.

Comment

Wij hebben geregeld de Showtec G-30 ondersteboven hangen (oftewel boven op de truss ipv er onder hangen). Dit maakt voor dit model helemaal niets uit want de koeling zit aan de zijkanten. Het enige dat lastig is dan is dat de x-en y-schuiven zijn omgedraaid, maar dat is niet echt een probleem.

Comment

Nou ik heb mijn lasers ook ondersteboven staan op een statief en dat werk prima. Dus ik zie geen problemen als je je laser ondersteboven hangt.

Comment

Ok, iedereen bedankt. Soms komt het me beter uit dat ze op de balk staan ipv eronder hangen. Bijvoorbeeld die Plumflower die ik heb kan de beugel naar de anderkant worden gedraaid zodat het apperaat rechtop komt te staan, maar wel boven op de balk. Dit kan omdat de draaipunten van de beugel aan de zijkant zitten. Mijn lasers (en volgens mij de meesten, zoniet allemaal) hebben een vast draaipunt bovenop de bak zodat de beugel niet rondom kan. De enigste mogelijkheid is dan de hele laser ondersteboven zetten. Vandaar dat ik het wilde weten.

Comment

Working...
          X