Announcement

Collapse
No announcement yet.

Triple derby

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Triple derby

Heb sindskort een triple derby voor de gein gekocht.
    Alleen wanneer ik hem aanzet na nog geen minuut is hij al gloeiend heet, voor mij misschien iets te heet. ik zal bijna zweren dat je er een eitje op gebakken krijgt. is dit wel goed? er komt namelijk ook een brandlucht uit.
    Er zitten 2 lampjes van 300 watt in.

Ook wanneer die draait komt er een piepend geluid uit, gewoon een kwestie van openschroeven en olie in het draaimechanisme doen of kan dit niet vanwege de hitte of electronica?

De temperatuur is heel normaal. De brandlucht is de verf die nog een beetje moet inbranden omdat het nieuw is maar dat is over een tijdje wel over en het piepende geluid is standaard met dit soort effecten (bij mij dan tenminste...) maar dat hoor je toch niet als de muziek een beetje hard staat.

Comment

nee oke, dat probleem is dan uit de wereld.
      Wel heb ik nog een vraag, hoe de triple derby te besturen.
      Wellicht met een showtec switch ... maar hoe kom ik dan vanuit de truss naar de lichttafel (dan moet ik allemaal stroomlijntjes gaan lopen leggen voor elk effect?)
      Tevens zit er een euro stecker aan, ik meen dat je hier kastjes voor hebt waarmee je lichteffecten aan en uit kan zetten?

Comment

Switchpack in de truss hangen en die met dmx aansturen?

Goedkope optie zou een klik aan/klik uit systeem kunnen zijn.
        Niet de meest professionele oplossing, maar wel de goedkoopste. (zorg wel voor een reserve batterij)

Comment

De hitte van die 2x300w lampen is vrij normaal, na een minuutje of 2 zou je er zo'n beetje een ei op moeten kunnen bakken. Het blijft namelijk halogeen. Overigens zit er waarschijnlijk één ventilator van zo'n 50mm doorsnee in, die de warmte-afvoer moet verzorgen. Kan dus zijn dat je die warme lucht ervaart als brandlucht.

Het piepen ligt een beetje aan de leeftijd. Heb je hem nieuw gekocht, dan zou ik er nog niet teveel aan knutselen en even wachten tot je hem een paar uurtjes hebt gebruikt.

Comment

nou, ik heb een koollight double derby, die wordt ook wel heet, maar brandlucht? dat heb ik niet. Alleen vraag ik even aan een Bax moderator: Waarom draait die koollight double derby zo sloom? Ik heb hem namelijk aan en hij draait gewoon heel sloom vergeleken met alle andere. Ik heb er ook wel een klacht over ingedient maar ook dat hij knippert maar dat is weer oke.

Comment

Double derby's draaien intern wat langzamer, zodat op grotere afstand het lijkt alsof de stralen erg snel ronddraaien (bijvoorbeeld als je hem op de dansvloer of muur richt). Dat voorkomt dat het al snel erg druk lijkt in je lichtshow.

Comment

maar ik zie ook wel heel veel filmpjes op youtube, daar draaien de derby's wel normaal en veel mushrooms draaien ook wel snel! Dus eigenlijk vind ik het wel een beetje raar...

Comment

Wellicht een keuze van de fabrikant om goedkopere langzamer draaiende motoren te gebruiken. Koollight blijft een merk dat budgetproducten uitbrengt. ;)

Comment

ja oke het kan, met 2 led parretjes erbij is het wel leuk :D vooral als ik er een dmx controller binnenkort bij heb?

Comment

Working...
                    X