Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED Parren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Met een frost filter ervoor is het al een stuk beter ja, desnoods een dubbel filter toepassen.
    Ik heb ook iets van gold filters gehoord, maar die heb ik nog niet gezien.

Comment

waarom zou je een gold filter willen toepassen? Dan klopt je RGB toch niet meer?

Comment

Ja daarom was ik ook wel benieuwd naar die filters.
        Zelf denk ik dat ze met zo'n 'gold filter' een klein beetje kleurverschil maken, waardoor het licht wat 'warmer' oogt.
        Maargoed ik weet het ook niet precies, vandaar dat ik even benieuwd was naar ervaringen hiermee.

Comment

Ik weet wat een gold filter is, maar het slaat nergens op om deze te gebruiken. Je kan een soort gelijk effect krijgen met een chocolate filter

Maar als je goed kan mixen met je RGB moet dit ook wel lukken, maar devraag blijft waarom zou je dit willen? Ga je mensen er mee uitlichten dan snap ik het, maar waarom met een par?

Comment

Daar heb je een goed punt mee, een par valt niet op 'afstand' te bedienen, dus mensen uitlichten met een par is redelijk omslachtig ja.
            Maar stel je hebt in een kroeg een bandje dat bijvoorbeeld iedere week een avondje speelt, dan kan je bijvoorbeeld mooi de drummer uitlichten met een par, die zal echt niet met drumstel en al over het podium gaan lopen tijdens een optreden.

Maar goed om te weten dat een gold filter niet de meest voor de hand liggende keuze is!

Comment

hoe bedoel je je kan een par toch wel bedienen op afstand? via je dimmer en via dmx?

Of bedoel je met bewegingen?

Ik bedoel dat je met een par niet mooi kan afkleppen, focus kan bepalen etcetc.

Dit doe je met profiels, Pc's en fressnel spots.

Comment

Ik heb vorige week 4 LED parren 64 van JB Systems aangeschaft en zaterdag op een feestje officieel in gebruik genomen (aantsturing via de JB Systems 1612 controller). Ik moet zeggen dat de lichtopbrengst me niet tegen viel. Dit zijn mijn eerste parren dus een vergelijk kan ik niet maken. Ik draai in kleine feestzaaltjes (en/of kantine) en dan zijn 8 led parren naar mijn mening voldoende (ik wil er in de toekomst nog 4 aanschaffen). Groot voordeel vind ik de flexibilteit om de parren van kleur te laten veranderen. Zo kun je toch snel verschillende settings maken met een beperkt aantal andere apparaten (ik heb verder 2 x Martin SCX500, een REVO III als center licht en een Antari fazer).

Ik kan me goed voorstellen dat DJ's de afzonderlijk led lampjes niet mooi (of zelfs vreselijk vinden). Ik heb er op zich geen problemen mee (hoorde er afgelopen zaterdag na een feestje ook niemand over) maar wil toch eens een frost filter gebruiken. Zal voor het uiterlijk zicht zeker iets doen maar ben ook benieuwd of de licht opbrengst niet erg beïnvloed wordt.

Ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkeling van de led parren de komende jaren.

Comment

De belangrijkste ontwikkeling zal zijn de prijs, lichtopbrengst en kleurechtheid. De prijzen zullen nog wel iets gaan dalen en de lichtopbrengst alleen maar stijgen. Nu moet ik wel zeggen dat de JB systems parren wel een slag apart zijn tov van de goedkopere Showtec ledparren. De JB Systems PAR 64 parren zijn ongelooflijk fel en helder, maar daar is dan de prijs ook naar.

Normale ledparren komen overigens nog steeds niet in de buurt van een 300 watt halogeen lamp qua witheid en felheid. Wanneer je gaat kijken naar de multiparren met high power leds zit je al gauw tegen de 500 watt halogeen. (vergelijkbaar met). Helaas kosten deze dan ook al snel een euro of 250 per stuk.

Comment

goldfilters gebruik je alleen bij halogeen licht om het witlicht van de lamp een beetje te doorbreken zodat je geen witte gezichten krijg van de personen die je uit wil lichten.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
                      hoe bedoel je je kan een par toch wel bedienen op afstand? via je dimmer en via dmx?

Of bedoel je met bewegingen?

Ik bedoel dat je met een par niet mooi kan afkleppen, focus kan bepalen etcetc.

Dit doe je met profiels, Pc's en fressnel spots.
                      Ik doelde op bewegingen ja, niet de lichtsterkte.

Maar we zullen dus nog even moeten wachtten totdat de normale ledparren een echte vervanging worden voor halogeen parren begrijp ik.

Comment

Working...
                      X