Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED Parren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

is de goede versie met alle misstakes eruit!!

jah en ben liebrand heeft m gehoord en die zij

COOL!!!!!

was een opkikker want meer dj's zeiden bagger!!!

Comment

LED Parren

Aangezien er vrij veel weerstand tegen led-parren zijn, leek het me leuk hier een topic voor te openen.

Want de LED parren van bijvoorbeeld JB-systems zouden onbetrouwbaar zijn en weinig licht geven.

Maar in wat voor omstandigheden is dit bijvoorbeeld (professioneel aka redelijk ruig of voorzichtig)

En als je bijvoorbeeld iets duurdere neemt (B&K bijvoorbeeld)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en mening!

Comment

Het geen wat ik er het meest van lees is dat led gewoon nog niet de lichtopbrengst heeft van halogeen of gasontlading. Dat is lijkt mij ook de grootste weerstand naar het overstappen naar led.

Comment

maar ook het slechte soldeerwerk leverd veel problemen op

Comment

Lichtopbrenst is minder, maar de lichtbundel is ook gespreider, en de schaduwranden gaan veel minder lekker verlopen (RGB-shaduwen).

Voordelen zijn met name dat ze RGB zijn (dus te programmeren/kleuren te wijzigen zonder filters te verwisselen), en energieverbruik minder is (en dat scheelt wel behoorlijk in het wel of niet gebruiken van krachtstroom voor de kleine drive-in.

Kan nog wel wat bedenken, maar misschien dat mensen hier al een one-to-one vergelijking hebben gemaakt tussen specifieke producten en dat hier kunnen posten (kleine database van vergelijkingen). Ik zou er nog een paar jaren mee wachten voordat je nieuwe LED-parren koopt, er valt nog een hoop aan te verbeteren, en de prijs zal nog veel verder omlaag gaan. Voor het uitlichten van vlakken lijken LED's mij wel leuk op dit moment. (praten we over budgetLED's)

Comment

Overigens is de toepassing ook van belang, als jij een hele schoolaula ermee wilt verlichten wens ik je veel succes. De nieuwste/meeste LED effect hebben ongeveer het lichtbereik van een 250W halogeenlamp. Maar wil jij een simpele muur belichten of andere decoratiedoeleindes volstaat LED zijn mannetje prima. In kroegen of hippe clubs wordt LED ook veel ingezet voor verlichting, geeft immers toch een leuk effect ;). Ook heb ik op het internet gezien dat iemand met LED par 16 spots in de zijkanten van de trap heeft gemonteerd, volstond prima en zag er uitermate gaaf uit !

Er wordt gewoon continu aan LED getimmerd, ik ben er van overtuigd dat over een paar jaar er degelijke spots verkrijgbaar zijn die kunnen tippen aan de volglas lampen of ze overtreffen. De tijd zal het leren. Daarnaast vind ik het al heel wat dat die parren RGB hebben, ik zie jou par met een parlamp echt niet van blauwe filters/lichtbundel ofspringen naar een gele filter/bunden binnen 1 seconden :lol:

Overigens moet ik zeggen dat de laatste LED par van 19 grade van JB systems er redelijk degelijker uit ziet dan de B&K versie.

Zijn er trouwens al forumers die LED effecten of LED spots/parren gebruiken?

Comment

wij gebruiken zelf heel veel led verlichting.

Alleen is een balk 2500 euro per stuk

Maar dit is totaal niet te vergelijken met een par led
                aantal foto's

Comment

als je er genoeg van toepast dan werk het idd wel. Ik ben trouwens afgelopen wintersport in een veronica snowcafe geweest waar ze ook veel met led verlichting werkten (led MH's) en par spots. Maar dit stond zo dramatisch afgesteld dat je er knettergek van werd

Comment

Ik ben van plan om op korte termijn LED parren (64) aan te schaffen ondanks adviezen om toch voor de conventionele pars. Ik heb zelf maar een kleine geluidsset en draai af en toe eens op een feestje tot max 50-75 personen en meestal in kantine/thuis/kleine zaaltjes. Dit levert met concentionele verlichting misschien problemen op met stroomvoorziening en op warmteontwikkeling zit ik ook niet echt te wachten. Als ik regelmatig voor groter publiek zou draaien zou ik op dit moment zeker voor conventionele parren gaan! Het is voor mij niet meer dan een hobby en heb ook geen ambities om voor groter publiek te gaan draaien.

Op diverse fora kun je een hoop lezen over de voor en tegens van LED parren alleen kom je helaas (bijna) nergens foto's/filmpjes tegen van een vergelijking van conventionele parren en LED parren naast elkaar.

Ik ga op 20 maart naar Bax om daar de LED parren te bekijken en hopelijk uitgebreid te testen. Misschien dat ik dan nog van gedachte verander :o

Ik weet nog niet of 4 LED parren (par64) voldoende zijn of dat ik er dan gelijk 8 aan zal schaffen. Of misschien een combi van 4 LED en 4 conventioneel? Na 20 maart weet ik meer.... Ik zal tegen die tijd mijn bevindngen nog wel posten.

Comment

Ik denk toch dat de overstap naar LED niet echt "je-van-het" is.
                      Zoals hierboven al vermeld is de lichtopbrengst verre van goed in mijn ogen.
                      Ik heb ze laatst ergens buiten in werking gezien...1 woord: Schandalig!
                      Led-parren kunnen goed van pas komen voor kleine zaaltjes, decoratie, beurzen, etc... maar zalen tot 500 man krijg je er niet mee vol, tenzij je de hele zaal ermee vol hangt (ze verbruiken haast niks :wink: :wink: )

Laat mij het maar bij de ouderwetse Parren houden :wink:

Comment

of je moet goede ledstrips nemen, dan vul je met gemak met 16 ledstrips een zaal van ruim 600 man.

Comment

Ik vindt de ledjes en de kleuren ook gewoon verschikkelijk lelijk om te zien. Als je ergens een statiefje achter je neerzet met 4 led parren erop kan iedereen de ledjes tellen. Vind ik het toch stukken mooier om er een kleurenfilter voor te doen.

Comment

helemaal mee eens, misschien een frostfilter ervoor?

Comment

Ik denk dat dat je lichtsterkte niet echt ten goede komt ;)

Normale kleuren-filters trouwens ook niet, maar daar blijft toch nog genoeg van over...

Comment

klopt. Kreeg vandaag een e-mail van ledpar.nl

Deze geven zelf al aan dat hun ledpar 64 het haalt bij het vermogen van een 500 watt par 64 (slimme reclame) en toch kosten de parren nog een vermogen.

test resultaat

Comment

Working...
                                X